دکتر منوچهر کرمی با بیان اینکه متاسفانه هنوز همکاری برخی مردم در زمینه رعایت موارد بهداشتی و در خانه ماندن، ضعیف است، ابراز کرد: اگر مردم همکاری نکنند موج ابتلا به ویروس کرونا بزرگتر می‌شود.
کد خبر: ۸۳۶۲۳۱
تاریخ انتشار: ۱۶ فروردين ۱۳۹۹ - ۲۱:۵۸ 04 April 2020
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی همدان گفت: بیش از ۷۷ درصد مردم استان همدان در غربالگری کرونا ویروس شرکت کردند.

به گزارش تسنیم،  کرمی اظهار داشت: غربالگری کرونا از طریق سامانه ۴۰۳۰، ۳۱۴۳ و سایت salamat.gov.ir انجام می‌شود و بر اساس فرآیندی که برای آن وجود دارد به بیماران راهنمایی‌های لازم ارائه می‌شود.

وی با بیان اینکه یک میلیون و ۲۴۴ هزار نفر در تمامی شهرستان‌های استان بجز اسدآباد مورد غربالگری قرار گرفته اند، ابراز کرد: شهرستان اسدآباد نیز ۸۷ هزار نفر را مورد غربالگری قرار داده است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی همدان با بیان اینکه مردم می‌توانند همه روزه از ساعت ۸ صبح تا ۱۲ شب از طریق سامانه ۳۱۴۳ راهنمایی‌های لازم در باره کرونا را از کارشناسان ما دریافت کنند، تصریح کرد: مراقبین سلامت نیز از طریق سامانه ۴۰۳۰ با مردم تماس می‌گیرند و پیگیر وضعیت سلامتی آن‌ها هستند.

برخی از مردم همکاری نمی‌کنند

کرمی با بیان اینکه متاسفانه هنوز همکاری برخی مردم در زمینه رعایت موارد بهداشتی و در خانه ماندن، ضعیف است، ابراز کرد: اگر مردم همکاری نکنند موج ابتلا به ویروس کرونا بزرگتر می‌شود.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی همدان گفت: عدم اعلام آمار روزانه مبتلایان کرونا به تفکیک استان ها، نظر و دستور وزارتخانه بوده و همه استان‌ها ملزم به رعایت آن هستند.

کرمی با تاکید بر اینکه در این روز‌ها اعلام آمار مبتلایان در استان‌ها اهمیت و فایده‌ای برای مردم ندارد، اظهار داشت: بهتر است به جای توجه به آمار و ارقام، تمرکز مردم بر روی رعایت موارد بهداشتی و پیشگیرانه باشد.

وی افزود: یکی از دلایلی که سبب شد آمار روزانه استان‌ها اعلام نشود، مربوط به سفر‌های روز‌های نخست فروردین ماه است. در این ایام مردم بدون توجه به توصیه‌های ایمنی و بهداشتی اقدام به سفر کردند و شهر‌هایی را که از نظر ابتلا وضعیت مناسبی داشت را انتخاب می‌کردند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی همدان با تاکید بر اینکه از مردم تقاضا داریم در روز سیزده بدر نیز مانند روز‌های عادی در خانه‌هایشان بمانند، تصریح کرد: درصورتیکه توصیه‌های ما مورد توجه قرار نگیرد زمان درگیری این بیماری طولانی‌تر می‌شود.

کرمی با بیان اینکه در روز‌های یکم تا پنجم فروردین ماه شاهد شلوغی خیابان‌ها و تردد مردم در نقاط مختلف شهر بودیم، ابراز کرد: آماری که این روز‌ها بر تعداد مبتلایان افزوده می‌شود نتیجه بی توجهی به در خانه ماندن است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار