مدیرعامل تولیدی پوشاک شرکت دیبا با اشاره به حمایت کارکنان این مجموعه از ۲۰۰ کودک بد سرپرست و بی‌سرپرست گفت: با اجرای این طرح می‌خواهیم کمکی برای تامین حداقل معیشت زندگی این افراد باشیم و با ایجاد انگیزه در بین کارکنان فضایی محیا کنیم تا به همنوع خود کمک کنند هرچند در نگاه اول شاید این مبالغ ناچیز باشد، اما وقتی جمع شود رقم آن چشمگیر خواهد شد.
کد خبر: ۸۴۹۲۵۰
تاریخ انتشار: ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۰۵:۴۱ 12 May 2020

مدیرعامل تولیدی پوشاک شرکت دیبا با اشاره به حمایت کارکنان این مجموعه از ۲۰۰ کودک بد سرپرست و بی‌سرپرست گفت: با اجرای این طرح می خواهیم کمکی برای تامین حداقل معیشت زندگی این افراد باشیم و با ایجاد انگیزه‌ در بین کارکنان فضایی محیا کنیم تا به همنوع خود کمک کنند هرچند در نگاه اول شاید این مبالغ ناچیز باشد اما وقتی جمع شود رقم آن چشمگیر خواهد شد.

به گزارش تابناک همدان وی افزود: در این خصوص مذاکراتی با کمیته امداد شد تا افراد از طرف آن‌ها معرفی شوند و برای هر کارمندشرکت دیبا مشخص شود که حامی چه کسی خواهدشد. 

لطفی با اشاره به اینکه برای شروع این امر خیر هر یک از عزیزان با مبلغ پایه کمک می‌کنند خاطرنشان ساخت: کارکنان می‌توانند با رضایت خودمی سقف کمک را افزایش دهند.

وی با اشاره به اینکه بعد از اعلام ایده از سوی شرکت با استقبال کارکنان روبه‌رو شدیم تصریح کرد: امید است با اجرایی شدن این طرح بتوانیم از کودکان بی‌سرپرست و بد سرپرست حمایت کرده و لااقل دغدغه‌ ی این عزیزان را در خصوص تحصیل را بر طرف کنیم.

مدیرعامل تولیدی پوشاک شرکت دیبا گفت: علاوه بر مجموعه دیبا با تولیدکنندگان دیگر در تعامل هستیم تا آن‌ها نیز از این طرح حمایت کنند، به فرض مثال اگر مجموعه دیبا لباس این عزیزان را تامین کرد، مجموعه‌های دیگر در تهییه کیف و کفش یا دیگر ملزومات آنان را یاری کنند.

رضا لطفی افزود: با توجه به فعالیت ۱۸ ساله تولیدی دیبا در حال حاضر ۲۰۰ نفر به‌طور مستقیم و ۸۰۰ نفر به‌طور غیرمستقیم با مجموعه همکاری می‌کنند، و این طرح تا زمانی که مجموعه دیبا در حال فعالیت باشد به قوت خود باقی خواهد ماند.

وی در پاسخ به سوال خبرنگار تابناک همدان درباره چگونگی آغاز به‌کار تولیدی دیبا گفت: ورود من به این عرصه بخشی به‌صورت ناخواسته و بخشی نیز حساب‌شده بود به این صورت که در کودکی ساکن روستا‌یی در اطراف لالجین بودم؛ برای ادامه تحصیل به مرکز استان مهاجرت کردم و نزد اقوام زندگی و تحصیل خود را ادامه دادم؛ روز‌ها و ساعات تعطیل خود را دست‌فروشی می‌کردم در همان روز‌هایی که بساط داشتم به این فکر می‌کردم که خودم بتوانم تولید کنم.

لطفیافزود: بعداز دست فروشی در فروشگاه پوشاکی شاگردی کردم مدتی گذشت  و خودم شروع به تولید کردم فعالیت خود را با دو چرخ ‌خیاطی در زیرزمین خانه آغاز کردم و کار را روز به روز گسترده کردم پس از گذشت زمان احساس کردم دیگر تولید سنتی پاسخگوی نیاز بازار نیست به همین دلیل تولید را به شیوه صنعتی آغاز کردم.

وی با اشاره به اهداف دیبا گفت: وقتی مجموعه‌ای پیشرفت می‌کند مطمئنا این پیشرفت‌ها و رضایت‌های شغلی اتفاقی نیست، برنامه‌ریزی‌هایی در این خصوص شده، از روز اول که مجموعه آغاز به‌کار کرد یکی از هدف‌های ما انصاف بود و اینکه بتوانیم به مصرف‌کننده خدمت کنیم، برای رسیدن به هدف و پیشرفت واسطه‌ها را حذف کردیم و خودمان مستقیماً با افتتاح فروشگاه‌های زنجیره‌ای بتوانیم پوشاک عرضه کنیم و این کار صرفاً به این دلیل بود که با توجه به قیمت‌گذاری‌ها خودمان نیز تصمیم‌گیرنده باشیم و پوشاک تولیدی باقیمت مناسب به‌دست مصرف‌کننده برسد.

لطفی درباره فعالیت فروشگاه‌های زنجیره‌ای دیبا گفت: در ابتدای فعالیت به دلیل عدم توانایی خرید فروشگاه در مناطق تجاری، فروشگاه خود را در پایین‌شهر افتتاح کردیم تا هزینه‌ها نیز بالا نرود و مصرف‌کننده باقیمت مناسبی بتواند خرید کند؛ لذا وقتی با استقبال مصرف‌کنندگان روبه‌رو شدیم فروشگاه‌ها توسعه پیدا کرد؛ و در حال حاضر در ۱۱ استان نمایندگی فروش تولیدات وجود دارد. هدف این است بتوانیم در کل ۳۲ استان کشور نمایندگی فروش محصولات را داشته باشیم که برای این منظور امیدواریم بتوانیم سالیانه دو الی سه شعبه در کشور به مجموعه اضافه کنیم.

لطفی در پاسخ به این سؤال که چرا فقط پوشاک مردانه تولید می‌کنند گفت: تخصص ابتدایی مجموعه دلیل این امر است و همچنین به دلیل این‌که تیراژه تولید می‌کنیم و کاری که تیراژه تولید می‌شود باید مستلزم مد نباشد.

وی در ادامه تصریح کرد: در سال‌های گذشته به فکر صادرات بودیم، ولی وقتی متوجه نیاز‌های داخلی کشور شدیم، هدف و توانمندی خود را در جهت ارتفاع نیاز‌های داخلی گذاشتیم.

وی ادامه داد: با توجه به دغدغه‌های مقام معظم رهبری و شعار‌هایی که در زمره حمایت از محصولات داخلی می‌کنند دلگرمی بزرگی برای تولیدکننده‌هاست؛ فرهنگ‌سازی‌های انجام‌شده در خصوص استفاده از کالا‌های داخلی و جلوگیری از قاچاق پوشاک که در حال حاضر ۲۰ الی ۳۰ درصد نسبت به قبل کم شده و اگر این روند دنباله‌دار باشد مجموعه‌های تولیدی و شرکت‌های داخلی می‌توانند رشد چشم‌گیری داشته باشند.

وی افزود: با توجه به شیوع کرونا ویروس و شرایط حاکم تمامی تمرکز این است که بتوانیم نیرو‌های موجود را حفظ کنیم و با تولید ماسک و لباس بیمارستانی مجموعه به فعالیت خود ادامه دهد و در همین راستا روزانه دو الی سه هزار ماسک رایگان توزیع می‌شود و اکنون نیز این آمادگی راداریم اگر ارگانی درخواست داشته باشد به آن‌ها ماسک دهیم. فعالیت مجموعه با رعایت تمامی دستور العمل‌های بهداشتی ادامه دارد و با توجه به این‌که از ابتدای شیوع ویروس تمامی نکات بهداشتی رعایت شده، خوشبختانه در بین کارکنان ابتلا به ویروس کوید ۱۹ مشاهده نشد.

وی در انتها گفت: خبر خوبی که برای مصرف‌کنندگان محصولات این است که افزایش قیمت نخواهیم داشت.
 
 
 
 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار