حجت الاسلام والمسلمین حبیب الله شعبانی موثقی با بیان اینکه کسی که در راه امام (ره) گام بردارد انقلابی گری است، خاطرنشان کرد: زمانی که انقلاب کردیم به گمان برخی انقلاب تمام شد و انقلابی نماند در حالیکه انقلابی گری در تمام صحنه‌ها باید همواره تداوم داشته باشد و این امر مهم تنها مختص به زمان انقلاب نبوده است.
کد خبر: ۸۵۸۲۰۴
تاریخ انتشار: ۱۵ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۳:۳۳ 04 June 2020
نماینده، ولی فقیه در استان همدان گفت: امام خمینی (ره) شخصیتی بی نظیر در عصر حاضر بوده که باید آرمان‌ها و موازین این شخصیت والا مقام را در طول سال تبیین کرد و به نسل نوجوان و جوان به ویژه نسل چهارم و پنجم انقلاب انتقال داد.

به گزارش ایسنا، حجت الاسلام والمسلمین شعبانی موثقی اظهار کرد:مهذب بودن و معنویت از جمله ویژگی‌های برجسته شخصیت امام راحل به شمار می‌رفت و در برهه‌ای که کسی جرأت حرف زدن از انقلاب نداشت در دوران خفقان امام (ره) فریاد استکبارستیزی زده و برابر شاه و استکبار جهانی قیام کردند و با شجاعت تمام به پاخاست.

وی با بیان اینکه امروز اگر در سال ۹۸ و ۹۹ کشور ایران اسلامی پایگاه‌های الاسد آمریکا را در عراق بمباران می‌کند نشأت گرفته از شجاعت و استکبار ستیزی امام راحل است، افزود: امام خمینی (ره) شاکله عرفانی داشتند و از دولت‌های جهانی نمی‌ترسیدند و در معنویت، عرفان، اخلاق و تهذیب به کمال رسیده بودند.

شعبانی موثقی با تأکید بر اینکه نیازمند بازگشت به سخنان و آرمان‌های امام (ره) هستیم و جامعه دوباره باید وصیتنامه امام راحل را مطالعه کند، تصریح کرد:هر جا که به سخنان امام (ره) عمل کردیم، همواره پیشرفت داشته ایم و باید با انقلابی گری نسبت به حل مشکلات اقدام کنیم و میدان انقلابی گری حرکت در مسیر امام و رهبری است.

وی با بیان اینکه کسی که در راه امام (ره) گام بردارد انقلابی گری است، خاطرنشان کرد: زمانی که انقلاب کردیم به گمان برخی انقلاب تمام شد و انقلابی نماند در حالیکه انقلابی گری در تمام صحنه‌ها باید همواره تداوم داشته باشد و این امر مهم تنها مختص به زمان انقلاب نبوده است.

امام جمعه همدان با اشاره اینکه در دوران کرونا در پیشگیری و کنترل این بیماری کشور ایران اسلامی در بین تمامی کشور‌های جهان موفق عمل کرد و در این راستا حرف برای گفتن دارد، افزود:این موفقیت مرهون انقلابی گری وجهادی عمل کردن مسئولان با همراهی و وحدت مردم بود که موجب موفقیت ایران در بحث کنترل و پیشگیری کرونا شد.

شعبانی موثقی گدر ادامه اظهار کرد:امروز در مقابل آمریکا با استقامت تمام ایستادگی کرده ایم و این شهامت ایستادگی، روحیه مقاومت و اصل بودن مردم در نظام و ما می‌توانیم را امام راحل به ما یاد داده است.

وی خاطرنشان کرد:تمام تحولاتی که امام راحل ایجاد کردند به خاطر داشتن معنویت و حکمت ایشان بود و امام (ره) با حکمت خود می‌دانستند که آمریکا طبل تو خالی است و حقیقت قدرت غربی‌ها چیست.

امام جمعه همدان در ادامه گفت:اگر امام راحل مطرح کردند آمریکا رو به افول است، این فرمایش ایشان دارای پشتوانه بود و به واسطه اتصال ایشان به معنویت و صداقت و شهامت چنین فرمایشی را می‌کردند و حرف هایشان را در این رابطه باید جدی گرفت.

شعبانی موثقی در ادامه با اشاره به آغاز فعالیت مجلس یازدهم تصریح کرد:در مجلس دهم مجلس کارآمدی نداشتیم و مجلس دهم ضعیف عمل کردکه انتظار است مجلس یازدهم به وظایف خود به خوبی عمل کرده و از فر صت پیش آمده مجلس برای عمل به موازین امام راحل به عنوان پشتوانه استفاده کند.

وی با تأکید بر اینکه از مجلس انتظار معجزه نداریم، افزود:انتظار است مجلس یازدهم نسبت به حل مشکلات مردم و جامعه حرکت جهادی، تلاش و مجاهدت داشته و در مسیر امام راحل و توجه به مردم و فرهنگ حرکت کند.

شعبانی موثقی با اشاره به اینکه مجلس متولی نظارت است و از نقش موثری در تحقق شعار جهش تولید دارد، گفت:مجلس باید شعار جهش تولید را محقق کرده و چرخ اقتصاد کشور را به حرکت درآورد ونمایندگان مجلس همواره در میان مردم باشند.

وی با اشاره به قوانین دست و پا گیر در رابطه با موانع تولید افزود:مجلس باید با تصویب قوانین این موانع دست و پا گیر را برداشته و موجب تحقق شعار سال شود.

نماینده، ولی فقیه در استان اضافه کرد:کشور ایران دارای ظرفیت‌های غنی فراوان، چون نیروی جوان، ظرفیت منطقه ای، جغرافیایی و ... بوده که با این ظرفیت‌ها به همت مردم ومسئولان در کنار یکدیگر همواره خواهد توانست در دنیا خوش بدرخشد.

فرماندار شهرستان اسدآباد نیز به خبرنگار ایسنا گفت: امام خمینی (ره) ابرمرد تاریخ معاصر ایران اسلامی بود و تبیین ابعاد شخصیت ممتاز ایشان به جامعه به ویژه نسل جوان به عنوان یک رسالت عمومی و اصلی ضروری است.

 مجید درویشی اظهار کرد: امام خمینی (ره) سرمایه بزرگی است که باید از این سرمایه به خوبی استفاده کرد چراکه جامعه امروز ما نیازمندی بیشتری به این چهره ماندگار و شخصیت ممتاز دارد.

وی افزود:نظام جمهوری اسلامی ایران به رهبری امام راحل بر پایه دو اصل مقبولیت مردمی و مشروعیت الهی زمینه را برای موفقیت، سربلندی، عزت و اقتدار کشور مهیا کرد و امروز نیز با وجود همه دسیسه ها، فشار‌ها و تحریم‌های دشمنان نام بلند ایران هر روز درخشش بیشتری می‌گیرد.

وی اخلاق، شخصیت و رفتار امام خمینی (ره) را در جهان اسلام کنونی بی نظیر دانست و تصریح کرد: شخصیتی که با شجاعت ابرقدرت جهان را شیطان بزرگ یاد کرده و از مملکت خود طرد کند تاریخ این گونه اسطوره شهامت را کمتر سراغ داشته و به خود دیده است.
درویشی یادآوور شد:امام راحل یک مرجع بزرگ دینی، سیاستمدار و عارفی بزرگ بود که در تاریخ بی نظیر است و گرامیداشت ارزش‌های انقلاب اسلامی به جهانیان ثابت می‌کند که این انقلاب با حضور مردم همچنان در تمامی عرصه‌ها موفق و پیشرو خواهد بود.
وی با بیان اینکه این نظام مقدس و انقلاب از برکت امام خمینی (ره) و خون شهدا است، افزود: شناخت و حراست از دستاورد‌های امام (ره) و وفاداری به آرمان‌ها و ارزش‌های انقلاب اسلامی وظیفه همگانی است.

درویشی با اشاره به اینکه ۱۴ خردادماه سال ۱۳۶۸ ارتحال امام راحل یکی از تلخ‌ترین و غمبارترین روز‌های تاریخ ایران به شمار می‌رود، خاطرنشان کرد:بی تردید، راه امام پس از تصمیم تاریخی و تاریخ ساز، ۱۴ خرداد ۱۳۶۸ مجلس خبرگان مبنی بر انتخاب شایسته مقام معظم رهبری حضرت آیت‌الله‌العظمی امام خامنه‌ای «مدظله‌العالی» به رهبری انقلاب به درستی تداوم یافت.

فرماندار اسدآباد اظهار کرد: رهبری آیت الله خامنه‌ای در روز ۱۴ خرداد ماه نه تنها انقلاب را از مسیر و هدف اصلی خود دور نکرد، بلکه زمینه برای رشد و اعتلای آن نیز فراهم کرد و امروز نیز در سایه تدابیر مقام معظم رهبری است که انقلاب اسلامی همچنان مسیر خود را به سمت و سوی پیشرفت و آبادانی طی می‌کند.

درویشی افزود:بر اساس اندیشه حضرت امام رکن رکین انقلاب اسلامی ولایت فقیه است که باید شکرگزار این نعمت بزرگ و خداوندی باشیم.

وی در ادامه با اشاره به اینکه قیام ۱۵ خرداد نقطه عطف انقلاب اسلامی ایران بود، گفت: حضور گسترده مردم ایران اسلامی در تمامی صحنه‌ها نشان می‌دهد مردم پیرو نظام هستند و به وطن خود عشق می‌ورزند.

به گزارش ایسنا، مراسم سینه زنی و عزاداری ویژه سالروز رحلت حضرت امام خمینی رحمت الله و شهدای قیام خونین ۱۵ خرداد، با حضور مردم و مسئولان در مسجد جامع شهر برگزار شد. علاوه بر این برنامه عزاداری خیابانی هیئت رزمندگان از مقابل دفتر امام جمعه شهر به سمت مسجد جامع انجام گرفت.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار