معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی ابن سینا درباره روند ابتلا به کروناویروس در مقایسه با آمار کل کشور گفت: در کشور به روز به ازای هر ۱۰۰ هزار نفر ۱۷۳ مورد ابتلا به ثبت رسیده که در استان همدان ۶۲ مورد است که اختلاف بسیار قابل توجهی وجود دارد.
کد خبر: ۸۵۶۹۰۱
تاریخ انتشار: ۱۱ خرداد ۱۳۹۹ - ۲۲:۰۶ 31 May 2020
معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی ابن سینای همدان اعلام کرد: بازگشایی تعدادی از اماکن و تغییر برخی از رویکرد‌ها به معنای پایان کرونا نیست و لازم است مردم همچنان این بیماری را جدی بگیرند.

به گزارش ایسنا، دکتر منوچهر کرمی اظهار کرد: تعداد قطعی ابتلا به کروناویروس در استان همدان تا به امروز ۱۰۶۹ نفر است که از این تعداد ۸۸۳ نفر بهبود یافتگان، ۷۶ نفر در مراکز درمانی تحت مداوا قرار دارند و متأسفانه ۱۱۰ نفر در اثر ابتلا به این بیماری درگذشتند.

وی بیان کرد: به طور کلی الگوی بیماری متفاوت از روز‌های گذشته نیست، اما باید به استحضار تمام هم استانی‌ها برسانیم مواردی از طغیان‌های این بیماری درون خانواده‌ها و در محله‌های کوچک که دارای ارتباط با هم بوده اند، رخ داده و همه این موارد بیانگر این موضوع است که در صورت عدم رعایت فاصه گذاری اجتماعی و عدم استفاده از ماسک و در صورت برگزاری دورهمی‌ها و خرید‌های مکرر ممکن است شاهد افزایش بیماری باشیم.

معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی ابن سینا درباره روند ابتلا به کروناویروس در مقایسه با آمار کل کشور گفت: در کشور به روز به ازای هر ۱۰۰ هزار نفر ۱۷۳ مورد ابتلا به ثبت رسیده که در استان همدان ۶۲ مورد است که اختلاف بسیار قابل توجهی وجود دارد.

وی با تأکید بر مدیریت هوشمندانه کروناویروس و با بیان اینکه موارد ابتلا به کرونا باید مدیریت شود و این مسئله بسیار حائز اهمیت است، ادامه داد: در شرایطی که سفر آزاد است، هر یک از ما باید خودمان را مدیریت کنیم و در سفر‌ها باید مقصد انتخاب شده بسیار خلوت و ترجیحاً فضا‌های باز بوده و زمان سفر نیز بسیار کوتاه باشد و به هیچ عنوان سفر به استان‌های پرشیوع و با فاصله زیاد که نیاز به اقامت شب است را نداشته باشیم.

معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی ابن سینا درباره مناسبت‌ها و مراسم‌های در پیش رو بیان کرد: حتماً باید نکات بهداشتی لازم رعایت شود و اگر فردی بیمار و یا دارای علائم بیماری است به هیچ عنوان نباید در مراسم‌های مختلف حتی در یک نمازجماعت مسجد با تعداد کم شرکت کند.

وی با تأکید بر استفاده از وسایل شخصی بیان کرد: استفاده از ماسک در این شرایط ضرورت دارد چراکه انتقال بیماری از افراد بدون علامت هم صورت می‌گیرد.

کرمی با ابرازخرسندی از رعایت موارد لازم توسط مردم گفت: به هر حال مکان‌ها و خانوار‌هایی هستند که در آن‌ها حساسیت‌ها کاهش یافته و با توجه به اینکه در روز‌های گذشته موارد زیر ۱۰ نفر بوده اند و همین افزایش یکی دو مورد اخیر نسبت به روز‌های گذشته بیانگر این است که تصور شده بازگشایی تعدادی از اماکن و تغییر برخی از رویکرد‌ها به معنای پایان کرونا است در حالیکه واقعاً این چنین نبوده و همچنان عموم مردم باید این مسئله را جدی بگیرند و خواهشمندیم در صورت بروز هر گونه علامت حتماً به مراکز ۱۶ ساعته مراجعه کنند و در تمام مراودات اجتماعی از قبیل: خرید‌های روزمره، رفتن به مساجد و همه مکان‌ها حتماً رعایت نکات بهداشتی لازم را داشته باشند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار