حمیدرضا نیکداد گفت: میزان تولید آب در ۲۵ تا ۳۰ مرداد سال گذشته که گرم‌ترین روز‌های سال به شمار می‌روند ۱۶۹۰ لیتر در ثانیه بوده، اما امسال در اوایل خردادماه که هوا خیلی گرم نشده میزان مصرف آب به ۱۷۱۰ لیتر در ثانیه رسیده که نگران کننده است.
کد خبر: ۸۵۶۹۰۵
تاریخ انتشار: ۱۱ خرداد ۱۳۹۹ - ۲۲:۱۱ 31 May 2020
معاون بهره‌برداری شرکت آب و فاضلاب استان همدان از افزایش ۳۰ درصدی مصرف آب در همدان خبر داد و گفت: نگرانیم که مصرف آب در مردادماه به بیش از ۱۸۰۰ لیتر در ثانیه که رکورد بسیار خطرناکی در مصرف آب است، برسد.

به گزارش ایسنا، نیکداد با اشاره به اینکه با وجود اینکه سد‌های استان وضعیت خوبی داشته و سرریز کرده‌اند، اما به علت شیوع کروناویروس مصارف آب بسیار بالا رفته است، اظهار کرد: میزان تولید آب در خردادماه که هنوز هوا خیلی گرم نشده ۱۷۱۰ لیتر در ثانیه است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش ۳۰ درصدی دارد.

وی تصریح کرد: میزان تولید آب در ۲۵ تا ۳۰ مرداد سال گذشته که گرم‌ترین روز‌های سال به شمار می‌روند ۱۶۹۰ لیتر در ثانیه بوده، اما امسال در اوایل خردادماه که هوا خیلی گرم نشده میزان مصرف آب به ۱۷۱۰ لیتر در ثانیه رسیده که نگران کننده است.

نیکداد ادامه داد: در حال حاضر نگرانی ما برای ماه‌های گرم سال و افزایش دما و استفاده از کولر‌های آبی بیشتر است چراکه ممکن است مشکلاتی را برای شهروندان ایجاد کند بنابراین توصیه ما به شهروندان این است که در کنار رعایت نکات بهداشتی و نظافت بحث مدیریت مصرف را جدی بگیرند چراکه اگر با کمبود آب مواجه شویم بحران جدی‌تر از بحران کرونا را خواهیم داشت.

معاون بهره‌برداری شرکت آب و فاضلاب استان همدان با اشاره به خط انتقال آب از سد تالوار به همدان، یادآور شد: عملیات اتصال خط آبرسانی از سد تالوار از صبح امروز آغاز شده و هم اکنون در حال انجام است بر همین اساس احتمال افت فشار آب در برخی از نقاط شهر همدان پیش بینی شده است.

وی افزود: این اتصال به منظور انتقال آب از سد تالوار به مخزن انصارالامام همدان بوده تا اگر روزی انتقال آب از تالوار انجام شد، بتوانیم از این مخزن برای تأمین آب شرب همدان کمک بگیریم.

نیکداد یادآور شد: خوشبختانه تمامی مخازن آب همدان پر بوده و تاکنون افت فشاری در هیچ یک از نقاط شهر به وجود نیامده است و پیش‌بینی می‌شود تا عصر امروز که عملیات تمام می‌شود، مشکلی ایجاد نشود.

معاون بهره‌برداری شرکت آب و فاضلاب استان همدان در پایان بیان کرد: عملیات اتصال خط آبرسانی از سد تالوار بخشی از خط انتقال آب بوده، اما هنوز انتقال آب از سد تالوار به همدان صورت نگرفته است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار