سرهنگ محمدباقر سلگی گفت: مأموران پاسگاه محل و یگان امداد پس از حدود یک ساعت و نیم طی طریق از منطقه صعب العبور به این محل رسیدند و مشاهده کردند دو طایفه از عشایر بر سر مراتع چرای دام در این محل با استفاده از چوب دستی، قلاب سنگ و اسلحه با یکدیگر درگیر شده و اقدام به قشون کشی از اطراف و اکناف کرده اند.
کد خبر: ۸۵۶۳۴۶
تاریخ انتشار: ۱۰ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۶:۲۲ 30 May 2020
فرمانده انتظامی شهرستان ملایر از دستگیری ۱۸ نفر و زخمی شدن دو نفر از عشایر بر اثر درگیری دو طایفه بر سر چراگاه دام خبر داد.

به گزارش ایسنا، سرهنگ سلگی مطرح کرد: برابر اعلام مرکز فوریت‌های پلیسی مبنی بر وقوع یک فقره نزاع و درگیری دسته جمعی بین عشایر در ارتفاعات مربوط به منابع طبیعی در یکی از روستا‌های محور ملایر به اراک بلافاصله با هماهنگی مقام قضایی، مأموران پاسگاه محل و یگان امداد به مکان اعلام درگیری اعزام شدند.

وی افزود: مأموران پاسگاه محل و یگان امداد پس از حدود یک ساعت و نیم طی طریق از منطقه صعب العبور به این محل رسیدند و مشاهده کردند دو طایفه از عشایر بر سر مراتع چرای دام در این محل با استفاده از چوب دستی، قلاب سنگ و اسلحه با یکدیگر درگیر شده و اقدام به قشون کشی از اطراف و اکناف کرده اند.

سلگی ادامه داد: با توجه به حجم بالای نفرات حاضر در این نزاع، نیرو‌های کمکی به محل اعزام و با تذکر و هشدار پلیس، دعوت به آرامش شدند، اما به هیچ وجه طرفین درگیر توجهی نکردند و در ادامه این نزاع، دو طایفه حاضر با هجوم به یکدیگر، دو نفر از خودشان را زخمی کردند.

وی خاطرنشان کرد: بر این اساس و با عنایت به تمرد طرف‌های درگیر از مأموران با استفاده قانون به کارگیری سلاح و شلیک تیر‌های هوایی، تعداد ۱۳ نفر در مراحل اولیه دستگیر و تعداد هفت دستگاه خودروی وانت نیسان توقیف شدند.

فرمانده انتظامی شهرستان ملایر اظهار کرد: با بررسی و تحقیقات به عمل آمده در رابطه با علت وقوع درگیری، مشخص شد که دو نفر از اهالی روستای همجوار این درگیری، به صورت غیرقانونی اقدام به اجاره دادن این مراتع به یکی از طوایف درگیر با اختصاص دو فقره چک به مبلغ ۱۰۰ میلیون ریال کرده و به همین سبب زمینه درگیری بین دو طایفه ایجاد شده که بلافاصله هر دو متهم موردنظر در روستای مذکور توسط مأموران شناسایی و دستگیر شدند.

وی افزود: با همکاری مرکز اورژانس ۱۱۵ دو نفر فرد مصدوم این نزاع به بیمارستان منتقل شدند، اما متأسفانه با توجه به شدت آسیب دیدگی، یکی از افراد صدمه دیده در بیمارستان فوت کرد و در این رابطه با تشکیل پرونده و شناسایی افراد درگیر در مجموع، تعداد ۱۸ نفر دستگیر و تحویل مراجع قضایی شدند.

سلگی با اشاره به اینکه اعتقاد پلیس این است که احترام به قانون همواره امنیت آفرین است، گفت: برخی نکات و توصیه‌های پیشگیرانه پلیس به منظور جلوگیری از بروز هر گونه درگیری مشابه که همراه با خسارت‌های مالی و جانی به افراد بود شامل همکاری مسئولانه و میدانی مؤثر سازمان‌های ذیربط در امور عشایر در راستای هدایت و نظارت هر چه بیشتر بر ورود و خروج طوایف گله دار به این شهرستان، خودداری از هر گونه کرایه دادن غیرقانونی زمین‌های منابع طبیعی توسط برخی افراد سودجو و فرصت طلب در روستا‌های مسیر حرکت عشایر و دعوت از همه افراد جامعه و به ویژه عشایر در حل اختلافات این چنینی با پیگیری و رسیدگی از طریق مجرای قانونی است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار