حجت‌الله حاتمی گفت: تهیه مسکن برای خانواده‌های دارای دو معلول توسط سازمان بهزیستی، انجمن خیریه مسکن ساز، بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و خیرین از سال‌های گذشته اتفاق افتاده است.
کد خبر: ۸۵۸۲۰۸
تاریخ انتشار: ۱۵ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۳:۴۰ 04 June 2020
مدیر روابط عمومی اداره کل بهزیستی استان همدان با اشاره به سخنان وزیر تعاون در زمینه مذاکره برای ساخت ۴۰۰۰ خانه جدید ویژه خانواده‌های دارای دو معلول گفت: بحث مطرح شده از سوی وزیر مرتبط به شهر‌ها بوده و در بخش روستایی در استان تقریباً متقاضی تأمین مسکن نداریم.

به گزارش ایسنا، حاتمی اظهار کرد: تهیه مسکن برای مددجویان سال هاست در دو بخش در دستور کار سازمان بهزیستی قرار دارد؛ نخست ویژه خانوار‌های دارای دو عضو معلول سپس خانواده‌هایی که سرپرست آن‌ها زنان هستند.

وی ادامه داد: تهیه مسکن برای خانواده‌های دارای دو معلول توسط سازمان بهزیستی، انجمن خیریه مسکن ساز، بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و خیرین از سال‌های گذشته اتفاق افتاده است.

مدیر روابط عمومی اداره کل بهزیستی استان همدان با اشاره به سخنان وزیر تعاون در زمینه مذاکره برای ساخت ۴۰۰۰ خانه جدید ویژه خانواده‌های دارای دو معلول گفت: بحث مطرح شده از سوی وزیر مرتبط به شهر‌ها بوده و در بخش روستایی در استان تقریباً متقاضی نداریم.

وی با بیان اینکه بحت تهیه مسکن برای معلولان در استان مسئله جدیدی نیست و از سال‌های گذشته اجرایی شده است، افزود: فعلاً از سوی سازمان بهزیستی کشور سهمیه‌ای برای استان‌ها مشخص نشده و آنطور که مطلع شدیم اولویت با مراکز و شهر‌های صعب العبور بوده و بیشتر توجه به مناطق محروم است.

حاتمی درباره اقدامات انجام شده در بحث مسکن معلولان بیان کرد: از زمان آغاز نهضت مسکن سازی برای معلولان در استان همدان بیش از ۲۰۰۰ واحد مسکونی شهری و روستایی برای مددجویان تحت پوشش بهزیستی استان و خانوار‌های داری یک و دو معلول و زنان سرپرست خانوار ساخته شده است.

وی ادامه داد: ۱۸۵ واحد نیز در سال ۹۸ ساخته شد و به بهره برداری رسید که سهم سازمان برای حمایت از خانوار‌های دارای دو معلول در قالب تفاهم نامه‌ای با بنیاد مسکن، انجمن خیریه مسکن ساز و بهزیستی ۱۸ میلیون تومان با تسهیلات ۴ درصد درنظر گرفته شده است.

وی اضافه کرد: در زمینه حمایت از خانواده‌های دارای یک معلول، چند معلول و زنان سرپرست خانوار این مبالغ نسبت به وضعیت خانوار از دو میلیون تومان و بیشتر متفاوت است.

دبیر شورای فرهنگی اداره کل بهزیستی استان همدان از وجود بانک اطلاعاتی مددجویان خبر داد و گفت: براساس پراکندگی جغرافیایی، نوع معلولیت‌ها و جامعه تحت پوشش هر استان اولویت بندی انجام و سهمیه درنظر گرفته می‌شود و نظر ما این است که فعلاً مناطق محروم در کشور مورد توجه قرار گیرد و در اولویت است.

به گزارش ایسنا، چندی پیش وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی اعلام کرد: پیرو یادداشت تفاهمی که قبلاً امضا شده بود، مقدمات مذاکره برای ساخت ۴۰۰۰ واحد مسکونی بعدی برای خانواده‌های دارای دو معلول با کمک بنیاد مستضعفان صورت گرفت.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار