سیدمهرداد کاووسی از اتفاق دیگری برای هنر استان خبر می‌دهد: به زودی نمایشنامه خوانی در ساعات مقرر به صورت زنده در فضای مجازی انجام می‌شود که این امر به منظور هدایت و تشویق مردم شریف برای در خانه ماندن صورت خواهد گرفت و عمده موضوعات آن در حوزه طنز و در زمینه مسائل بهداشتی و آموزشی است.
کد خبر: ۸۳۵۲۶۹
تاریخ انتشار: ۱۲ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۴:۳۵ 31 March 2020
هنرمند به نام و مشهور همدانی در حوزه نقالی و تئاتر از روز‌های قرنطینه خود بهینه استفاده کرده و معتقد است هیچ فاصله‌ای نمی‌تواند مانع رشد هنر در خانه‌ها باشد و هنرمند واقعی در سختی‌ها خود را شکوفا می‌کند.

به گزارش ایسنا، در روز‌های سخت قرنطینه خانگی و آغاز طرح فاصله اجتماعی ارتباط برقرار کردیم با هنرمندان استان همدان و از حال و هوای خانه نشینی آن‌ها جویا شدیم.

سیدمهرداد کاووسی هنرمند ۳۱ ساله استان همدان از سابقه ۲۰ ساله خود در عرصه تئاتر می‌گوید: تئاتر را ار دوران مدرسه آغاز کردم و در حال حاضر ۱۲ سال است که به صورت تخصصی در این حوزه فعالیت دارم.

تفکر عنصر اصلی در شکوفایی استعداد

این هنرمند همدانی که مدیریت تعداد بسیاری از کلاس‌های آموزش نقالی، شاهنامه خوانی و فن بیان در استان را عهده دار است، اعلام می‌کند: با توجه به شرایط پیش آمده و تحقق پویش «درخانه بمانیم» تمامی کلاس‌ها را به شکل دیگری برگزار می‌کنیم و شیوه‌های آموزش را برای نخستین بار به شیوه مجازی تبدیل کرده ایم.

وی ادامه می‌دهد: غالب آموزش‌ها و یادگیری‌ها در کلاس‌های مجازی فن بیان، نقالی و شاهنامه خوانی به صورت صوتی انجام شده و در برخی موارد با بارگذاری فایل‌های تصویری تاکنون کلاس‌ها را پیش برده ایم.

وی از اشتیاق هنرجویان در این شیوه آموزشی می‌گوید و بیان می‌کند: مهمترین فاکتوری که در کلاس‌های مجازی درنظر گرفته شده تفکر در ارائه دروس تدریس شده به هنرجویان است که باعث شکوفایی استعداد آن‌ها شده است.

بازنشر فعالیت‌های گذشته در فضای مجازی

کاووسی خاطرنشان می‌کند: از دیگر اقداماتی که برای تشویق افراد به در خانه ماندن انجام شده، بازنشر کار‌های قبلی هنری در فضای مجازی است به گونه‌ای که فایل‌های نقالی و شاهنامه خوانی‌های گذشته در قالب یک پویش به صورت خودجوش در اختیار همه مردم قرار گرفته است.

وی پر کردن زمان افردای که در خانه مانده اند را یکی از وظایف خود دانسته و می‌گوید: هنرمندان باید تلاش کنند تا انگیزه‌ای برای مردم ایجاد شود که خانه نشینی آن‌ها با کسالت همراه نشود.

این هنرمند تصریح می‌کند: با دوستان و همکاران خود همراه شده ایم تا هر شخص در هر زمینه‌ای که تخصص دارد به عنوان مثال طنازان در حوزه طنزپردازی، هنرمندان موسیقی در حوزه خود و دوستان عرصه نمایش در ارائه هنر نمایشی، هنر خود را از طریق فضای مجازی در معرض نمایش قرار دهند.

راه اندازی پویش «کتاب و تصویر» در همدان

وی از راه اندازی پویش «کتاب و تصویر» در همدان خبر می‌دهد: یک چالش در استان همدان به زودی راه اندازی خواهد شد که در آن همه افراد با هرگونه استعدادی می‌توانند شرکت کرده و هنر خود را به نمایش بگذارند به گونه‌ای که هر شخص از آخرین کتابی که مطالعه کرده نمایش مصوری خلق کرده و منتشر کند.

وی در توضیح این چالش ادامه می‌دهد: این امر محرک خوبی برای افراد بوده و هر شخص می‌تواند با حداقل امکاناتی که در اختیار دارد مطالب موجود در کتاب مطالعه شده را با خلاقیت به تصویر بکشد.

کاووسی صداسازی و اجرای بعد تصویری مطالعه را نیازمند تفکر و خلاقیت فردی می‌داند و می‌گوید: به علت دور بودن افراد و عدم ارتباط با یکدیگر در روز‌های قرنطینه در پایان این پویش شاهد بروز و ظهور و شکوفایی استعداد بسیاری از هم استانی‌ها خواهیم شد.

وی از اتفاق دیگری برای هنر استان خبر می‌دهد: به زودی نمایشنامه خوانی در ساعات مقرر به صورت زنده در فضای مجازی انجام می‌شود که این امر به منظور هدایت و تشویق مردم شریف برای در خانه ماندن صورت خواهد گرفت و عمده موضوعات آن در حوزه طنز و در زمینه مسائل بهداشتی و آموزشی است.

وی در پایان اعلام می‌کند: تمامی فعالیت‌های ذکر شده به صورت انفرادی انجام شده و گرو‌های فعال به صورت یک تا دو نفره وظیفه خود دانسته اند که در شرایط خانه نشینی و تحقق طرح فاصله اجتماعی مردم را سرگرم کنند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار