غلامرضا مسعودی با بیان اینکه در وضعیت کنونی لازم است به کادر درمانی روحیه و دلگرمی داده شود افزود: کادر درمانی در چنین شرایطی جانفشانی کرده و در وظیفه خود کوتاهی نکرده‌اند بنابراین باید بهترین‌ها در اختیار آن‌ها قرار گیرد.
کد خبر: ۸۳۵۰۴۴
تاریخ انتشار: ۱۱ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۵:۴۹ 30 March 2020
رئیس نظام پزشکی شهرستان نهاوند با بیان اینکه فعال بودن مطب‌های پزشکان می‌تواند بار عمده‌ای را از دوش بیمارستان‌ها و مراکز درمانی بردارد گفت: ما به لحاظ مالی مشکلی نداریم، اما لازم است تجهیزات لازم از سوی مراکز دولتی در اختیار قرار گیرد تا با مشکل مواجه نشویم.

به گزارش فارس، مسعودی با اشاره به مجاهدت جهادگران سلامت اظهار کرد: آن موقع که ما در جبهه‌ها حضور داشتیم ۸۰ درصد کار‌ها مشخص بود و می‌دانستیم که باید چه کار کنیم، اما الان با توجه به ناشناخته بودن ویروس کرونا هیچ چیز مشخص نیست.

وی با بیان اینکه در وضعیت کنونی لازم است به کادر درمانی روحیه و دلگرمی داده شود افزود: کادر درمانی در چنین شرایطی جانفشانی کرده و در وظیفه خود کوتاهی نکرده‌اند بنابراین باید بهترین‌ها در اختیار آن‌ها قرار گیرد.

بازرس اسبق سازمان نظام پزشکی کشور در پاسخ به تاثیر اجرای طرح فاصله‌گذاری اجتماعی در کنترل بیماری کرونا گفت: به طور حتم این طرح در کنترل شیوع کرونا بی‌تاثیر نیست، اما با توجه به اینکه این ویروس برای اولین بار است خود را نشان داده، کار‌هایی هم که برای مقابله با آن انجام می‌شود نیز بدون تجربه قبلی است، به همین خاطر نتیجه آن را نمی‌توان به صورت کارشناسی شده پیش‌بینی کرد.

وی افزود: ما در بیماری آنفلوانزا دارای تجربیاتی بودیم که با تزریق به موقع واکسن مانع از گسترش آن می‌شدیم، اما در حال حاضر با توجه به اینکه واکسن این بیماری هنوز کشف نشده، لذا نمی‌توان کار خاصی روی آن انجام داد.

مسعودی افزود: با توجه به نامشخص بودن واکسن بیماری کرونا بهترین راه مقابله در شرایط کنونی این است که راه‌های انتقال آن را مسدود کنیم.

وی در خصوص اقدامات انجام شده برای تهیه تجهیزات حفاظتی برای مطب‌های بخش خصوصی گفت: با توجه به اینکه باید تجهیزات حفاظتی برای پزشکان بخش خصوصی تهیه شود تا آن‌ها نیز بتوانند در داخل مطب به فعالیت خود ادامه دهند بنده حدود ۵۰ لیتر الکل از تهران خریداری کردم که به سرعت تمام شد، از سازمان علوم پزشکی هم کمک گرفتم که آن هم سریع مصرف شد.

رئیس نظام پزشکی شهرستان نهاوند با بیان اینکه فعال بودن مطب‌های پزشکان می‌تواند بار عمده‌ای را از دوش بیمارستان‌ها و مراکز درمانی بردارد گفت: ما به لحاظ مالی مشکلی نداریم، اما لازم است تجهیزات لازم از سوی مراکز دولتی در اختیار قرار گیرد تا با مشکل مواجه نشویم.

وی در خصوص مداخلات غیر مجاز برخی از افراد در امور پزشکی نیز گفت: متاسفانه برخی با سوء استفاده از طب سنتی اقدام به طبابت و مداخله در کار پزشکی می‌کنند که این مساله مخاطراتی را برای مردم به وجود آورده است.

مسعودی گفت: من به عنوان پزشک و عضوی از نظام پزشکی کشور کار این گونه افراد فرصت‌طلب را که فاقد شماره پزشکی هستند را نوعی شیادی می‌دانم که متاسفانه برخی از مردم هم حرف‌هایشان را باور کرده و جان خود را به خطر می‌اندازند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار