حسین فضلی از پیش‌بینی برداشت ۴۶ هزار تن محصول جو در نهاوند خبر داد و افزود: در سال زراعی جاری بیش از ۱۹ هزار هکتار از اراضی این شهرستان شامل ۱۱ هزار و ۵۰ هکتار زمین دیم و هشت هزار و ۳۰۰ هکتار زمین آبی به کشت جو اختصاص یافت.
کد خبر: ۸۵۶۶۴۷
تاریخ انتشار: ۱۱ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۲۹ 31 May 2020
سرپرست جهاد کشاورزی شهرستان نهاوند گفت: پیش‌بینی می‌شود ۹۱ هزار تن گندم و جو از مزارع دیم و آبی نهاوند برداشت شود.

به گزارش فارس، فضلی اظهار کرد: با توجه به بارش‌های خوب سال زراعی جاری پیش‌بینی می‌شود ۹۱ هزار تن گندم و جو از مزارع دیم و آبی نهاوند برداشت شود.

وی گفت: امسال در مجموع بیش از ۴۴ هزار و ۵۰۰ هکتار از مزارع کشاورزی این شهرستان زیر کشت محصول گندم و جو قرار گرفت که از این میزان ۹ هزار هکتار آن به محصول گندم آبی و ۶ هزار و ۵۰۰ هکتار نیز به گندم دیم اختصاص یافته است.

سرپرست جهاد کشاورزی شهرستان نهاوند افزود: با توجه به بارش‌های مطلوب امسال پیش‌بینی ما این است که امسال بیش از ۴۵ هزار هکتار گندم برداشت شود که در مقایسه با ۴۱ هزار تن محصول برداشتی سال گذشته از افزایش برخوردار است.

وی از پیش‌بینی برداشت ۴۶ هزار تن محصول جو در این شهرستان خبر داد و افزود: در سال زراعی جاری بیش از ۱۹ هزار هکتار از اراضی این شهرستان شامل ۱۱ هزار و ۵۰ هکتار زمین دیم و هشت هزار و ۳۰۰ هکتار زمین آبی به کشت جو اختصاص یافت.

فضلی گفت: برای تسهیل خرید تضمینی گندم از کشاورزان سه مرکز خرید گندم که شامل شرکت کوثر خزل، گندمکاران زرین کارخانه آرد، تعاون روستایی در نظر گرفته شده است.

وی از خرید تضمینی گندم کشاورزان خبر داد و گفت: امسال بر اساس مصوبه هیات وزیران قیمت تضمینی خرید گندم ۲۵ هزار ریال تعیین شده که پیش‌بینی می‌شود با توجه به این نرخ میزان زیادی از گندم‌های برداشتی تحویل مراکز خرید شود.

سرپرست جهاد کشاورزی شهرستان نهاوند افزود: با توجه به ظرفیت سیلو‌ها و انبار‌های نهاوند بیشتر گندم‌های تحویلی در شهرستان ذخیره می‌شود و در صورت کمبود جا مقداری از محصولات برداشتی به مرکز استان منتقل می‌شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار