علیرضا قاسمی با بیان اینکه در سال جاری با افتتاح سه پروژه اقامتی در همدان بیش از ۴۰۰ تخت به ظرفیت اقامتی استان افزوده خواهد شد، گفت: ۳ پروژه مهمانپذیر، هتل آپارتمان و مجموعه اقامتی در شهرستان همدان با سرمایه گذاری ۶۳۵ میلیارد ریال در سال ۱۳۹۹ به بهره برداری می‌رسد.
کد خبر: ۸۳۷۷۰۱
تاریخ انتشار: ۲۱ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۹:۱۴ 09 April 2020
معاون سرمایه گذاری و امور طرح‌های میراث فرهنگی استان همدان از رشد ۸۰ درصدی صدور موافقت اصولی تأسیسات گردشگری استان همدان در سال گذشته خبر داد.

به گزارش تسنیم، قاسمی عنوان کرد: تعداد صدور موافقت اصولی تأسیسات گردشگری در استان همدان از ۳۴ مورد در سال ۱۳۹۷ با بیش از ۸۰ درصد رشد در سال ۹۸ به ۶۴ مورد رسید.

وی ادامه داد: در راستای توسعه گردشگری پایدار و تسهیل سرمایه گذاری در این صنعت و ایجاد زیرساخت‌های مناسب گردشگری، اداره کل میراث فرهنگی استان همدان اقداماتی در راستای تسهیل صدور موافقت نامه‌ها انجام داده که همین امر باعث رشد حداکثری نرخ سرمایه گذاری در صنعت گردشگری استان همدان شده است.

قاسمی گفت: امیدواریم با ادامه همین روند بتوانیم جایگاهی مناسب در حوزه گردشگری برای استان همدان ایجاد کرده و جایگاه سرمایه گذاری گردشگری استان را ارتقا بخشیم.

قاسمی از انعقاد تفاهم نامه‌ای با یکی از بانک‌های استان همدان برای توسعه و ایجاد طرح‌های گردشگری از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی با تسهیلات ۱۶ درصد خبر داد و گفت: اداره کل میراث فرهنگی با اعتباری که از طریق وزارت خانه متبوع از محل اعتبارات صندوق ارزی و به صورت ریالی به استان‌ها اختصاص داده آماده پرداخت تسهیلات به طرح‌های گردشگری و ایجاد زیرساخت‌ها است که هم اکنون نیز بیش از ۳۰، ۱ یکصدو سی میلیارد تومان از این محل در اختیار متقاضیان قرار گرفته است.

وی همچنین با بیان اینکه در سال جاری با افتتاح سه پروژه اقامتی در همدان بیش از ۴۰۰ تخت به ظرفیت اقامتی استان افزوده خواهد شد، گفت: ۳ پروژه مهمانپذیر، هتل آپارتمان و مجموعه اقامتی در شهرستان همدان با سرمایه گذاری ۶۳۵ میلیارد ریال در سال ۱۳۹۹ به بهره برداری می‌رسد.

وی گفت: با افتتاح این ۳ مجموعه ۱۱۴ اتاق با ۴۰۴ تخت به ظرفیت اقامتی استان همدان اضافه خواهد شد.

علی قاسمی با اظهار تأسف در خصوص شیوع کرونا در کشور اظهار داشت: با توجه به پیشرفت فیزیکی بالای پروژه‌های مذکور انتظار بر این بود که در ایام نوروز سال ۱۳۹۹ شروع به فعالیت کنند که این امر به دلیل شیوع کرونا و توقف پروژه‌ها محقق نشد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار