امیدی‌ساکت بیان کرد: با آمدن کرونا دانش‌آموزان بسیجی آرام و قرار ندارند و در قالب برنامه‌های فرهنگی، نشاط آور، ورزشی و... نیز در فضای مجازی فعالیت دارند.
کد خبر: ۸۳۹۷۴۵
تاریخ انتشار: ۲۸ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۹:۱۶ 16 April 2020
مسوول سازمان بسیج دانش‌آموزی سپاه انصارالحسین (ع) همدان از ضدعفونی ۹۴۵ مدرسه در استان خبر داد و گفت: طرح «قلک کریمانه» برای کمک دانش‌آموزان به نیازمندان راه‌اندازی شده است.

به گزارش فارس، محمدتقی امیدی‌ساکت با اشاره به اینکه این روز‌ها گروه‌های بسیجی در مقابله کرونا اقدامات قابل توجهی انجام می‌دهند اظهار کرد: روز گذشته از گروه جهادی قروه درجزین بازدیدی داشتم که خواهران روزانه ۵۰۰ جفت دستکش و ۴۰۰ عدد ماسک تولید می‌کردند و در اختیار ستاد مقابله با کرونای شهرستان قرار می‌دادند.

وی با اشاره به اینکه این گروه ۱۸ نفره به صورت دو شیفته صبح و بعد از ظهر فعالیت می‌کنند گفت: با روحیه اخلاص و همدلی اقدامات ارزشمندی در حال اجراست که قدردان عزیزان هستیم.

مسوول سازمان بسیج دانش‌آموزی سپاه انصارالحسین (ع) همدان با بیان اینکه قریب به ۲۳ گروه جهادی در ۲۳ حوزه در خصوص مقابله با کرونا در استان فعالیت دارند افزود: ۱۶ کارگاه تولید ماسک و دستکش راه‌اندازی شده و کار‌ها در حال انجام است.

وی از ضدعفونی ۹۴۵ مدرسه در استان خبر داد و با بیان اینکه قریب به ۲ هزار و ۶۰ نقطه در استان گندزدایی شده است گفت: دانش‌آموزان بسیجی با وجود تعطیلی مدارس در انجام اقدامات جهادی پیشگام هستند و خودجوش در صحنه حضور دارند.

امیدی‌ساکت با اشاره به اقدام پایگاه شهید بهنام محمدی بلوار مدنی مبنی بر ذبح سه گوسفند به همراه توزیع روغن و برنج بین خانواده‌های نیازمند بیان کرد: قبل از فرمایش مقام معظم رهبری و اعلام سراسری تشکیل رزمایش کمک مومنانه، اقداماتی خودجوش توسط بچه‌های پایگاه‌های بسیج انجام شده و از این پس نیز با قوت بیشتری ادامه خواهد داشت.

وی با بیان اینکه حوزه‌های بسیج دانش‌آموزی استان به دنبال تشکیل بانک اطلاعاتی از نیازمندان واقعی هستند تا کمک‌ها به دست آن‌ها برسد گفت: این گروه‌ها کمک‌هایی را از خیرین جمع‌آوری و در مسیر واقعی خود سوق می‌دهند.

مسوول سازمان بسیج دانش‌آموزی سپاه انصارالحسین (ع) همدان با اشاره به اینکه خوشبختانه تلاش‌های اثرگذاری در استان انجام می‌شود تاکید کرد: با وجود اینکه در حال حاضر مدارس تعطیل است و دانش‌آموزان در محیط آموزشی نیستند، اما آن‌ها بیکار ننشسته و خودجوش در حال مقابله با کرونا هستند.

وی تصریح کرد: همانطور که در دوران دفاع مقدس ۳۶ هزار دانش‌آموز، شهید راه اسلام و انقلاب شدند که یک‌هزار و ۷۶ نفر از آن‌ها مربوط به استان همدان بود، امروز می‌بینیم که جهاد همچنان ادامه دارد و دانش‌آموزان در صحنه هستند.

امیدی‌ساکت بیان کرد: با آمدن کرونا دانش‌آموزان بسیجی آرام و قرار ندارند و در قالب برنامه‌های فرهنگی، نشاط آور، ورزشی و... نیز در فضای مجازی فعالیت دارند.

وی خاطرنشان کرد: امروز تمام تلاش ما معطوف به دستگیری از نیازمندان است و بسیج دانش‌آموزی به کمک گروه‌های جهادی با توجه به ابلاغیه مقام معظم رهبری نسبت به کمک مومنانه حرکت خواهد کرد.

مسوول سازمان بسیج دانش‌آموزی سپاه انصارالحسین (ع) همدان با بیان اینکه در کنار سایر اقدامات، طرح «قلک کریمانه» نیز اجرا می‌شود افزود: در این طرح قلک‌هایی تهیه و در اختیار دانش‌آموزان قرار می‌گیرد تا با بازگشایی مدارس کمک‌هایی را به نیازمندان داشته باشند.

وی با بیان اینکه در حال حاضر نیز این قلک‌ها بین دانش‌آموزان توزیع شده است گفت: در دوران دفاع مقدس دانش‌آموزان با روحیه عالی و با نشاط قلک‌هایی شبیه نارنجک و تانک پلاستیکی را پر کرده و به جبهه‌ها ارسال می‌کردند و امروز نیز نسل دیگری از آن‌ها به کمک مهار کرونا آمده‌اند.

امیدی‌ساکت با اشاره به اینکه از ۱۶ فروردین تا به امروز تلاش‌ها مضاعف شده است گفت: طبق اطلاعات موجود تنها تا ۱۶ فروردین ۵۱ گروه همیار بهداشت و سلامت در ۲۳ حوزه استان تشکیل شده بود.

وی با اشاره به اینکه ترکیب همیاران بهداشت سلامت را پنج نفر از فرمانده واحد بسیج دانش‌آموزی مدرسه و پنج نفر از اداره بهداشت و درمان شهرستان مربوطه تشکیل می‌دهند گفت: این گروه‌های بسیج در حوزه غربالگری بیماری کرونا فعال هستند و با تماس‌هایی که با خانواده‌های دانش‌آموزان دارند و اطلاعاتی نسبت به بیماری می‌گیرند، کمکی به حوزه بهداشت و درمان می‌کنند.

مسوول سازمان بسیج دانش‌آموزی سپاه انصارالحسین (ع) همدان از وجود ۵۱ گروه همیار بهداشت و سلامت خبر داد و افزود: ۶ هزار و ۱۳۴ ماده ضدعفونی توسط دانش‌آموزان به همراه گروه‌های بهداشت در مناطق محروم توزیع شده است.

وی با اشاره به وجود ۲۸۶ هزار دانش آموز در استان همدان که پیامک‌هایی در رعایت نکات بهداشتی و خانه ماندن برای آن‌ها ارسال می‌شود گفت: ۱۰ روز اول طرح فاصله‌گذاری اجتماعی و کنترل عبور و مرور مسافران، دانش‌آموز بسیجی استان شبانه‌روز در کنار عزیزان راهور تلاش کردند تا بیماری کرونا مهار شود.

امیدی‌ساکت با بیان اینکه قریب به ۸۶ گروه جهادی مربیان شهید بهنام محمدی در استان فعال هستند که در شناسایی نیازمندان واقعی کمک می‌کنند افزود: ۸۶ مدرسه بهنام محمدی، ۲۳ حوزه مقاومت بسیج، ۳۰۰ واحد مقاومت پیشگام دانش‌آموزی و ۶۰۰ گروه جهادی در بسیج دانش‌آموزی استان فعال هستند.

وی با اشاره به اینکه طبق بازدید‌های انجام شده با ورود بیماری کرونا گروه‌های جهادی خودجوشی پای کار آمده‌اند که در سیستم بسیج نبودند بیان کرد: در تلاشیم این افراد نیز به سیستم جهادی بسیج دارای شناسنامه اضافه شوند تا از کمک آن‌ها بیشتر بهره‌مند شویم.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار