افشین محمدی گفت: در حال حاضر نیاز ما پلاکت است و با توجه به اینکه عمر پلاکت خون سه روز است امکان ذخیره وجود ندارد و به ناچار باید روزانه ۷۰ تا ۸۰ نمونه خون‌گیری انجام شود.
کد خبر: ۸۳۶۴۶۰
تاریخ انتشار: ۱۷ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۸:۱۸ 05 April 2020
مدیرکل انتقال خون استان همدان گفت: تلاش برای ایجاد شرایط دریافت پلاسما از بیماران بهبودیافته کرونا در استان همدان آغاز شده است.

به گزارش فارس، محمدی با بیان اینکه مشکلی از لحاظ ذخیره فرآورده‌های خونی نداریم اظهار کرد: از ابتدای شیوع کرونا تاکنون فرآورده‌های خونی مورد نیاز مراکز درمانی استان همدان و در مواردی تهران نیز تأمین شد.

وی ادامه داد: در حال حاضر نیاز ما پلاکت است و با توجه به اینکه عمر پلاکت خون سه روز است امکان ذخیره وجود ندارد و به ناچار باید روزانه ۷۰ تا ۸۰ نمونه خون‌گیری انجام شود.

مدیرکل انتقال خون استان همدان با بیان اینکه تمام اصول بهداشتی در اهدای خون رعایت می‌شود، اظهار کرد: افراد پس از مطالعه شرایط اهدای خون و اطمینان از سلامت خود، وارد سازمان انتقال خون می‌شوند و در صورتی که دارای علائم بیماری باشند، خون‌گیری انجام نخواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: در ابتدای ورود افراد، تب‌سنجی صورت می‌گیرد و اگر افراد تب داشته باشند از ورود آن‌ها جلوگیری می‌شود که خوشبختانه تا کنون ۹۹ درصد افراد با سلامت کامل وارد سازمان شده‌اند.

مدیرکل انتقال خون استان همدان با بیان اینکه پس از معاینه و مشاوره افراد توسط پزشک و استریل و شستشوی دست فرد اهداکننده، خون‌گیری انجام می‌شود گفت: پس از اهدای خون نیز شستشو و استریل انجام شده و سپس اهداکننده ترخیص می‌شود.

وی با بیان اینکه ما اطمینان کامل را به افراد می‌دهیم با هیچ مشکلی در این خصوص مواجه نخواهند شد افزود: کارکنان نیز ضمن استفاده از دستکش و ماسک و ضدعفونی مداوم، خون‌گیری را انجام می‌دهند.

محمدی در خصوص طرح پژوهشی تزریق پلاسمای خون بیماران بهبودیافته کرونا به بیماران درگیر یادآور شد: این طرح در بیمارستان مسیح دانشوری تهران آغاز شده و در استان همدان نیز نامه‌نگاری‌های لازم با دانشگاه علوم پزشکی برای صدور مجوز، اختصاص فضای ایزوله و تأمین تجهیزات مورد نیاز جهت دریافت پلاسما از بیماران بهبودیافته انجام شده است.

وی تصریح کرد: دریافت پلاسما، دستورالعمل‌های خاصی دارد و باید دو هفته از بهبود فرد مبتلا گذشته باشد و اطمینان از سلامتی کامل فرد حاصل شود.

وی اظهار کرد: در مجموع تلاش برای ایجاد زمینه دریافت پلاسما از بیماران بهبودیافته در همدان آغاز شده و در این زمینه از بسیاری از استان‌ها جلوتر هستیم.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار