آیت‌الله حبیب الله شعبانی با تاکید بر اینکه حوزه باید انقلابی باشد، بیان کرد: حوزه انقلابی که مورد تاکید رهبر معظم انقلاب است، گذاره‌ای بدیهی است که اگر این قید نباشد حوزه نمی‌تواند در مسائل اجتماعی اثر گذار باشد.
کد خبر: ۸۵۷۳۱۵
تاریخ انتشار: ۱۲ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۹:۰۹ 01 June 2020
امام جمعه همدان با بیان اینکه روحانیت باید از جوانان انقلابی و عدالت‌خواه حمایت کند، گفت: مدیریت جریانات انقلابی یکی از موضوعات بسیار مهم است که باید نسبت به آن حساس باشیم و از این جوانان مراقبت کنیم.

به گزارش تسنیم، آیت‌الله شعبانی در دیدار با جمعی از روحانیون و علمای ملایر، اظهار داشت: حوزه علمیه ملایر از ظرفیت علمی و معنوی بالایی برخوردار است و نشانه آن نیز عالمان بزرگی است که در طول تاریخ در این مکان تربیت شده‌اند.

وی با تاکید بر اینکه حوزه باید انقلابی باشد، بیان کرد: حوزه انقلابی که مورد تاکید رهبر معظم انقلاب است، گذاره‌ای بدیهی است که اگر این قید نباشد حوزه نمی‌تواند در مسائل اجتماعی اثر گذار باشد.

نماینده، ولی فقیه در استان همدان با اشاره به اینکه اگر حوزه می‌خواهد کارآمد و فعال باشد باید قید انقلابی بودن را همراه خود داشته باشد، مطرح کرد: در فرایند پیچیده اجتماعی که با آن سر و کار داریم، نباید به روزی برسیم که طلبه ما بگوید من با سیاست و نظام کار ندارم و تنها به دنبال درس خواندن هستم.

وی با بیان اینکه روحانیت باید از جوانان انقلابی و عدالت‌خواه حمایت کند، ابراز کرد: مدیریت جریانات انقلابی یکی از موضوعات بسیار مهم است که باید نسبت به آن حساس باشیم و از این جوانان مراقبت کنیم.

امام جمعه همدان خواستار دغدغه‌مندی نسبت به جوانان انقلابی شد و بیان کرد: باید مراقب باشیم که این جوانان به سمت جریانات دیگر کشیده نشوند، چرا که ایجاد احساس طرد شدن در فضای عمومی، موضوعی خطرناک برای آن‌ها خواهد بود.

وی با گرامیداشت یاد و خاطره امام خمینی (ره)، ایشان را یکی از افتخارات حوزه‌های علمیه دانست و گفت: یکی از خوبی‌های طلبگی ما این است که به امثال حضرت امام منتسب هستیم و باید افتخار کنیم که در حوزه‌های علمیه بستر تربیت امثال ایشان وجود دارد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار