شهرام پرورش اظهار داشت: از طریق ویژگی‌های ظاهری، بو و رنگ قارچ نمی‌توان به طور قطعی سمی و غیر سمی بودن آن را تشخیص داد و کوچکترین اشتباهی در تشخیص ممکن است منجر به مرگ یا آسیب‌های جدی به اعضای بدن شود.
کد خبر: ۸۳۴۵۹۷
تاریخ انتشار: ۰۹ فروردين ۱۳۹۹ - ۲۳:۴۳ 28 March 2020
معاون تولیدات گیاهی سازمان جهادکشاورزی همدان نسبت به برداشت قارچ‌های سمی و خودرو در طبیعت هشدار داد.

به گزارش ایرنا، پرورش با تاکید برخطر استفاده خوراکی از قارچ‌های وحشی گفت: با توجه به فصل رویش قارچ‌های وحشی در طبیعت، مصرف این نوع قارچ‌ها احتمال مسمومیت‌های شدید را می‌تواند به همراه داشته باشد.

وی اضافه کرد: با توجه به افزایش نزولات آسمانی، رشد انواع قارچ‌ها در طبیعت وجود دارد و استفاده ناآگاهانه خانواده‌ها از قارچ‌های وحشی خطرناک است.

پرورش اظهار داشت: از طریق ویژگی‌های ظاهری، بو و رنگ قارچ نمی‌توان به طور قطعی سمی و غیر سمی بودن آن را تشخیص داد و کوچکترین اشتباهی در تشخیص ممکن است منجر به مرگ یا آسیب‌های جدی به اعضای بدن شود.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی همدان ادامه داد: از میان بیش از یک هزار گونه قارچ کلاهک دار و چتری شناسایی شده در کشور حدود ۵۰ گونه آن‌ها سمی و خطرناک تشخیص داده شده اند، که برای انسان سمی هستند.

پرورش افزود:با توجه به شباهت‌های بسیار زیاد بین قارچ‌های سمی خطرناک و غیرسمی، تشخیص این ۲ نوع حتی برای افراد متخصص در خارج از محیط‌های آزمایشگاهی سخت و غیرممکن است.

وی تاکید کرد: بر این اساس هموطنان باید از لمس کردن و چیدن قارچ‌های خودرو و وحشی در رویشگاه‌های طبیعی و مصرف آن‌ها به شدت پرهیز کنند.

پرورش گفت: مصرف کنندگان قارچ‌های خوراکی می‌توانند، قارچ مورد نیاز خود را تنها از فروشگاه‌های معتبر خریداری و مصرف کنند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار