مسعود اکبری با اشاره به اینکه با عنایت خداوند و پیگیری مسوولان شهرستان، کشتارگاه مرغ طلایی در تویسرکان مجدد احیا می‌شود اظهار کرد: حدود دو سال این کشتارگاه به دلیل مشکلات داخلی تعطیل شده بود.
کد خبر: ۸۵۸۹۲۰
تاریخ انتشار: ۱۷ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۴:۰۱ 06 June 2020
مدیرجهاد کشاورزی تویسرکان از احیای کشتارگاه مرغ طلایی این شهرستان با ظرفیت اسمی ۵ هزار تن مرغ خبر داد و گفت: این کشتارگاه حدود دو سال به دلیل مشکلات داخلی تعطیل شده بود.

به گزارش فارس، وی با اشاره به برگزاری بیش از ۱۰ جلسه تخصصی با محوریت فرمانداری و جهاد کشاورزی در حضور سهامداران، هیات مدیره، دستگاه‌های عامل و بانک‌های مرتبط به منظور حل مشکل این کشتارگاه افزود: سرانجام پیگیری‌های به عمل آمده در روز‌های اخیر منجر به توافق بین سهامداران و هیئت مدیره شد.

مدیر جهاد کشاورزی تویسرکان با بیان اینکه به موازات این توافق فرماندار هم با تشکیل جلسات متعدد دستگاه‌های مرتبط و خدمات‌رسان را موظف به همراهی و تسهیل در راستای راه‌اندازی مجدد این طرح کرده است گفت: امیدواریم تا ۲۰ روز آینده شاهد فعالیت مجدد کشتارگاه مرغ طلایی در شهرستان باشیم.

وی سال آغاز فعالیت این کشتارگاه را سال ۸۴ اعلام کرد و یادآور شد: ظرفیت اسمی این کشتارگاه ۵ هزار تن مرغ در سال است؛ اما عملاً با تغییراتی که در این کشتارگاه در حال انجام است می‌توان ظرفیت تولید را به ۷ هزار و ۵۰۰ تن داشته باشد.

اکبری با بیان اینکه کشتارگاه مرغ طلایی در طول سال‌های بعد از راه‌اندازی توانست بخش عمده‌ای از زنجیره‌ای تامین پروتئین استان را عهده‌دار شود تاکید کرد: به لحاظ کیفیت هم کار کشتارگاه مرغ طلایی در سطح کشور زبانزد بود.

وی افزود: نیروی شاغل در پروانه این کشتارگاه ۲۲ نفر است؛ اما در مقاطعی در این واحد تا ۱۰۰ نفر هم قبل از تعطیلی فعالیت می‌کردند که البته همه این افراد شامل بیمه بیکاری شدند.

مدیر جهاد کشاورزی تویسرکان ابراز امیدواری کرد که با راه‌اندازی مجدد طرح و تاکید بر استفاده از نیرو‌های بومی شهرستان اعم از کارگری و متخصص بتوانیم به زودی شاهد بهره‌برداری بهتر از این واحد باشیم.

مهدی روزافزا نیزبا اشاره به اینکه کشتارگاه به دلیل فوت یکی از سهامداران که ریاست هیئت مدیره هم برعهده داشت از ۱۸ تیرماه دو سال پیش متاسفانه تعطیل شد اظهار کرد: بعد از این مدت جلساتی با خانواده آن مرحوم به منظور همکاری آن‌ها با مجموعه داشتیم.

وی با بیان اینکه بعد از فوت اعضای هیئت مدیره باید جلسه فوق العاده تشکیل و وراث به عنوان سهامداران جدید وارد شرکت شده و هیئت مدیره و مدیرعامل برای ادامه کار کشتارگاه تعیین کنند افزود: متاسفانه به دلیل عدم اطلاع از شرایط حقوقی و شاید هم یک مقدار هراس از ورود برای فعالیت سهامداران تمکین نکرده و وارد مجموعه نشدند.

مدیرعامل کشتارگاه مرغ طلایی با بیان اینکه تا ماه قبل، پیگیری‌های خاصی برای فعالیت مجدد این واحد داشتیم حتی کمیته‌های اقتصاد مقاومتی قوه قضائیه، که به دلیل زمانبر بودن نتیجه نگرفتیم اضافه کرد: در نهایت پروژه را به سرمایه‌گذاران جدید پیشنهاد کنیم.

وی با اشاره به اینکه برهمین اساس از سهام‌داران خواستیم اگر امکان و توان فعالیت در مجموعه کشتارگاه را ندارند سهام خود را واگذار کنند خاطرنشان کرد: حدود ۲۰ روز گذشته با ورود سهامداران جدید کشتارگاه، حدود ۹۰ درصد مراحل حقوقی انتقال‌ها انجام گرفته و همچنین وکالتنامه خاص از سهامداران قبلی گرفتیم.

مدیرعامل کشتارگاه مرغ طلایی با اشاره به معرفی سرمایه‌گذاران جدید کشتارگاه در جلسه‌ای که در فرمانداری برگزار شد، تاکید کرد: امیدواریم این جلسات خروجی‌های مناسبی داشته باشد تا هم سرمایه‌داران با اشتیاق و انگیزه بیشتری وارد کار شوند و هم این واحد تولیدی که به تایید دستگاه‌های اجرایی ناظر به واحد‌های شهرستان از بهترین واحد‌های تولیدی مجموعه استان و شهرستان هست را بتوانیم مجدد به چرخه تولید برگردانیم.

وی با اشاره به اینکه سرمایه‌گذاران جدید چند روز قبل مجموعه کشتارگاه را تحویل گرفتند، بهترین راهکار توجیه اقتصادی و ایجاد شرایط ماندگاری را گروهی دارای قابلیت‌های کارآمد و تاثیرگذار بر توسعه و پویایی دانست.

روزافزا اظهار کرد: امیدواریم با انجام ۱۰ درصد باقیمانده کار این کشتارگاه مجدد با تمام توان به چرخه تولید برگردد و زمینه اشتغال‌زایی را برای جوانان جویا کار فراهم کند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار