عباس نجاری از افتتاح تابلو نمایشگر کیفیت هوای شهری در مرکز شهر ملایر در میدان امام خمینی (ره) همزمان با هفته محیط زیست خبر داد و گفت: بعد از شهر همدان ملایر دومین شهر استان است که به این دستگاه مجهز می‌شود.
کد خبر: ۸۵۸۴۵۸
تاریخ انتشار: ۱۶ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۹ 05 June 2020
رئیس اداره حفاظت محیط زیست ملایر از پایش مستمر زیست‌محیطی واحد‌های صنعتی، خدماتی و تولیدی ملایر خبر داد و گفت: در حال حاضر وضعیت محیط زیستی شهرستان ملایر نسبت به گذشته بهتر شده است.

به گزارش فارس، نجاری با اشاره به آغاز هفته محیط زیست از هفدهم تا بیست و سوم خردادماه اظهار کرد: در این هفته برنامه‌های مختلفی در سطح شهرستان اجرا می‌شود.

وی از افتتاح تابلو نمایشگر کیفیت هوای شهری در مرکز شهر ملایر در میدان امام خمینی (ره) همزمان با هفته محیط زیست خبر داد و گفت: بعد از شهر همدان ملایر دومین شهر استان است که به این دستگاه مجهز می‌شود.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست ملایر با بیان اینکه این طرح از طرح‌های محیط زیست ملایر در تدوین سند توسعه سه ساله شهرستان است و از سال گذشته آغاز شده گفت: در این زمینه شهرداری و فرمانداری همکاری لازم را با محیط زیست داشته‌اند.

وی با بیان اینکه تشخیص لحظه‌ای شاخص هوای شهرستان، میزان آلایندگی و... در این تابلو نمایش داده می‌شود از افتتاح نمایشگاه عکس حیات وحش شهرستان ملایر در هفته محیط زیست خبر داد و افزود: این نمایشگاه به مدت یک هفته از ۱۸ تا ۲۳ خردادماه در سرای فرهنگ واقع در خیابان شهید رجایی آماده بازدید عموم خواهد بود.

نجاری با بیان اینکه این نمایشگاه اولین نمایشگاه مربوط به عکس حیات وحش شهرستان ملایر است گفت: همه عکس‌های این نمایشگاه از حیات وحش خود شهرستان و توسط عکاس ملایری تهیه شده است با این تفاوت که نمایشگاه‌های دوره‌های گذشته از حیات وحش سراسر استان بوده و اختتامیه این نمایشگاه نیز عصر جمعه ۲۳ خرداد در پارک سیفیه برگزار خواهد شد.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست ملایر معاینه فنی خودرو‌ها به صورت نیم‌بها و با تخفیف، دیدار از خانواده‌های شهدای محیط زیست و برگزاری کارگروه پسماند شهرستان را از دیگر برنامه‌های هفته محیط زیست در ملایر دانست.

وی از برگزاری مسابقه هنری هفته محیط زیست در فضای مجازی خبر داد و تصریح کرد: این مسابقه در رشته‌های مختلف مقاله‌نویسی، عکاسی، نقاشی، خاطره‌نویسی، داستان‌نویسی و... در سنین مختلف برگزار می‌شود که علاقمندان می‌توانند آثار خود را با شماره واتساپ ۰۹۱۸۳۰۸۹۸۱۲ تا ۲۵ خردادماه ارسال کنند که به برگزیدگان هدایای نفیسی اهدا خواهد شد.

نجاری در ادامه با اشاره به اینکه در حال حاضر وضعیت محیط زیستی شهرستان ملایر نسبت به گذشته بهتر شده است تصریح کرد: با توجه به بیماری کرونا و عدم مسافرت‌های ایام تعطیل تا حدودی از فشار بر محیط زیست کاسته شده و روند آلودگی نیز کمتر شده است.

وی اضافه کرد: این وضعیت در نقاط مختلف کشور مشهود است چراکه میزان مسافرت‌ها در ایام کرونا کم و آلودگی محیط زیستی نیز کمتر شده است.

 ۷۰ درصد واحد‌های صنعتی ملایر در سامانه جامع مدیریت زیست‌محیطی ثبت نام کرده‌اند

رئیس اداره حفاظت محیط زیست ملایر در ادامه با بیان اینکه واحد‌های صنعتی، تولیدی و خدماتی ملایر از نظر زیست محیطی به صورت مستمر پایش می‌شوند افزود: با کمک و همراهی بخش خصوصی و آزمایشگاه‌های معتمد سازمان پایش‌های محیط زیست از واحد‌ها بیشتر شده است.

وی افزود: در این زمینه با همکاری کارشناسان بحث خوداظهاری در واحد‌های صنعتی نهادینه شده و این کار علاوه بر کمک به واحد‌ها در بحث زیست محیطی به محیط زیست نیزکمک کرده و مسائل زیست محیطی واحد‌ها نیز برای ما گزارش می‌شود.

نجاری در ادامه با بیان اینکه طبق بند «د» ٬ ماده ۴۵ قانون نیز کسانی که مشمول این بند از قانون می‌شوند می‌توانند از معافیت‌های مالیاتی استفاده کنند گفت: با استفاده از مشوق‌های پیش‌بینی شده در این بند قانونی هزینه‌های کنترل آلایندگی در واحد‌های صنعتی کمتر می‌شود.

وی با اشاره به راه‌اندازی سامانه جامع مدیریت زیست محیطی واحد‌های صنعتی گفت: این یک سامانه چند ماه است شروع به کار کرده که واحد‌های صنعتی، خدماتی، دهیاری‌ها و بخشداری‌ها و... ملزم به ثبت نام در آن بوده و بسیاری از استعلامات آتی به خصوص در زمینه مدیریت پسماند از طریق این سامانه مورد پیگیری قرار خواهد گرفت.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست ملایر با بیان اینکه بانک اطلاعاتی حاصل از این سامانه در آینده مدیران را در تصمیم‌گیری‌های کلان یاری خواهد داد تصریح کرد: در این سامانه کار‌ها به صورت سیستمی انجام می‌شود و حدود ۷۰ درصد واحد‌های صنعتی شهرستان تاکنون در این سامانه ثبت نام کرده‌اند که می‌تواند کمک بسیار زیادی به واحد‌ها داشته باشد.

وی با بیان اینکه ۳۶ درصد صنعت استان همدان در ملایر است گفت: بحث انتخاب واحد‌های سبز از بین واحد‌های صنعتی و خدماتی یکی از برنامه‌های ما در آینده است که امیدواریم از این واحد‌ها به عنوان نمونه کشوری انتخاب شود.

نجاری با بیان اینکه در حال حاضر نیز کارت افتخاری همیار محیط زیست برای تعدادی از مسئولین و افرادی که همکاری خوبی به ویژه در بحث اطلاع رسانی کشف تخلف‌های شکار و صید غیر مجاز داشتند صادر شده است خاطرنشان کرد: امیدواریم بتوانیم همیاران محیط زیست بیشتری را از اقشار مختلف مردم در شهرستان داشته باشیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار