محمدحسین مرادی با بیان اینکه مکان‌یابی صحیح اماکن آموزشی از موضوعات مورد توجه است گفت: یکی از مشکلات سال‌های گذشته این بود که برخی از مدارس در جای خوبی طراحی نمی‌شد و عملا تکمیل این طرح‌ها با مشکل مواجه می‌شد که به این موضوع توجه ویژه خواهیم داشت.
کد خبر: ۸۵۱۹۷۳
تاریخ انتشار: ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۲۱:۵۸ 18 May 2020
مدیرکل نوسازی مدارس استان همدان از مکان‌یابی صحیح اماکن آموزشی در همدان خبر داد.

به گزارش فارس، آئین تودیع و معارفه مدیرکل نوسازی مدارس استان همدان با حضور مسوولان کشوری و استانی برگزار شد.

مدیرکل اداره نوسازی مدارس استان همدان در این مراسم با بیان اینکه خیرین بزرگترین دارایی‌های سازمان نوسازی مدارس هستند اظهار کرد: امیدواریم با تلاش این عزیزان و همکاران بتوانیم اقدامات اثرگذاری را انجام دهیم.

 محمدحسین مرادی با بیان اینکه مکان‌یابی صحیح اماکن آموزشی از موضوعات مورد توجه است گفت: یکی از مشکلات سال‌های گذشته این بود که برخی از مدارس در جای خوبی طراحی نمی‌شد و عملا تکمیل این طرح‌ها با مشکل مواجه می‌شد که به این موضوع توجه ویژه خواهیم داشت.

وی با اشاره به اینکه «مدرسه سبز» باید به گونه‌ای باشد که فرهنگ و معماری شهرسازی به صورت ایرانی ـ. اسلامی تهیه و اجرا شود افزود: «مدرسه سبز» باید فضای شاد و مفرح برای دانش‌آموزان ایجاد کند.

مدیرکل اداره نوسازی مدارس استان همدان بیان کرد: برون‌سپاری فعالیت‌ها با استفاده از مشاورین استان مورد توجه قرار خواهد گرفت.

مدیرکل سابق نوسازی مدارس همدان نیز به مشارکت‌های مردمی و خیرین و نیز عملکرد اداره نوسازی مدارس استان پرداخت و اظهار کرد: از سال ۷۷ مجمع خیرین مدرسه‌ساز فعالیت خود را آغاز کرد و خوشبختانه در این مدت اقدامات اثرگذاری داشت.

فرزاد تیموری با بیان اینکه در اولین جشنواره خیرین مدرسه‌ساز تعهد خیرین ۵۷۱ میلیون تومان بود و خوشبختانه در آخرین جشنواره‌ای که سال گذشته برگزار شد این تعهد به ۴۱ میلیارد تومان رسید گفت: خیرین هر سال تعهد خود را افزایش داده‌اند که ما قدردان آن‌ها هستیم.

وی افزود: به طور حتم در جشنواره بیست و دوم که امسال برگزار می‌شود نیز رقم تعهد به بیش از ۴۱ میلیارد تومان خواهد رسید.

مدیرکل سابق نوسازی مدارس همدان با اشاره به اینکه از سال ۹۳ تاکنون شاهد رشد سالیانه تعهد خیرین بودیم بیان کرد: ۸۷۴ خیر مدرسه‌ساز حقیقی و حقوقی در استان هستند که ۲۰۴ نفر از آن‌ها صرفا در مدرسه‌سازی ورود کرده و بقیه با اهدای زمین، مستغلات و کمک به تامین مصالح و ... در امر مدرسه‌سازی ما را یاری کرده‌اند.

وی بیان کرد: همواره اذعان داریم که پایین‌ترین حقوق متعلق به معلمان است، اما ۳ هزار و ۳۳۸ نفر از معلمین استان همواره بخشی از حقوق خود را برای مدرسه‌سازی اختصاص می‌دهند.

تیموری تصریح کرد: خوشبختانه از ابتدای شروع فعالیت مجمع خیرین مدرسه‌ساز تاکنون ۳۱۴ پروژه در قالب یک‌هزار و ۹۲۰ کلاس درس با زیربنای ۲۲۱ هزار و ۳۳۴ متر مربع توسط خیرین ساخته و تحویل آموزش و پرورش شده که ظرفیت بسیار بالایی است.

وی با بیان اینکه یکی از مشکلاتی که مدارس با آن مواجه بودند موضوع استانداردسازی سیستم گرمایشی بود که از سال ۹۲ در قانون بودجه به عنوان اعتبار ملی این موضوع دیده شد و هر سال اعتبار مناسب در اختیار استان‌ها قرار گرفت گفت: با تلاش مضاعف همکاران ما در واحد تاسیسات و معاونت اجرایی اداره‌کل نوسازی مدارس، طی چند سال اخیر سیستم گرمایشی ۶ هزار و ۸۶۱ کلاس درس استانداردسازی شده است.

مدیرکل سابق نوسازی مدارس همدان با اشاره به اینکه این مهم یک هزار و ۴۳۲ مدرسه را شامل می‌شود گفت: با اعتبار بالغ بر ۵۵ میلیارد تومان کار صورت گرفته است.

وی با بیان اینکه قبلا هرگاه به مدارس می‌رفتیم اولین موضوعی که مدیران مطرح می‌کردند استانداردسازی سیستم گرمایشی بود، اما طی دو سال اخیر دیگر آن مطرح نکرده‌اند افزود: همدان نخستین استانی بود که در سال ۹۷ تمام بخاری‌های نفتی را جمع‌آوری کرد و سیستم استاندارد جایگزین شد.

تیموری با اشاره به اینکه سال گذشته سازمان نوسازی کشور اجرای این طرح را به عنوان تکلیف در سراسر کشور مطرح کرد و در این سال تمام بخاری نفتی مدارس کشور جمع‌آوری شد گفت: در حال حاضر ۷۰ درصد کلاس‌های استان سیستم سوفاژ و پکیج، ۲۵ درصد بخاری‌های دودکش‌دار استاندارد، ۴ درصد بخاری‌های کم‌مصرف و یک درصد بخاری برقی دارند.

وی با بیان اینکه در سطح استان ۴ هزار و ۲۶۲ بخاری دودکش‌دار داریم که طبق سیاست‌گذاری سازمان نوسازی کشور تبدیل به سیستم‌های جایگزین خواهند شد که ۸۵ میلیارد تومان برآورد اجرای این طرح است افزود: برای تعمیر موتورخانه‌های فرسوده مدارس هم حداقل ۸۶ میلیارد تومان نیاز است.

مدیرکل سابق اداره نوسازی مدارس استان همدان با اشاره به اینکه از محل قیر رایگان ۲۴۵ هزار متر مربع محوطه مدارس استان آسفالت شد گفت: ۲۶۸ هزار متر مربع عایق و ایزوگام خریداری و تحویل آموزش و پرورش شد و مشکل عمده آن حل شود، اما متاسفانه در قانون بودجه امسال این بند حذف شده که امیدوارم دوباره بازگردد که خدمت خوبی به مدارس خواهد شد.

وی با بیان اینکه در مجموع از سال ۹۳، ۷۴۸ پروژه به افتتاح رسیده که ۱۳۸ پروژه توسط خیرین بهره‌برداری شده است خاطرنشان کرد: ۷ هزار ۱۲۴ کلاس با زیربنای ۵۷۰ هزار متر مربع و با اعتباری بالغ ۲۹۶ میلیارد تومان در شرایطی که کشور در بحران و تحریم بوده اجرا شده است.

تیموری با بیان اینکه امسال با پیش بینی تامین اعتبار، ۶۰ پروژه اجرا می‌شود گفت: بالاترین و ارزشمند‌ترین پشتوانه آموزش و پرورش مجمع خیرین مدرسه‌ساز هستند.

وی با اشاره به ما باید در جهت تکریم خیرین قدم برداریم و مشکلات را رفع کنیم تاکید کرد: باید خیرین را گرامی بداریم، چون کسی که از مال خود می‌گذرد قابل ستایش است، من نیز سعی کردم همواره آن‌ها را تکریم کنم و خیری پشت در اتاقم نباشد.

مدیرکل سابق اداره نوسازی مدارس استان همدان با بیان اینکه ما مدیون خیرین هستیم و باید از آن‌ها عذرخواهی کنیم، چون نتوانستیم آن طور که باید در خدمت آن‌ها باشیم افزود: وجود خیرین مدرسه‌ساز، موتور محرکه اداره نوسازی مدارس استان بوده که باید دست تمام خیرین را بوسید.

وی با اشاره به اینکه پروژه‌های با کیفیت، اما با هزینه کم توسط اداره نوسازی مدارس استان انجام شده که نهاد‌های نظارتی به این مسئله اذعان دارند گفت: زمانی که این سمت را قبول کردم بودجه مدیرکل نوسازی از محل استانی ۱۲ میلیارد تومان بود که با کمک‌های همکاران و پیگیری‌ها در برخی از سال‌ها به ۷۷ میلیارد تومان رسید.

تیموری با بیان اینکه سال گذشته این اعتبار ۴۴ میلیارد تومان شد، چون سقف اعتباری استان کاهش یافته بود افزود: اداره‌کل نوسازی مدارس استان از لحاظ سهم اعتبارات استانی رتبه پنجم کشوری را دارد.

وی با بیان اینکه همواره سعی کردم کار‌ها در استان به خوبی پیش رود و مرا در سازمان به عنوان مدیرکل معترض می‌شناختند، اما در حقیقت سازمان نیز با درخواست‌های ما موافقت می‌کرد که قدردان آن‌ها نیز هستیم گفت: یکی از افتخاراتم در این مدت مسوولیت همنشینی با خیرین و هم‌کلامی با شخصیت‌های فرهیخته‌ای مانند دکتر حافظی بوده است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار