معاون شبکه شرکت مخابرات همدان گفت: به دنبال افزایش مصرف اینترنت در همدان، با تقویت زیرساخت‌های مخابراتی، پهنای باند اینترنت این استان تا ۴۰ گیگابایت بر ثانیه افزایش یافت و شرایط دیتا در بیشتر نقاط این استان قابل اعتنا و بسیار مطلوب است.
کد خبر: ۸۳۴۸۳۵
تاریخ انتشار: ۱۰ فروردين ۱۳۹۹ - ۲۰:۱۹ 29 March 2020
معاون شبکه شرکت مخابرات همدان گفت: به دنبال افزایش مصرف اینترنت در همدان، با تقویت زیرساخت‌های مخابراتی، پهنای باند اینترنت این استان تا ۴۰ گیگابایت بر ثانیه افزایش یافت.

به گزارش تابناک همدان از ایرنا، پیمان جعفری افزود: شرایط دیتا در بیشتر نقاط این استان قابل اعتنا و بسیار مطلوب است.

وی با اشاره به اهمیت اینترنت در زندگی مردم اظهار داشت: با تلاش شبانه‌روزی مهندسان و نیرو‌های شرکت مخابرات، کمبود IP (نشانی پروتکل اینترنت) در استان همدان برطرف شده است.

جعفری با اشاره به افزایش ترافیک لینک بین شهری در سطح این استان، عنوان کرد: با همکاری گروه فیبر و انتقال شرکت مخابرات، مشکل ترافیک لینک بین شهری نقاط مختلف استان به ویژه شهر‌های نهاوند، ملایر، تویسرکان، فامنین و اسدآباد برطرف شده‌است.

وی تاکید کرد: میزان مصرف روزانه اینترنت رشد بسیار چشمگیری داشته و مصرف اینترنت در این استان ۲.۵ برابر شده است. 

معاون شبکه شرکت مخابرات همدان اضافه کرد: شاخص‌های ارزیابی نشان می‌دهد مصرف اینترنت ای. دی. اس. ال خانگی در این استان، از ۸۰ ترابایت به ۲۰۰ ترابایت افزایش یافته است.

وی افزود: پهنای باند تمامی شرکت‌های اف. سی. پی (ارایه دهنده سرویس‌های اینترنتی و ارتباطی ثابت) تا سقف یک گیگا بیت بر ثانیه افزایش یافته است و شرکت مخابرات منطقه همدان آمادگی واگذاری پهنای باند بیشتر در تمام مراکز را دارد.

جعفری اظهار داشت: سرعت پیک مصرف اینترنت این استان نیز از ۱۴ گیگا بیت بر ثانیه به حدود ۲۹ گیگابیت بر ثانیه افزایش یافته است که نشان از افزایش سرعت بیش از ۱۰۰ درصدی می‌دهد.

وی بیان کرد: درحوزه روستایی نیز پهنای باند بیش از ۹۰ روستا افزایش یافته و محدودیت‌های بستر فیبر نوری آن‌ها برطرف شده است.

معاون شبکه شرکت مخابرات همدان با اشاره به تعطیلات نوروز و محدودیت‌های به وجود آمده برای پیشگیری از شیوع ویروس جدید کرونا گفت: همه کارکنان فنی شرکت مخابرات به ویژه حوزه دیتا، بدون تعطیلی و به صورت شبانه روزی مشغول به انجام وظیفه برای رفاه شهروندان هستند تا در ارتباطات اینترنتی اختلالی ایجاد نشود.

وی از مردم خواست با رعایت نکات بهداشتی و در خانه ماندن به قطع زنجیره کرونا کمک کنند.

در حال حاضر در سطح استان همدان نزدیک به یک میلیون و ۷۰۰ هزار مشترک همراه اول، ۶۰۰ هزار مشترک تلفن ثابت و ۸۰ هزار مشترک اینترنت "ای. دی. اس. ال" از خدمات شرکت مخابرات بهره‌مند هستند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار