هادی سلگی در خصوص برگزاری امتحانات گفت: با توجه به تاثیر امتحانات پایه‌های نهم و دوازدهم به ترتیب در هدایت تحصیلی و کنکور امتحان دروس این دو پایه به صورت حضوری و سایر پایه‌ها به صورت مجازی برگزار خواهد شد.
کد خبر: ۸۵۳۷۰۶
تاریخ انتشار: ۰۳ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۶:۱۲ 23 May 2020
مدیر آموزش و پرورش شهرستان ملایر گفت: ۸۰ درصد دانش‌آموزان ملایر از ظرفیت برنامه شاد بهره‌مند شدند.

به گزارش فارس، سلگی در شورای آموزش و پرورش ملایر با بیان اینکه حماسه از یادنرفتنی آزادسازی خرمشهر نماد سرفرازی ملت ایران است اظهار کرد: سوم خرداد، روز استقامت و جانفشانی دلیرمردان ایران و اوج خداباوری و خلوص امام شهیدان است که فرمود: «خرمشهر را خدا آزاد کرد».

وی افزود: آرمان‌های امام (ره) باید در بین نوجوانان و جوانان از طریق برنامه‌های پرمحتوا به عنوان رسالت خطیر آموزش و پرورش زنده نگه داشته شود.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان ملایر در ادامه ضمن بررسی روند فعالیت مدارس در شبکه شاد گفت: شبکه اجتماعی شاد یک جهش بزرگ در عرصه تعلیم و تربیت و مناسب جامعه امروزی که عصر اطلاعات و ارتباطات است بود.

وی افزود: شبکه شاد این قابلیت را دارد که در شرایط معمولی و فعالیت عادی مدارس نیز به عنوان یک مکمل ارزشمند در فرایند آموزش دانش‌آموزان مورد استفاده قرار گیرد.

سلگی با بیان اینکه معلمان و دبیران برای همگام شدن با جامعه در حال تغییر امروزی باید به دنبال شیوه‌های جدید آموزش باشند تصریح کرد: فیلم‌های آموزشی تولیدی معلمان ملایری در مقطع ابتدایی به واسطه کیفیت و دقت بالا در شبکه ملی دانش‌آموزی (شاد) به اشتراک گذاشته شده و مورد استفاده و بازدید میلیون‌ها دانش‌آموز در سراسر کشور قرار گرفته است.

وی ادامه داد: با تلاش‌های سرگروه‌های آموزشی و تشکیل کارگروه از ابتدای اسفندماه ۹۸ محتوا‌های آموزشی برای تمام دروس ۶ پایه آماده و در اختیار آموزگاران و دانش آموزان سطح استان قرار گرفت.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان ملایر اضافه کرد: تا امروز ۲۰ محتوای تهیه شده توسط سرگرو‌های آموزشی و معلمان ملایری در شبکه ملی شاد بارگذاری شده و این تعداد رو به افزایش است.

وی با بیان اینکه بحران کرونا و به تعطیلی کشاندن مدارس فرصتی برای بسترسازی برای آموزش مجازی شد بیان کرد: شبکه شاد حتی پس از بازگشایی مدارس نیز می‌تواند مکمل خوبی برای آموزش دانش‌آموزان باشد.

سلگی بیان کرد: بیش از ۸۰ درصد از دانش‌آموزان شهرستان از ظرفیت نرم‌افزار شاد بهره‌مند هستند و این در حالی است که فرهنگیان با تشکیل کارگروه‌های تولید محتوا از دانش‌آموزانی که به اینترنت دسترسی نداشتند غافل نشده و محتوای درسی را در قالب CD، جزوات کاربردی و درسنامه تهیه و در اختیار دانش‌آموزان قرار گرفت.

وی با اشاره به اینکه دو نفر از همکاران ملایری در رشته‌های ریاضی و روانشناسی در شبکه استانی تدریس داشته‌اند خاطرنشان کرد: تمام سطوحی که در آموزشگاه مورد استفاده دانش‌آموزان قرار می‌گیرد به صورت روزانه ضدعفونی و گندزدایی شده و توسط تیم ارزیابی متشکل از کارشناسان اداری مورد بازدید قرار می‌گیرند.

مدیر آموزش و پرورش ملایر اظهار کرد: از زمان شیوع ویروس کرونا بسته‌های بهداشتی شامل ماسک، دستکش، ژل و اسپری ضدعفونی‌کننده تهیه و در اختیار همکاران اداری قرار می‌گیرد و بیش از ۶ هزار عدد ماسک نیز در مدارس حاشیه شهر توزیع شده است.

وی در خصوص برگزاری امتحانات گفت: با توجه به تاثیر امتحانات پایه‌های نهم و دوازدهم به ترتیب در هدایت تحصیلی و کنکور امتحان دروس این دو پایه به صورت حضوری و سایر پایه‌ها به صورت مجازی برگزار خواهد شد.

سلگی با اشاره به برنامه‌ریزی‌های دقیق در خصوص حفظ پروتکل‌های بهداشتی در برگزاری امتحانات حضوری خاطرنشان کرد: امتحانات رشته‌های انسانی، ریاضی و تجربی در یک روز و به صورت همزمان برگزار نخواهند شد و حوزه‌های برگزاری امتحانات نیز از هشت حوزه به ۱۳ حوزه افزایش پیدا کرده است.

وی با بیان اینکه بیش از ۳ هزار دانش‌آموز پایه نهم در شهرستان مشغول تحصیل هستند اظهار کرد: امتحانات پایه نهم به صورتی برنامه‌ریزی و برگزار خواهد شد که کمترین ازدحام در حمل و نقل و جابجایی دانش‌آموزان صورت گیرد، ضمن اینکه بلافاصله پس از برگزاری امتحانات محیط برگزاری ضدعفونی خواهد شد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار