حمیدرضا درویشی گفت: روز ۱۷ شوال سالروز نمایشی از پهلوانی است که حضرت علی (ع) برای همه انسان‌های تاریخ به تصویر کشید و به ما آموخت که پهلوانی آمیخته با فتوت و جوانمردی و شامل صفاتی همچون تواضع و کظم غیظ؛ گذشت و ایثار و پرهیز از خودپسندی است.
کد خبر: ۸۶۰۷۴۶
تاریخ انتشار: ۲۱ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۲۶ 10 June 2020
سرپرست اداره ورزش و جوانان شهرستان نهاوند با بیان اینکه آئین ملی روز «فرهنگ پهلوانی» درنهاوند برگزار شد گفت: در حال حاضر سه زورخانه در شهر و روستا‌های نهاوند فعال است.

به گزارش فارس، درویشی اظهار کرد: به مناسبت فرارسیدن ۱۷ شوال که به عنوان روز ملی «فرهنگ پهلوانی» نامگذاری شده است مراسم گرامیداشتی با حضور پیشکسوتان این رشته ورزشی در زورخانه پوریای، ولی نهاوند برگزار شد.

وی گفت: روز ۱۷ شوال سالروز نمایشی از پهلوانی است که حضرت علی (ع) برای همه انسان‌های تاریخ به تصویر کشید و به ما آموخت که پهلوانی آمیخته با فتوت و جوانمردی و شامل صفاتی همچون تواضع و کظم غیظ؛ گذشت و ایثار و پرهیز از خودپسندی است.

سرپرست اداره ورزش و جوانان شهرستان نهاوند با بیان اینکه در دنیای امروز این ویژگی‌ها نسبت به گذشته کمرنگ‌تر شده و مشکلاتی را در زندگی اجتماعی ما به وجود آورده است افزود: البته نباید فراموش کنیم که امروز بزرگترین پهلوانان جامعه، شهدای اسلام هستند که با گذشتن از جان خود به عنوان با ارزشترین دارایی هر انسان شجره طیبه گذشت و ایثار را بارور کردند.

وی در ادامه با بیان اینکه شهرستان نهاوند یکی از مناطق مستعد استان در ورزش‌های پهلوانی است که در رده سنی جوانان و بزرگسالان حائز رتبه‌های برتری شده است بیان کرد: در حال حاضر سه زورخانه در سطح شهر و روستا‌های نهاوند فعال هستند.

درویشی با اشاره به اینکه ساختمان زورخانه مجتمع علیمرادیان نیز با پیشرفت فیزیکی ۹۰ درصد در مراحل پایانی قرار دارد خواستار توجه به این مهم شد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار