معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی ابن سینا گفت: در استفاده از ماسک و دستکش دو نکته وجود دارد؛ نخست محافظت از خویش، دیگر حفاظت از دیگران به طوریکه استفاده از دستکش در زمانی که اجسام مختلف لمس می‌شود، کاملاً ضروری است.
کد خبر: ۸۵۲۹۸۹
تاریخ انتشار: ۰۱ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۳ 21 May 2020
معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی ابن سینا همدان اعلام کرد: نهاوند در روند خطرناک شیوع کروناویروس قرار ندارد و تمامی بستری‌ها موارد مثبت کرونا نیستند و در حال حاضر در این شهرستان روند افزایشی مبتلایان را شاهد نیستیم.

به گزارش ایسنا، دکتر منوچهر کرمی درباره وضعیت شیوع کرونا در شهرستان‌های استان براساس شاخص میزان بروز به ازای هر صد هزار نفر بیان کرد: در اسدآباد ۵۹ نفر، بهار ۸۰ نفر، تویسرکان ۴۶ نفر، رزن ۴۴ نفر، کبودراهنگ ۶۱ نفر، ملایر ۳۹ نفر، نهاوند ۷۱ نفر، فامنین ۱۱ نفر و همدان ۶۰ نفر مبتلا به کروناویروس داریم.

وی با اعلام بهبودی ۹۶۶ نفر از مبتلایان به کرونا، ترخیص ۸۱۵ نفر، فوت ۹۹ نفر و تحت درمان بودن ۵۲ نفر، بر مفید بودن استفاده از دستکش تأکید و اظهار کرد: به طور کلی استفاده از دستکش مفید است و نکته حائز اهمیت در استفاده افراد در زمان و مکان مناسب بوده و در صورت ارتباط دائمی با دیگران مثلاً در رستوران، استفاده از دستکش علاوه بر رعایت نکات بهداشتی، در زمینه جلوگیری از شیوع کرونا ضروری و الزامی است.

وی یادآور شد: در صورت آلودگی، دستکش‌ها باید تعویض شوند و در مجموع مسئله تعویض باید در فواصل کوتاه انجام پذیرد و باید دقت کافی به عمل آید که هیچ تماسی با دست بر قرار نشود و پس از آن در کیسه زباله انداخته و دفع شود.

کرمی درباره استفاده کارمندان و کادر درمانی از وسایل حفاظتی گفت: بیمارستان‌ها به صورت دائم قبل از شیوع کروناویروس و در حال حاضر موظف به استفاده از دستکش هستند و بنابر قانون احتیاط همه جانبه در حوزه پزشکی و بهداشتی فرض بر آن است که بیمار مراجعه کننده دارای تمامی بیماری هاست به همین علت دستکش و روپوش موجود بوده و توزیع می‌شود.

وی در پایان بیان کرد: مادامی که ارتباط با بیماران وجود دارد هیچ یک از مراکز بهداشتی و درمانی و بیمارستان‌ها محدودیت استفاده از دستکش ندارند و حتی بخش‌های خاص اداری که در معرض خطر هستند هم دسترسی به دستکش و مواد ضدعفونی کننده را دارند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار