حسین عسگری کودکان و نوجوانان را آسیب پذیرترین گروه سنی در مقابل آزار سایبری دانست و بیان کرد: مزاحمت‌های فضای سایبری، تعرض به حریم خصوصی، هتک حرمت و اینگونه مخاطرات بیشترین مواردی است که کودکان و نوجوانان را در فضای مجازی تهدید می‌کند.
کد خبر: ۸۵۳۸۰۸
تاریخ انتشار: ۰۳ خرداد ۱۳۹۹ - ۲۱:۲۰ 23 May 2020
مدیر پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان همدان کودکان و نوجوانان را آسیب پذیرترین گروه سنی در مقابل آزار سایبری دانست و گفت: مزاحمت‌های فضای سایبری، تعرض به حریم خصوصی و هتک حرمت بیشترین مواردی است که کودکان و نوجوانان را در فضای مجازی تهدید می‌کند.

به گزارش تسنیم، عسگری در جمع اصحاب رسانه با تشریح اثرات سوء و مخرب فضای مجازی بر شخصیت کودکان و نوجوانان اظهار داشت: لازم است والدین با نظارت بر نحوه استفاده از فضای مجازی توسط فرزندان خویش از تاثیر مخرب شبکه‌های اجتماعی پیشگیری کنند.

وی با بیان اینکه امروزه پدیده شبکه‌های اجتماعی و استفاده از فضای مجازی توسط کودکان و نوجوانان خرده فرهنگ این رده سنی را عمیقا تحت تاثیر قرار داده است، افزود: از جمله مباحثی که باید در فضای مجازی مورد توجه قرار گرفته و با آن مقابله شود آزارسایبری کودکان و نوجوانان است.

مدیر پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان همدان باتاکید براینکه امروز فعالیت شبکه مخرب در فضای مجازی و تاثیر آن‌ها بر تربیت کودکان و نوجوانان سبب بروز چالش‌های جدی در جامعه شده است گفت: این مسئله سبب بروز نگرانی در میان والدینی که به واسطه عدم بهره‌مندی از سواد رسانه‌ای مدرن از دنیای نسل جوان دور افتاده‌اند، شده است.

وی کودکان و نوجوانان را آسیب پذیرترین گروه سنی در مقابل آزار سایبری دانست و بیان کرد: مزاحمت‌های فضای سایبری، تعرض به حریم خصوصی، هتک حرمت و اینگونه مخاطرات بیشترین مواردی است که کودکان و نوجوانان را در فضای مجازی تهدید می‌کند.

عسگری تصریح کرد: در میان غفلت والدین کودکان و نوجوانان در دنیای معصومانه کودکانه ناآگاه از میزان مخاطرات این محیط جذاب وارد فضای مجازی شده و افراد پلید و خطرناک را با دوست اشتباه می‌گیرند.

مدیر پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان همدان خطاب به والدین اظهار داشت: برای پیشگیری از جنبه‌های نامطلوب شبکه‌های مجازی بر شخصیت و زندگی فرزندان و به طبع آن محیط حساس خانوادگی لازم است والدین نسبت به ارتقاء سواد رسانه‌ای خویش اقدام کرده و تا حد مطلوب به فناوری‌های روز دنیا مسلط و آگاه شوند.

وی افزود: والدین ضمن نظارت و مدیریت بر فعالیت فرزندان خود در شبکه‌های اجتماعی باید نسبت به روابطی که فرزندانشان در این شبکه‌ها با دیگران برقرار می‌کنند مراقب و هوشیار باشند، زیرا تعاملات در فضای سایبری و شبکه‌های اجتماعی مستلزم نظارت‌های فردی و اجتماعی متعارف و اعمال تمهیدات مناسب در جهت حفظ سلامت روحی، روانی و روابط اجتماعی است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار