خرمرودی درباره مزایای روش‌های آزادسازی سهام عدالت، تصریح کرد: هر کدام از روش‌های آزادسازی مزایا و معایب خاص خود را دارد به طوریکه در روش مستقیم مدیریت دست خود افراد است و می‌توانند در بهترین زمان ممکن سهام را به بهترین قیمت بفروشند بنابراین اکر کمی دانش بورسی داشته باشند راحت می‌توانند به سهام عدالت خود اضافه کرده و مقداری از آن را فروخته و یا نگه دارند.
کد خبر: ۸۵۷۶۰۷
تاریخ انتشار: ۱۳ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۴:۳۷ 02 June 2020
مدیر روابط عمومی اداره کل اقتصاد و دارایی استان همدان با تأکید بر اینکه عجله در فروش سهام عدالت کار اشتباهی است، گفت: متقاضیان فروش سهام عدالت تا پایان وقت اداری امروز می‌توانند ۳۰ درصد از سهام خود را بفروشند.

به گزارش ایسنا، خرمرودی از طریق فضای مجازی در جمع خبرنگاران، با بیان اینکه سهام‌های عدالت بسیار باارزش هستند، اظهار کرد: دارندگان سهام عدالت فقط یک بار می‌توانند روش آزادسازی را انتخاب کنند و در صورتی که تا روز پنجشنبه هفته جاری، اقدامی انجام ندهند به طور خودکار آزادسازی غیرمستقیم برایشان انتخاب می‌شود.

وی درباره مزایای روش‌های آزادسازی سهام عدالت، تصریح کرد: هر کدام از روش‌های آزادسازی مزایا و معایب خاص خود را دارد به طوریکه در روش مستقیم مدیریت دست خود افراد است و می‌توانند در بهترین زمان ممکن سهام را به بهترین قیمت بفروشند بنابراین اکر کمی دانش بورسی داشته باشند راحت می‌توانند به سهام عدالت خود اضافه کرده و مقداری از آن را فروخته و یا نگه دارند.

وی ادامه داد: در روش غیرمستقیم سهامدار اختیار را به شرکت‌های استانی می‌دهد و بدون هیچ دانش و ریسکی سهام را می‌فروشد که البته درصدی از سهام افراد هم برای این شرکت‌ها می‌ماند.

خرمرودی افزود: سهامدارانی که به سامانه سهام عدالت مراجعه نکنند به صورت خودکار روش غیرمستقیم برای آن‌ها انتخاب می‌شود و این دسته از سهامداران نیز می‌توانند با مراجعه به بانک مربوطه که قبلاً شبای حساب آن بانک را برای دریافت سود معرفی کرده‌اند، نسبت به ثبت سفارش فروش سهام خود در شرکت سرمایه‌گذاری استانی اقدام کنند بنابراین موضوع فروش سهام این افراد به برگزاری مجمع و افزایش سرمایه شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی و پذیرش آن‌ها در بازار سرمایه موکول می‎شود.

وی با اشاره به مبالغ سهام عدالت، یادآور شد: قرار بود شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی در مدت ۱۰ سال ارزش سهام را که در برگه‌ها، یک میلیون تومان نوشته شده بود را به همان اندازه برسانند، اما این کار انجام نشده و در حال حاضر فقط مبالغ یک میلیون تومانی برای افراد تحت پوشش بهزیستی و کمیته امداد است و مابقی افراد ۵۰۰ یا ۴۰۰ هزار تومان سهام دارند.

وی در پاسخ به خبرنگار ایسنا درباره اینکه شرکت‌های استانی نتوانستند در مدت ۱۰ سال ارزش سهام افراد را به یک میلیون تومان برسانند، اما این کار صورت نگرفته، در آینده چه تضمینی برای بهبود فعالیت این شرکت‌ها وجود دارد؟ گفت: با توجه به اهمیت موضوع مدیرکل اقتصاد و دارایی استان همدان برای مشخص شدن اعضای هیئت مدیره، سود و زیان و درآمد این شرکت‌ها نامه‌ای به وزارتخانه ارسال کرده است.

خرمرودی در پاسخ به سوال دیگر ایسنا مبنی بر اینکه آیا افرادی که تاکنون برای سهام عدالت ثبت نام نکردند، می‌توانند اقدام کنند؟ افزود: خیر، در حال حاضر امکان ثبت نام جدید وجود ندارد، اما قرار است به زودی طرح دو فوریتی برای ثبت نام جامانده‌های سهام عدالت در مجلس تصویب شود.

وی خاطرنشان کرد: در استان همدان ۲۰۰ هزار جا مانده سهام عدالت وجود دارد که ۹۰ هزار نفر برگه سهام عدالت داشته، اما در سامانه ثبت نام نشده اند.

وی با بیان اینکه هنوز آمار استانی آزادسازی سهام عدالت مشخص نیست، گفت: در کشور ۷۵ درصد با روش غیرمستقیم و ۲۵ درصد به روش مستقیم سهام عدالت خود را آزاد کردند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار