رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت اعلام کرد: تاکنون ۵۵ هزار و ۷۴۳ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده و با فوت ۱۵۸ نفر در ۲۴ ساعت گذشته، جان باختگان کرونا در کشور به سه هزار و ۴۵۲ نفر رسیده است.
کد خبر: ۸۳۶۴۸۲
تاریخ انتشار: ۱۷ فروردين ۱۳۹۹ - ۲۱:۰۱ 05 April 2020
رییس دانشگاه علوم پزشکی همدان گفت: تلفات و عوارض اجتماعی که ویروس کرونا ایجاد کرده بیشتر و فراتر از جنگ جهانی است.

به گزارش ایرنا، رشید حیدری مقدم افزود: ویروس کرونا ۲۰۵ کشور جهان را درگیر خود کرده و هم اینک یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر در جهان به این ویروس مبتلا شدند.

وی ادامه داد: هر چند ابهاماتی در زمینه جنگ بیولوژیک بودن یا خروج ویروس در آزمایشگاه‌ها از دست بشر وجود دارد، اما همانطور که در دفاع مقدس شرافتمندانه و جوانمردانه در برابر قدرت‌های منطقه‌ای و فرا منطقه‌ای جنگیدیم در مقابله با این ویروس نیز شجاعانه عمل می‌شود.

رییس دانشگاه علوم پزشکی همدان افزود: جنگ‌های دنیا دیگر ماهیت فیزیکی ندارند و ما را مجبور به حرکت به سمت جنگ‌ها نرم کرده بنابراین تدبیر این مجموعه میانگینی از جنگ نرم و سخت است چراکه جنگ‌های بیولوژیک پایه و اساس جنگ‌ها هستند.

حیدری مقدم اضافه کرد: بنابراین اجرای یک رزمایش به گستره روستا‌ها و شهر‌ها و استان‌ها برای مقابله با کرونا لازم و ضروری به نظر می‌رسید و این یک نقطه عطفی در تاریخ این مملکت بوده و ما را برای آینده استوارتر، بیمه می‌کند.

وی افزود: هر چند شیوع ویروس کرونا عوارض و فشار روانی زیادی را به کشور تحمیل کرده همچنین بسیاری از خانواده‌ها داغدار شدند و کادر درمانی را به شدت درگیر کرده است، ولی با اطمینان می‌توان عنوان کرد همانند تجربه جنگ تحمیلی که ایران را در برابر تهدید‌های سخت بیمه کرد این جنگ بیولوژیک هم می‌تواند به ما در آینده کمک کند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی همدان با بیان اینکه وضعیت کرونا در کشور پایدار است اظهار داشت: تعبیر بهداشت و درمان این است که این ویروس مانند خودروی سنگین از یک گردنه به سمت پایین در حال حرکت بوده و ترمز، سرعت آن را کند کرده، اما چنانچه پا را از روی ترمز برداریم ما را به سمت دره خوفناک می‌برد.

حیدری مقدم افزود: به هیچ عنوان نباید این ویروس را دست کم گرفت چرا که هم اینک کشور‌های بزرگ جهان که ادعای ابرقدرتی را در حوزه‌های مختلف دارند در برابر ویروس کرونا زانو زدند.

وی اضافه کرد: در حالیکه ایران در حال ارزیابی و غربالگری سلامت است در اروپا و از شب گذشته در آمریکا در حال غربالگری مرگ هستند با این توصیف که در صورت ناتوانی برای مداخله و تامین سلامت بیمار می‌گذارند او بمیرد، اما هیچ جای ایران حتی یک مریض نبوده که پذیرش نشود.

 رییس دانشگاه علوم پزشکی همدان ادامه داد: همانگونه که نیرو‌های مسلح با اقتدار از حیثیت، قداست و شرافت این ملت دفاع کردند سربازان سلامت نیز برای پاسداری از اقتدار جمهوری اسلامی و حفظ سلامت مردم شبانه روز می‌جنگند تا برگ زرینی در تاریخ جمهوری اسلامی خلق کنند.

حیدری مقدم گفت: طرح فاصله گذاری اجتماعی برای حوزه بهداشت و درمان بسیار حائز اهمیت است بنابراین از شهروندان درخواست می‌شود از خروج از منزل و تردد غیرضرور در معابر خودداری کنند.

رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت اعلام کرد: تاکنون ۵۵ هزار و ۷۴۳ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده و با فوت ۱۵۸ نفر در ۲۴ ساعت گذشته، جان باختگان کرونا در کشور به سه هزار و ۴۵۲ نفر رسیده است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار