معاون عمرانی استاندار همدان بیان کرد: فعالیت مراکز تفریحی گنجنامه و غار علیصدر با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و فاصله هوشمند اجتماعی به نحوی که تراکم جمعیتی کنترل و از شیوع بیماری جلوگیری شود با نظارت دستگاه‌های نظارتی و تدبیر موثر مدیریت این مراکز بر اساس مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا بلامانع است.
کد خبر: ۸۵۲۱۵۶
تاریخ انتشار: ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۷ 19 May 2020
معاون عمرانی استاندار همدان گفت: غار علیصدر پس از حدود سه ماه تعطیلی با رعایت پروتکل‌های بهداشتی بازگشایی می‌شود.

به گزارش فارس، بنا بر آخرین تصمیمات در ستاد ملی مقابله با کرونا فعالیت تاسیسات و اماکن گردشگری از سر گرفته می‌شود.

بر اساس آخرین مصوبات این ستاد مقرر شده است غار شگفت‌انگیز علیصدر پذیرای گردشگران ورودی به منطقه باشد، اما برای این مهم اولویت حفظ فاصله هوشمند و رعایت پروتکل‌های جدی بهداشتی است.

معاون عمرانی استاندار همدان در جمع خبرنگاران در زمینه چگونگی روند بازگشت فعالیت به این جاذبه گردشگری اظهارکرد: بر اساس پروتکل‌های مشخص شده از سوی دانشگاه علوم پزشکی که با همکاری شرکت سیاحتی علیصدر مدون شده، قرار است در روز‌های پیش رو غار علیصدر اقدام به پذیرش گردشگر کند.

محمودرضا عراقی گفت: با توجه به لزوم اجرای مصوبات و اهتمام به اجرای آن‌ها دستگاه‌های ناظر همچنان نظارت جدی خود را به این منطقه اعمال خواهند کرد تا کاهش زنجیره انتقال بیماری مدیریت و شرایط به سمت بهبودی در این جاذبه گردشگری پیش رود.

وی گفت: در بازگشایی و از سرگیری فعالیت صنوف و کسبه توجه به پروتکل‌های بهداشتی و رعایت فاصله‌گذاری هوشمند بسیار حائز اهمیت است، البته در این زمینه مصوب شده رسانه‌های عمومی و فضای مجازی در ترغیب مردم به رعایت موارد و بهداشت فردی اقدام کنند.

معاون عمرانی استاندار همدان بیان کرد: فعالیت مراکز تفریحی گنجنامه و غار علیصدر با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و فاصله هوشمند اجتماعی به نحوی که تراکم جمعیتی کنترل و از شیوع بیماری جلوگیری شود با نظارت دستگاه‌های نظارتی و تدبیر موثر مدیریت این مراکز بر اساس مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا بلامانع است.

وی عنوان کرد: با توجه به در پیش‌رو بودن تعطیلات عید فطر و احتمال مسافرت و حضور مردم در مراکز تفریحی همچنان تبلیغات باید به سمتی باشد که مردم را به ماندن در خانه دعوت می‌کنیم، اما ضرورت دارد تمام دستگاه‌های خدمات‌رسان استان آمادگی لازم را در این زمینه داشته باشند.

عراقی تأکید کرد: در این راستا تبلیغات برای جذب گردشگری انجام نمی‌شود چرا که همچنان شرایط موجود بیانگر آن است ترغیب به حفظ سلامت خانواده‌ها با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و ماندن در خانه یکی از اولویت‌های برنامه‌ریزان حوزه گردشگری است.

وی به بازگشایی دوباره رستوران‌ها اشاره کرد و گفت: با حفظ دستورالعمل‌های ابلاغ شده بهداشتی این مراکز بار دیگری می‌توانند فعالیت خود را از سر گیرند.

معاون عمرانی استاندار همدان به اهمیت اقامت گردشگران ورودی در اماکن سربسته و دارای مدیریت همچون هتل‌ها و مهمان‌پذیر‌ها اشاره کرد و افزود: مصوب شده در شهر‌های استان همدان از برپا شدن هرگونه چادر مسافرتی به منظور حفظ سلامت مسافران و همشهریان جلوگیری شود این مهم قرار است در مبادی ورودی شهر‌ها به مسافران به صورت جدی و تأثیرگذار اطلاع‌رسانی شود.

عراقی به جدی بودن خطر شیوع ویروس کرونا همچنان تأکید کرد و گفت: مردم باید الگوی رفتاری خود را بنا به شرایط موجود تغییر دهند، حفظ فاصله هوشمند و رعایت جدی پروتکل‌های بهداشتی همچنان ضروری است، اما نمی‌توان بر این اساس فعالیت اقتصادی و کسب و کار را تعطیل کرد بلکه لازمه حفظ سلامت جامعه توجه به توصیه‌هایی است که کارشناسان بهداشت و درمان و مسئولین مرتبط اعلام می‌کنند.

وی یادآور شد: پیش‌بینی می‌شود بخش‌های متعدد گردشگری نیز در استان همدان همچون دیگر استان‌های کشور به صورت گسترده‌تری فعالیت خود را از سر گیرد.

از آنجا که این صنعت نوپا جدی‌ترین آسیب را در روز‌های کرونایی در عرصه ملی و بین‌المللی به خود دید حالا متولیان امور گردشگری لازم است با دستورالعمل‌هایی به‌روزتر و رعایت پروتکل‌های بهداشتی که متولی حفظ سلامت جامعه است پای کار بیایند تا حال نامساعد گردشگری را بهبود بخشند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار