عاطفه زارعی گفت: بستر برگزاری کامل این جشنواره در بستر فضای مجازی آماده شده و نیازی به مراجعه حضوری به کتابخانه‌های عمومی نیست و با مراجعه به سایت جشنواره امکان دانلود منابع و شرکت در جشنواره وجود دارد.
کد خبر: ۸۵۶۹۰۶
تاریخ انتشار: ۱۱ خرداد ۱۳۹۹ - ۲۲:۱۳ 31 May 2020
مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان همدان از تمدید جشنواره کتابخوانی رضوی تا پایان تیرماه خبر داد و گفت: جشنواره کتابخوانی رضوی از اسفندماه سال گذشته آغاز شده و نهم خردادماه به عنوان آخرین روز شرکت در این رویداد فرهنگی درنظر گرفته شده بود.

به گزارش ایسنا، زارعی، افزود: با توجه به استقبالی که مردم از این جشنواره فرهنگی دینی به عمل آوردند دبیرخانه مرکزی جشنواره کتابخوانی رضوی مهلت شرکت در این جشنواره را تا پایان تیرماه تمدید کرد.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان همدان بیان کرد: علاقمندان برای شرکت در این جشنواره تا ۳۱ تیرماه فرصت دارند با مراجعه به سایت samakpl.ir در مسابقات آنلاین این دوره شرکت کنند.

زارعی تأکید کرد: بستر برگزاری کامل این جشنواره در بستر فضای مجازی آماده شده و نیازی به مراجعه حضوری به کتابخانه‌های عمومی نیست و با مراجعه به سایت جشنواره امکان دانلود منابع و شرکت در جشنواره وجود دارد.

وی ادامه داد: این جشنواره در قالب‌های داستانک نویسی، روزنامه کتاب، مسابقات چهارگزینه‌ای، پویش کتابخوانی و فعالیت‌های گروهی جشنواره طراحی شده است.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان همدان با بیان اینکه ۱۲ منبع در این جشنواره برای سه گروه سنی، کودک، نوجوان، جوان و بزرگسال تعریف شده است، خاطرنشان کرد: هر فردی بنا به علاقه خود می‌تواند در این جشنواره شرکت کند.

وی با بیان اینکه سال گذشته بیش از ۶۲ هزار نفر از استان همدان در این جشنواره کتابخوانی شرکت کردند، گفت: بیش از نیمی از شرکت کنندگان در دوره نهم به صورت الکترونیکی شرکت کرده بودند، اما تهدید کرونا فرصتی شد تا بتوانیم فعالیت‌های کتابخوانی را هرچه بیشتر در فضای مجازی گسترش دهیم.

وی با بیان اینکه در زمانی که کتابخانه‌های عمومی استان تعطیل بودند کتابداران فعالیت‌های خود را در فضای مجازی ادامه دادند و به این صورت ارتباط خود با اعضا را حفظ کردند، گفت: این اتفاق فرصتی شد که همچنان در آینده با وجود بازگشایی کتابخانه‌های عمومی فعالیت‌های فرهنگی در فضای مجازی ادامه پیدا کند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار