دکتر محمدعلی امیر زرگر با تاکید بر اینکه توقف پیوند بخاطر کرونا، عارضه خاصی برای بیماران در انتظار پیوند به همراه ندارد، گفت: این بیماران باید تا زمان پیوند از روش دیالیز استفاده کنند.
کد خبر: ۸۵۳۸۰۹
تاریخ انتشار: ۰۳ خرداد ۱۳۹۹ - ۲۱:۲۲ 23 May 2020
عضو تیم پیوند کلیه در دانشگاه علوم پزشکی همدان گفت: مدتی است بخاطر شیوع کرونا و خطراتی که به دنبال دارد عمل پیوند کلیه در همدان متوقف شده است.

به گزارش تسنیم، امیرزرگر اظهار داشت: با توجه به جلساتی که در راستای پیوند کلیه انجام شد، قرار است در روز‌های آینده عمل پیوند را با در نظر گرفتن تمهیدات لازم در بیمارستان فرشچیان قلب انجام دهیم.

وی با بیان اینکه قبلا پیوند کلیه در بیمارستان بهشتی همدان انجام می‌شد، تصریح کرد: از آنجا که بیماران عفونت‌های تنفسی و ریوی در این مرکز بستری و رفت و آمد دارند، ورود بیماران کلیوی و انجام عمل پیوند در این بیمارستان خطرناک است.

این عضو تیم پیوند کلیه در دانشگاه علوم پزشکی همدان، با بیان اینکه تجهیزات مربوط به پیوند کلیه را در بخشی از بیمارستان فرشچیان مستقر و راه اندازی می‌کنیم، تصریح کرد: بیماران پیوندی باید در محیطی ایزوله و بدون آلودگی بستری شوند.

امیر زرگر در بخش دیگری از گفت و گو به آمار پیوند کلیه در استان اشاره کرد و گفت: از سال ۷۳ تا کنون بیش از هزار مورد پیوند کلیه در همدان انجام شده است.

وی با از آمار بالای موفقیت پیوند کلیه در استان خبر داد و گفت: از ابتدای زمانی که پیوند کلیه در همدان انجام می‌شود فقط در یک مورد با شکست و رد پیوند رو به رو شدهایم.

این متخصص جراحی کلیه و مجاری ادارای با بیان اینکه در شرایط عادی هفته‌ای یک مورد پیوند کلیه انجام می‌شود، اظهار داشت: در شرایطی هم که اهداکننده بیمار مرگ مغزی باشد در هر ساعت از شبانه روز که اهدا انجام شود جراحی را انجام می‌دهیم.

امیر زرگر با تاکید بر اینکه توقف پیوند بخاطر کرونا، عارضه خاصی برای بیماران در انتظار پیوند به همراه ندارد، گفت: این بیماران باید تا زمان پیوند از روش دیالیز استفاده کنند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار