محسن جهانشیر با بیان این که تا پایان سال ۹۷ تعداد سازمان‌های مردم نهاد تشکیل شده در استان ۹۳ مورد بود،گفت: در ۲ سال گذشته ۳۷ سمن جدید در استان همدان به ثبت رسید تا تعداد سازمان‌های مردم نهاد استان همدان تا ابتدای سال ۹۹ به ۱۳۰ مورد برسد.
کد خبر: ۸۳۷۶۹۹
تاریخ انتشار: ۲۱ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۹:۱۳ 09 April 2020
مدیرکل ورزش و جوانان استان همدان گفت: تا پایان سال ۹۹، در ۱۸۶ روستای استان همدان که جمعیتی بیش از هزار نفر دارند یک سازمان مردم نهاد تشکیل می‌شود.

به گزارش تسنیم، وی افزود: ما از ابتدا در پی آن بودیم تا رشد کمی سازمان‌های مردم نهاد بر کیفیت و تاثیرگذاری آن‌ها اثر منفی نگذارد و کیفی سازی سمن‌ها در اولویت برنامه‌ها باشد.

مدیرکل ورزش و جوانان استان همدان با اشاره به این که تهدید کرونا به فرصتی تبدیل شد تا از کیفیت و کارآیی سمن‌های استان اطمینان حاصل کنیم گفت: سازمان‌های مردم نهاد استان همدان همانند سال گذشته که در بحث سیل و کمک به سیل‌زدگان عملکرد موفقی داشتند در بحث کرونا نیز ورود خوب و عملکرد موفقی از خود به نمایش گذاشتند و در تولید ماسک و لباس و تولید محتوا در فضای مجازی با تمام توان پای کار آمدند.

وی با بیان این که یکی از برنامه‌های مهم ما در سال ۹۹ عملی کردن طرح "هر روستا یک سمن" است تصریح کرد: اولویت در این برنامه با روستا‌های پرجمعیتی است که بالای هزار نفر سکنه دارند.

مدیرکل ورزش و جوانان استان همدان افزود: ۱۸۶ روستای استان همدان بالای هزار نفر جمعیت دارد و بر اساس این طرح این ۱۸۶ روستا تا پایان سال ۹۹ صاحب یک سمن می‌شوند.

جهانشیر با بیان این که از ۹ سال پیش که وزارت ورزش و جوانان تشکیل شد و ساماندهی امور جوانان به این وزارتخانه رسید تاکنون ۱۳۰ سمن در استان همدان به ثبت رسیده است اظهار داشت: در صورت اجرایی شدن این طرح در طول یک سال ۱۸۶ سمن به سمن‌های استان اضافه خواهد شد که بی‌تردید با جهش خیره کننده‌ای در این بخش مواجه می‌شویم.

وی تاکید کرد: کارشناسان معتقدند دولت فربه شده است و تشکیل سازمان‌های مردم نهاد و برون‌سپاری برخی اقدامات دولت به سمن‌ها یکی از راهکار‌های پیشنهاد شده برای چابک‌سازی و کوچک‌سازی دولت است.

مدیر کل ورزش و جوانان استان همدان در رابطه با تعداد زوج‌های جوانی که موفق شدند در سال ۹۸ وام ازدواج در استان بگیرند هم گفت: کلیه تعهداتی که ستاد ساماندهی امور جوانان استان همدان بر ذمه بانک‌های عامل قرار گرفته بود پرداخت شد و همه زوج‌هایی که در استان همدان در سال ۹۸ در صف دریافت وام ازدواج بودند وام خود را دریافت کردند که آمار دقیق آن به زودی اعلام می‌شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار