محمدرضا عدالتخواه با تأکید بر اینکه خون شهدا ضمانت حرکت مستمر مردم بوده و هست، ادامه داد: از این رو توجه به فضای مجازی و جرائم در این حوزه با رویکرد حرکت در مسیر تفکر شهدا برای ما در اولویت قرار دارد.
کد خبر: ۸۵۷۲۹۶
تاریخ انتشار: ۱۲ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۸:۱۴ 01 June 2020
رئیس کل دادگستری استان همدان با بیان اینکه اجازه نمی‌دهیم جرائم و مفسده‌های فضای مجازی به فضای حقیقی کشیده شود، گفت: برای برخورد با این‌گونه مفاسد، دادگاه ویژه حتی در حد افسادفی‌الارض و محاربه تشکیل می‌شود.

به گزارش فارس، عدالتخواه در مراسم تکریم و معارفه رئیس دادگستری و دادستان حوزه قضایی کبودراهنگ با اشاره به اینکه تغییرات و تحولات چند ماهه اخیر در سطح استان بر مبنای پیاده‌سازی بیانیه گام دوم انقلاب بوده است اظهار کرد: در چند ماهه اخیر و از ابتدای حضور بنده در همدان تا قبل از شیوع کرونا بیش از ۵۰ مرتبه از حوزه‌های متعدد قضایی در سطح استان بازدید به عمل آمده و حتی پس از شیوع این ویروس منحوس ادامه داشته است.

وی افزود: ۹۰ تغییر جایگاه شغلی در دستگاه قضایی استان در واقع همان ادامه روند حرکت رو به رشد در قوه قضائیه با حضور افراد جدید و جوان برای بهتر دنبال کردن امور قضاست.

رئیس کل دادگستری استان همدان با بیان اینکه میانگین سنی دادستان‌ها و رؤسای دادگستری‌ها سه تا چهار سال کاهش یافته است گفت: این تغییرات حتی در سطح دادیار‌ها و شعب دادگاه‌های تجدیدنظر نیز روی داده که به طور قطع به نفع مردم است، زیرا وجود نیرو‌های جوان و تازه‌نفس در دستگاه قضا به انجام امور سرعت می‌بخشد.

وی با اشاره به اینکه پیش از این حجم پرونده‌های ورودی به شعب دادگاه‌های تجدیدنظر بالا بود، اضافه کرد: از این رو برای رسیدگی به پرونده‌ها زمان بیشتری صرف می‌شد، اما با ارتقا و افزایش تعداد این شعب، رسیدگی‌ها با کیفت بالاتر و سریعتر انجام می‌گیرد تا جایی که شاهد رضایتمندی مردم هستیم.

عدالتخواه ادامه داد: بنا داریم ستاد تا جایی که امکان دارد جمع شود و صف تقویت شود، بدان معنا که به معاونان گفته شده برای تسریع در امور دادگاه‌های تجدیدنظر در این شعب نیز فعالیت داشته باشند.

وی به دستورالعمل جدید پرداخت و خاطرنشان کرد: طبق این دستورالعمل قضات برنامه‌محور هستند، از این رو با تغییرات و جابه‌جایی‌ها، هر فرد هنگام رفتن از مسئولیت فعلی، برنامه خود را برای ادامه کار به نفر جایگزین ارائه می‌دهد تا خللی در روند برنامه‌ها روی ندهد.

رئیس کل دادگستری استان همدان با بیان اینکه در دستگاه قضایی آنچه که ارزشمندتر از هر موضوعی است بی‌تردید سلامت متولیان از صدر تا ذیل است، گفت: خوشبختانه در استان همدان نیرو‌های ارزشی و انقلابی فعالیت می‌کنند.

وی با تأکید بر اینکه خون شهدا ضمانت حرکت مستمر مردم بوده و هست، ادامه داد: از این رو توجه به فضای مجازی و جرائم در این حوزه با رویکرد حرکت در مسیر تفکر شهدا برای ما در اولویت قرار دارد.

عدالتخواه با اشاره به اینکه فضای مجازی نباید محل جولان برای عربده کشی، چاقوکشی و نمایش اسلحه، تصاویر مستهجن و جرائمی از این قبیل باشد، تصریح کرد: باید در برابر اسلحه‌کشی و جرائمی این گونه در شبکه‌های اجتماعی با قاطعیت تمام ایستاد تا در نطفه خفه شوند.

وی افزود: نباید بگذاریم جرائم و مفسده‌های فضای مجازی به فضای حقیقی کشیده شود و شناسایی این گونه جرائم با همکاری و وحدت سربازان گمنام امام زمان (عج)، پلیس فتا و سپاه در یاری رساندن به دادستانی‌ها در دستور کار قرار دارد.

رئیس کل دادگستری استان همدان با بیان اینکه حتی برای برخورد با این مفاسد دادگاه ویژه حتی در حد افساد فی‌الارض و محاربه تشکیل می‌شود، اظهار کرد: در این حرکت، وحدت بین دستگاه‌ها از دادستانی و نیروی انتطامی گرفته تا سایر متولیان امر ضروری است و نباید به متخلفان در فضای مجازی کوچتکرین فرصتی داده شود، چرا که اگر یک نفر فرصت تخلف پیدا کند، تکثیر می‌شود و در بحران‌ها همین اوباش به سردسته بحران‌ها تبدیل می‌شوند.

وی خاطرنشان کرد: در برخورد با متخلفان در فضای مجازی و حقیقی و به ویژه اخلال‌گران اقتصادی نباید هیچ‌گونه اغماضی انجام شود و باید با تخلفات معمولی مردم عادی به نرمی برخورد کرد.

در این مراسم علی نوروزی به عنوان رئیس دادگستری شهرستان کبودراهنگ و محمد محمودوند به عنوان دادستان شهرستان معرفی شدند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار