فوق تخصص آسم، آلرژی و ایمونولوژی بالینی با بیان اینکه «خارش» از علائم کرونا نیست، ابراز کرد: سرفه و تنگی نفس در افرادی که سابقه آلرژی ندارند از نشانه‌های مهم ابتلا به کرونا است.
کد خبر: ۸۳۴۴۳۷
تاریخ انتشار: ۰۹ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۳:۱۶ 28 March 2020
فوق تخصص آسم، آلرژی و ایمونولوژی بالینی گفت: با شروع فصل بهار آلرژی‌های فصلی نیز شیوع پیدا می‌کند که سبب میشود بسیاری از افراد علائم آلرژی و کرونا را اشتباه بگیرند.

به گزارش تسنیم، دکتر مژگان صفری اظهار داشت: برخی از افراد با شروع فصل بهار دچار حساسیت می‌شوند که بر اثر آن سیستم تنفسی تحتانی و فوقانی آن‌ها تحت تاثیر قرار می‌گیرد.

وی با تاکید بر اینکه این روز‌ها افراد بسیار حساس شده و در بیشتر موارد علائم آلرژی فصلی را با کرونا اشتباه می‌گیرند، تصریح کرد: بیمارانی که دچار آلرژی‌های فصلی هستند علائمی مانند سرفه خشک، خارش گلو، آبریزش بینی، اشک ریزی، خارش چشم و عطسه را تجربه می‌کنند.

فوق تخصص آسم، آلرژی و ایمونولوژی بالینی با بیان اینکه «خارش» از علائم کرونا نیست، ابراز کرد: سرفه و تنگی نفس در افرادی که سابقه آلرژی ندارند از نشانه‌های مهم ابتلا به کرونا است.

صفری با تاکید بر اینکه علائم بیماران ابتلا به آلرژی فصلی با قرار گرفتن در زیر آفتاب و محیط باز تشدید می‌شود، اظهار داشت: کیفیت علائم آلرژی با کرونا متفاوت است، به طوریکه این علائم در برخی از بیماران روزانه یک تا دو ساعت ماندگار است.

وی با بیان اینکه ویروس کرونا در حال حاضر ناشناخته است و نمی‌توان به راحتی درباره آن نظر داد، عنوان کرد:، اما برخی از بیماران مبتلا به کرونا که دوره بیماری را گذرانده‌اند ادعا می‌کنند که علائم بیماریشان در ساعت بعد از ظهر تشدید شده است.

این پزشک متخصص با تاکید بر اینکه سردرد و تنگی نفس از علائم مشترک بین بیماری‌های ویروسی و آلرژی است، ابراز کرد: علامت تنگی نفس در بیمارانی که سابقه ابتلا به آلرژی دارند و یا تنگی نفس آن‌ها با استشمام هرگونه بوی تندی بدتر می‌شود، مربوط به کرونا نیست.

صفری در پاسخ به این سوال که آیا افرادی که آلرژی دارند بیش از دیگران در معرض ابتلا به کرونا قرار دارند؟ گفت: خیر، هیچ دلیل علمی مبنی بر اینکه افراد مبتلا به آلرژی فصلی بیش از دیگران در معرض ابتلا به عفونت‌های ویروسی و تنفسی هستند وجود ندارد.

هشدار جدی برای افراد سیگاری و مبتلا به آسم

وی با تاکید بر اینکه افرادی که دخانیات مصرف می‌کنند و یا مبتلا به بیماری‌های تنفسی و آسم هستند، بیش از دیگران در معرض خطر ابتلا به کرونا قرار دارند و بدون شک در صورت ابتلا به این ویروس علائم شدید تری را تجربه می‌کنند.

فوق تخصص آسم، آلرژی و ایمونولوژی بالینی گفت: بیماران مبتلا به آلرژی فصلی با مصرف دارو‌های ضدآلرژی به شرطی که از دسته کورتون‌ها نباشد، میتوانند علائم آزاردهنده خود را برطرف کنند.

در خانه بمانید و استراحت کنید

صفری با تاکید بر اینکه تنها راه پیشگیری و مقابله با کرونا، در خانه ماندن است، ابراز کرد: حتی بیمارانی که علائم خفیف سرماخوردگی دارند بهتر است به جای مراجعه به مراکز درمانی در خانه بمانند و ضمن مصرف مایعات فراوان و گرم، به استراحت بپردازند.

وی با بیان اینکه سامانه ۳۱۴۳ برای ارائه راهنمایی و مشاوره به بیمارانی که دارای علائم سرماخوردگی هستند و یا ترس از ابتلا به کرونا را دارند، راه اندازی شده است، گفت: از مردم میخواهیم از مراجعه غیر ضروری به مراکز درمانی بپرهیزند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار