مدیرکل دامپزشکی استان همدان میزان طیور غیرقابل مصرف ضبطی را ۱.۵ درصد مجموع طیور بازرسی شده ذکر کرد و از واکسیناسیون هاری در سگ‌های گله و صاحب دار به تعداد ۱۸۳ قلاده سخن گفت.
کد خبر: ۸۵۴۴۴۱
تاریخ انتشار: ۰۴ خرداد ۱۳۹۹ - ۲۲:۲۰ 24 May 2020
مدیرکل دامپزشکی استان همدان گفت: فروردین ماه امسال ۶۸ تن فرآورده خام دامی غیرقابل مصرف در استان همدان کشف و معدوم شد.

به گزارش مهر؛ محمودرضا رسولی با اشاره به برنامه‌های نظارتی دامپزشکی همدان به کنترل و بازرسی بهداشتی لاشه‌های گوشت در کشتارگاه‌های استان همدان اشاره کرد و گفت: فروردین ماه امسال و در پی بازرسی از لاشه‌های گوشت گاو، گوساله و گوسفند و بز در استان همدان تعداد ۸ هزار و ۷۳۷ لاشه بازدید شد که این میزان ۳۸۹ تن لاشه را شامل شده است.

رسولی عنوان کرد: مقدار ۴ هزار و ۲۴۰ کیلوگرم معادل ۴ تن از لاشه‌های بازدید شده ضبط و معدوم شده است که لاشه‌های ضبطی ۱.۰۲ درصد مجموع لاشه‌ها را شامل شده است.

وی با بیان اینکه کنترل و بازرسی کشتارگاه‌های صنعتی طیور استان همدان نیز در برنامه بوده است، گفت: تعداد یک میلیون و ۳۳۰ هزار و ۲۳۲ قطعه طیور به میزان ۲ هزار و ۶۶۰ تن بازرسی شده که از این تعداد ۲۸ هزار و ۲۹۷ قطعه معادل ۴۲ تن غیرقابل مصرف بوده و ضبط شده است.

۱۸۳ قلاده سگ علیه هاری واکسینه شدند

مدیرکل دامپزشکی استان همدان میزان طیور غیرقابل مصرف ضبطی را ۱.۵ درصد مجموع طیور بازرسی شده ذکر کرد و از واکسیناسیون هاری در سگ‌های گله و صاحب دار به تعداد ۱۸۳ قلاده سخن گفت.

رسولی در خصوص کنترل و بازرسی و نظارت بر مواد خام دامی در استان همدان نیز اظهار کرد: بازرسی از واحد‌های توزیع، نگهداری، بسته بندی و عرضه فرآورده‌های خام دامی در استان همدان همواره در برنامه است و در این راستا از ابتدای سال جاری ۹ هزار و ۹۰۶ مورد بازدید از اماکن توزیع، نگهداری، بسته بندی و عرضه فرآورده‌های خام دامی صورت گرفته است.

رسولی اظهار داشت: طبق برنامه ریزی صورت گرفته تمام مراکز عرضه مواد خام دامی از قبیل: قصابی‌ها، مرغ فروشی‌ها، خودرو‌های ویژه حمل فرآورده‌های خام دامی، سردخانه‌ها، کشتارگاه‌های دام و طیور و کارگاه‌های بسته بندی این فرآورده‌ها بازرسی انجام می‌گیرد.

وی گفت: در این بازرسی‌ها ۲۱ هزار و ۵۵۸ کیلوگرم از فرآورده‌های خام دامی که غیر قابل مصرف بوده ضبط شده است.

مدیرکل دامپزشکی استان همدان با بیان اینکه در مجموع فروردین ماه امسال تعداد ۵۸ پرونده تخلف در این بخش به مراجع قضائی ارجاع شده است، گفت: میزان کل مواد ضبطی غیرقابل مصرف طی فروردین ماه امسال در استان همدان بیش از ۶۸ تن بوده است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار