علی دادگر افزود: همدان از جمله استان‌هایی است که در ۲ المپیک گذشته هم ورزشکار و هم مربی داشته است و در دوره‌های پیشین نیز در المپیک نماینده داشته است.
کد خبر: ۸۵۶۹۱۹
تاریخ انتشار: ۱۱ خرداد ۱۳۹۹ - ۲۲:۲۹ 31 May 2020
در نشست ویدئو کنفرانسی رئیس و دبیر فدراسیون تیراندازی با رئیس هیئت همدان با تاکید بر این که مه‌لقا جام بزرگ هنوز برای حضور در المپیک توکیو بخت دارد، تأسیس سایت اهداف پروازی در همدان در اولویت برنامه‌های فدراسیون و هیئت قرار گرفت.

به گزارش تسنیم، نشست ویدئو کنفرانسی رئیس و دبیر فدراسیون تیراندازی ایران با مدیرکل ورزش و جوانان استان، رئیس هیئت تیراندازی همدان و سایر اعضای هیئت، مربیان و ورزشکاران این رشته المپیکی در اداره کل ورزش و جوانان استان همدان برگزار شد.

کسب بیشترین سهمیه المپیک توکیو توسط فدراسیون تیراندازی

رئیس فدراسیون تیراندازی جمهوری اسلامی ایران در این نشست با اشاره به این که با شیوع کرونا ارتباط با هیئت‌های استانی از طریق ویدئو کنفرانس برقرار شده است اظهار داشت: فدراسیون تیراندازی ایران که سابقه طولانی حضور در المپیک را دارد، برای المپیک توکیو با کسب ۶ سهمیه بیشترین سهمیه را در بین ۵۲ فدراسیون کشور برای ایران کسب کرده است.

علی دادگر افزود: همدان از جمله استان‌هایی است که در ۲ المپیک گذشته هم ورزشکار و هم مربی داشته است و در دوره‌های پیشین نیز در المپیک نماینده داشته است.

جام‌بزرگ هنوز برای حضور در المپیک توکیو بخت دارد

وی عنوان کرد: مه لقا جام بزرگ ۲ دوره متوالی در ۲ المپیک گذشته حضور داشت و در انتخابی اخیر نیز به دلیل مصدومیت در ناحیه پا سهمیه نگرفت، اما مدال نقره آسیا را کسب کرد.


رئیس فدراسیون تیراندازی کشور با اشاره به این که کار برای حضور در المپیک توکیو برای جام‌بزگ تمام نشده است گفت: سهمیه‌های کسب شده متعلق به کشور است نه ورزشکارانی که آن را کسب کردند و این ورزشکار ارزنده تا لحظه اعزام برای حضور در کاروان اعزامی شانس دارد.

دادگر تصریح کرد: منیژه کاظمی از همدان در سیدنی حضور داشت و سکینه خدابنده‌لو از مربیان مطرح همدانی است که در حال حاضر در تیم ملی بانوان فعالیت دارد.

این مقام مسئول با تقدیر از رئیس هیئت تیراندازی استان همدان تصریح کرد: همدان از نظر تاسیس زیرساخت‌های تیراندازی از بهترین هیئت‌های کشور است و بی‌تردید با این زیرساخت‌ها سهمیه‌های المپیک در آینده‌ای نزدیک در دست تیراندازان همدانی خواهد بود.

دبیر فدراسیون تیراندازی ایران نیز در این نشست اظهار داشت: در ارزیابی‌های انجام شده توسط فدراسیون، هیئت استان همدان از هیئت‌های برتر کشور است و استعداد‌های درخشانی دارد.

رضا ملکمحمدی با اشاره به این که در استعدادیابی مربیان فدراسیون همدانی بودن ورزشکار یک امتیاز محسوب می‌شود افزود: در بحث حضور در المپیاد استعدادیابی، میزبانی شایسته از نخستین اردوی استعدادیابی کشور در ۲ بخش پسران و دختران، برگزاری دوره‌های آموزشی، پوشش اخبار و مسابقات، حضور مستمر در مسابقات قهرمانی کشور و حضور دو تیم در لیگ دسته اول بانوان و آقایان هیئت همدان عملکرد بسیار خوبی داشته است.

وی با اشاره به این که رئیس هیئت استان برای پیشرفت تیراندازی همدان به ویژه در توسعه زیرساخت‌ها عملکرد بسیار خوبی داشته است گفت: انتظار داریم ناصر محمودی در مجمع انتخاباتی هیئت که در زمستان امسال برگزار می‌شود حتما شرکت کنند؛ چرا که مورد حمایت ما و اداره کل ورزش و جوانان استان هستند.

همدان الگویی برای کشور

دبیر فدراسیون تیراندازی ایران با اشاره به این که رئیس هیئت تیراندازی استان همدان همواره از حق مه‌لقا جام‌بزرگ، سکینه خدابنده‌لو و مبینا قربانی برای حضور در اردو‌های تیم ملی و مسابقات بین‌المللی دفاع کرده است تاکید کرد: حضور مستمر، منظم و یکدست تیم‌های همدان در مسابقات تیراندازی قهرمانی کشور مثالزدنی است و هیئت همدان می‌تواند برای هیئت‌های استانی کشور یک الگو باشد.

مدیرکل ورزش و جوانان استان همدان نیز در این نشست با اشاره به این تیراندازی همدان یکی از ۴ رشته المپیکی استان همدان است اظهار داشت: هیئت تیراندازی از برترین هیئت‌های ورزشی استان همدان است و با توسعه زیرساخت‌ها در آینده‌ای نزدیک می‌تواند شاکله تیم‌های ملی را تشکیل دهد.

محسن جهانشیر با اشاره به این که رئیس هیئت استان مورد حمایت اداره کل ورزش و جوانان استان است گفت: برای کمک به تامین تجهیزات مورد نیاز تیراندازی استان طرح‌هایی را تهیه کرده‌ایم که بخشی از آن توسط اداره کل و بخشی توسط فدراسیون تامین شود.

سالن دانش‌آموزی تیراندازی همدان به زودی افتتاح می‌شود

رئیس هیئت تیراندازی استان همدان نیز در این نشست با اشاره به این که تلاش ما در هیئت در راستای افزایش زیرساخت‌های تیراندازی همدان بوده است اظهار داشت: برای الکترونیکی کردن سالن تیراندازی همدان ۴۰۰ میلیون هزینه کردیم و ۲۳ خط این سالن الکترونیکی شد.

ناصر محمودی با اشاره به این که آمادگی این را داریم که طبقه دوم این سالن را نیز ایجاد و به خطوط الکترونیکی مجهز کنیم گفت: ۱۵۰ میلیون تومان نیز برای تجهیز سالن دانش‌آموزی همدان هزینه شده است.

وی با اشاره به این که این سالن متعلق به آموزش پرورش بود و در بهترین نقطه شهر قرار داشت، اما از آن استفاده نمی‌شد عنوان کرد: این سالن در حال حاضر به ۷ خط الکترونیکی و ۳ خط آماتوری برای تمرین نوآموزان تجهیز شده است و امیدواریم برای افتتاحیه این سالن رئیس و دبیر فدراسیون به همدان سفر کنند.

رئیس هیئت تیراندازی استان همدان با تاکید بر این که رشته تیراندازی را در همه شهرستان‌های استان فعال می‌کنیم تصریح کرد: سالن شهرستان اسدآباد نیز تکمیل شده است و به زودی سرمایه‌گذار این سالن را تجهیز خواهد کرد.

محمودی با اشاره به این که همدان در بحث زیرساخت‌ها مشکلی ندارد گفت: مشکل هیئت همدان کمبود سلاح است و انتظار داریم فدراسیون در این بخش به ما کمک کند.

اعطای وام وزمین رایگان برای ایجاد سایت اهداف پروازی به سرمایه‌گذار

وی با اشاره به این که همدان ظرفیت خوبی برای ایجاد سایت اهداف پروازی دارد اظهار داشت: ما این آمادگی را داریم که زمین برای ایجاد سایت را به صورت رایگان یا نیم‌بها در اختیار سرمایه گذار قرار دهیم.

رئیس هیئت تیراندازی استان با اشاره به این که طرح‌های مطالعاتی و توجیهی این سایت توسط هیئت تهیه شده و حتی می‌توان بر روی آن وام گرفت گفت: با چند سرمایه‌گذار در این حوزه صحبت شده است، اما هنوز به نتیجه قطعی نرسیدیم.

تاسیس سایت در اولویت برنامه‌های فدراسیون و هیئت همدان

اعلام ظرفیت ویژه در استان همدان از جمله اهدای زمین رایگان یا نیم‌بها و نیز اعطلای تسهیلات به سرمایه‌گذار در این نشست مورد توجه رئیس و دبیر فدراسیون تیراندازی قرار گرقت و مقرر شد یک سرمایه‌گذار که اصلیتی همدانی دارد از سوی فدراسیون به هیئت همدان معرفی شود تا تاسیس سایت اهداف پروازی استان همدان کلید بخورد.

به گزارش تسنیم در این نشست ویدئو کنفرانسی، مه‌لقا جام بزرگ ملی‌پوش تیراندازی همدان با ۲ دوره حضور در المپیک، سکینه خدابنده‌لو، مربی همدانی تیم ملی تیراندازی بانوان، چهاردولی نایب رئیس بانوان، خرمرودی نایب رئیس، حسین کرمی دبیر و امامی خزانه‌دار هیئت نیز حضور داشتند و به طرح دیدگاه‌های خود با رئیس و دبیر فدراسیون تیراندازی پرداختند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار