دادستان همدان با بیان اینکه دیروز زندانیان همدان به خاطر ترس از کرونا قصد ایجاد آشوب را داشتند، گفت: خوشبتانه در حال حاضر اوضاع آرام و تحت کنترل است و هیچ زندانی فرار نکرده است.
کد خبر: ۸۳۴۸۳۴
تاریخ انتشار: ۱۰ فروردين ۱۳۹۹ - ۲۰:۰۷ 29 March 2020
دادستان همدان با بیان اینکه دیروز زندانیان همدان به خاطر ترس از کرونا قصد ایجاد آشوب را داشتند، گفت: خوشبتانه در حال حاضر اوضاع آرام و تحت کنترل است و هیچ زندانی فرار نکرده است.

به گزارش تابناک همدان، حسن خانجانی در جمع خبرنگاران افزود: در روز گذشته شاهد ناآرامی‌هایی در زندان همدان بودیم. خوشبختانه در حال حاضر اوضاع تحت کنترل است و هیچ زندانی فرار نکرده است.

وی با بیان اینکه در فضای مجازی اخباری مبنی بر فرار زندانیان و درگیری مسلحانه انتشار یافته است، ابراز کرد: این اخبار کاملا کذب است و از منابع غیر رسمی منتشر شده است.

خانجانی با اشاره به اینکه تعدادی از زندانیان به خاطر ترس از کرونا قصد ایجاد آشوب داشتند و چند پتو را به آتش کشیدند، گفت: البته دیگر زندانیان با آن‌ها همکاری نکردند و حتی مبادرت به خاموش کردن آتش و همکاری با نیرو‌های امنیتی زندان کردند.

دادستان عمومی و انقلاب استان همدان گفت: متأسفانه در ماجرای دیشب زندان الوند همدان یکی از زندانیان به دلیل ایست قلبی، جان خود را از دست داد.
 
حسن خانجانی ضمن رد هرگونه درگیری مسلحانه در زندان همدان طی شب گذشته اعلام کرد: با تأیید سازمان پزشکی قانونی همدان فرد یاد شده احتمالاً بر اثر هیجانات ناشی از درگیری شب گذشته، دچار ایست قلبی شده است.

وی با اشاره به اینکه به منظور جلوگیری از شیوع کرونا در زندان‌ها، ۲ هزار و ۳۳۰ زندانی در همدان به مرخصی رفتند تصریح کرد: این اتفاق با در نظر نگرفتن شرایط سختگیرانه اعمال شد.

دادستان همدان با بیان اینکه با این اقدام تعداد زیادی از زندانیان در مرخصی هستند اظهار کرد: تعدادی هم به خاطر ناتوانی در تامین کفیل نتوانستند به مرخصی بروند.
دادستان همدان همچنین تاکید کرد: با هوشیاری و اقدام به موقع نیرو‌های امنیتی و انتظامی، هیچ فراری از زندان اتفاق نیفتاده و شرایط در کنترل کامل است.
 
خانجانی با اشاره به اینکه تمام اقدامات بهداشتی برای مقابله با شیوع کرونا در زندان‌ها مورد توجه و در حال اجراست افزود: خانواده‌ها نگران این موضوع نباشند. تان همدان عنوان کرد:
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار