جنگ همیشه نبرد بین کشور‌ها و رزمنده فقط به دفاع از حریم و مرز‌ها خلاصه نمی‌شود، در این روز‌های بحرانی، پرستاران و پزشکان به‌عنوان رزمندگان عرصه سلامت با کمترین تجهیزات و امکانات مقابل ویروس کرونا ایستادند تا مردم با خیال راحت در خانه‌هایشان بمانند، اما متأسفانه گویی برخی از مردم نه‌تن‌ها توجهی به توصیه‌های بهداشتی ندارند بلکه با خیالی راحت به تفریح و قدم زدن در خیابان‌های شهر می‌روند و یادشان نیست که باید در خانه بمانیم تا زنجیره این بیماری قطع شود و هیچ مادر و پدری حسرت در آغوش کشیدن فرزندش را نداشته باشد.
کد خبر: ۸۳۴۴۴۱
تاریخ انتشار: ۰۹ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۳:۲۲ 28 March 2020
بیش از یک‌ماه است که پرستاران و پزشکان به‌سبب شیوع ویروس کرونا، مجاهدانه و شبانه‌روزی در حال خدمت‌رسانی هستند و در این مدت بسیاری از این عزیزان خود گرفتار این ویروس منحوس شده‌اند.

به گزارش تسنیم، نفس‌های بریده بریده و سرفه‌های بی‌وقفه یارای صحبت کردنش را گرفته بود، این صحنه‌ها تصویری از جانبازان شیمیایی را برایم تداعی می‌کرد. او می‌گفت: "کودک خردسالم را یک ماه و چند روزی است در آغوش نکشیده‌ام"، دلش برای همکارانش تنگ شده است و برایشان دعای سلامتی می‌خواند.

این روایت جهادگر عرصه سلامت است که با روپوش سفید و مقدس پرستاری به چندین بیمار مشکوک و مبتلا به کرونا در بیمارستان امام رضا (ع) شهرستان کبودرآهنگ خدمت‌رسانی کرده است و اینک خود به‌خاطر ابتلا به این بیماری با ویروس منحوس کرونا دست و پنجه نرم می‌کند.

با شنیدن صدای سرفه و تنگی نفس‌هایش دلم راضی به گفت‌وگو با او نمی‌شود، اما ایثار او فقط به بیمارستان و روز‌های خدمتش ختم نمی‌شود، بلکه زمانی هم که برای استراحت و بهبود حالش در منزل مانده است، حاضر است پیامش را به مردم برساند و از آن‌ها بخواهد هوای همکارانش را داشته باشند و با سفر‌های غیرضروری و رفتن به بیرون از منزل عرصه را بر جهادگران سلامت تنگ نکنند.

پرستار مبتلا به کرونا در بیمارستان امام رضا (ع) کبودرآهنگ گفت: مسئول کنترل عفونت بیمارستان امام رضا (ع) شهرستان کبودرآهنگ و رابط ستاد مقابله با کرونا در استان بودم، از همان روز‌هایی که بحث کرونا و مراقبت از بیماران کرونایی مطرح شد می‌دانستم که به‌خاطر ارتباطی که با بیماران دارم حتماً خودم هم روزی به این ویروس مبتلا می‌شوم.

ساغر شریف‌پور با بیان اینکه "روز ۲۴ اسفند ماه به‌خاطر علائم شدیدی که داشتم در بیمارستان بستری شدم"، اظهار داشت: فردای همان روز نتیجه تست کرونای من مثبت اعلام شد.

به‌سبب ارتباط با بیماران و ظهور علائم تست کرونای من مثبت اعلام شد

وی تصریح کرد: ابتلا علائمی مانند تب، سرفه‌های خشک، بدن‌درد شدید، سردرد و تنگی نفس، کار مرا به بستری کشاند.

این پرستار فدا کار با اظهار اینکه "به‌مدت ۶ روز در بخش مربوط به بیماران کرونایی بستری شدم"، اضافه کرد: پس از گذشت ۳ روز به‌تدریج حالم بهتر شد و در روز ششم مرا از بیمارستان مرخص کردند.

شریف‌پور با بیان اینکه "در تمام مدتی که در بیمارستان بستری بودم با هیچ یک از اعضای خانواده تماس نداشته ملاقات‌ممنوع بودم"، تصریح کرد: پس از ترخیص از بیمارستان نیز در منزل در اتاقی جداگانه قرنطینه هستم.

وی در پاسخ به این سؤال که "پس از مثبت شدن تست کرونا، چه حس‌وحالی داشتید؟ " ابراز کرد: به‌جرئت می‌گویم که اصلاً نترسیدم و دچار اضطراب نشدم، چراکه خودم از نزدیک شاهد احوال بیماران کرونایی بودم و می‌دیدم که به‌لطف خدا و همت پرستاران، حالشان رو به بهبودی می‌رود.

پرستار بیمارستان امام رضا (ع) کبودرآهنگ با تأکید بر اینکه "در محل کارم از وسایل حفاظتی مانند ماسک و دستکش استفاده می‌کردم"، عنوان کرد: به‌دلیل اینکه روزانه با بیماران زیادی سر و کار داشتم و هر روز هم تعداد مراجعات بیشتر می‌شد به این ویروس گرفتار شدم.

شریف‌پور با بیان اینکه در این روز‌ها پرستاران شرایط خیلی سختی دارند، اظهار داشت: خودم با وجود اینکه یک کودک خردسال دارم، یک ماه و ۱۰ روز است که نتوانسته‌ام فرزندم را در آغوش بگیرم. امثال من که با بیماران مشکوک و کرونا در ارتباط هستیم خود را به‌عنوان ناقل فرض می‌کنیم بنابراین در محیط منزل هم نگران ابتلای عزیزانمان هستیم.

قدردان عنایت رهبری به پرستاران هستم

نوبت به حرف‌های پایانی که می‌رسد بغض گلویش می‌شکند، و می‌گوید "از حضرت آقا سپاسگزارم که عنایت ویژه‌ای به پرستاران داشتند و شغل پرستاری را مقدس خواندند. " و به حال‌وروز این روز‌های همکارانش اشاره می‌کند و می‌گوید: بیماران کرونایی ملاقات‌ممنوع هستند به همین خاطر تمامی کار‌های بیماران مانند کمک به راه رفتن و غذا خوردن آن‌ها توسط پرستاران انجام می‌شود، پس می‌توان گفت: پرستاران در خط مقدم جبهه سلامت هستند.

این پرستار فداکار با بیان اینکه "دست تک تک پرستاران را می‌بوسم و شرایط سخت آن‌ها را درک می‌کنم"، ابراز کرد: از مردم خواهش می‌کنم اگر می‌خواهند به پرستاران کمک کنند، بزرگترین لطف و کمک آن‌ها این است که از خانه بیرون نیایند تا به قطع زنجیره کرونا کمک کنند.

بی‌توجهی به توصیه‌های بهداشتی ظلم به پرستاران و پزشکان و سایر مردم است

شریف پور با تأکید بر اینکه "اگر کسی توصیه‌ها و صحبت‌های امثال من را بشنود و بی‌توجه به پیام‌های بهداشتی و ایمنی باشد در حق جهادگران سلامت ظلم کرده است"، تصریح کرد: پرستاران و به‌طور کلی تمام کادر بهداشتی و درمانی منتظرند تا این بیماری هرچه زودتر از جمع ما برود تا بتوانند با خیالی راحت به خانه‌هایشان بروند.

وی در پایان با اظهار اینکه "همسرم در پایگاه نوژه مشغول به کار است" افزود: ما در این شهر غریب هستیم، از فرماندهی این پایگاه قدردانی می‌کنم که با مرخصی همسرم موافقت کردند تا بتواند در منزل مراقبم باشد. همچنین از تمامی پرستارانی که در طول بیماری و بستری بودنم زحمت مرا کشیدند تشکر می‌کنم.

جنگ همیشه نبرد بین کشور‌ها و رزمنده فقط به دفاع از حریم و مرز‌ها خلاصه نمی‌شود، در این روز‌های بحرانی، پرستاران و پزشکان به‌عنوان رزمندگان عرصه سلامت با کمترین تجهیزات و امکانات مقابل ویروس کرونا ایستادند تا مردم با خیال راحت در خانه‌هایشان بمانند، اما متأسفانه گویی برخی از مردم نه‌تن‌ها توجهی به توصیه‌های بهداشتی ندارند بلکه با خیالی راحت به تفریح و قدم زدن در خیابان‌های شهر می‌روند و یادشان نیست که باید در خانه بمانیم تا زنجیره این بیماری قطع شود و هیچ مادر و پدری حسرت در آغوش کشیدن فرزندش را نداشته باشد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار