محمودرضا عراقی گفت: برای خروج از استان هیچ محدودیتی وجود ندارد، اما برای کسانی که به این دستورالعمل توجه نکنند به ویژه مسافران، در صورت تردد در شهر خودروی آن‌ها به مدت یک ماه توقیف شده و ۵۰۰ هزار تومان نیز جریمه می‌شوند.
کد خبر: ۸۳۴۳۰۸
تاریخ انتشار: ۰۸ فروردين ۱۳۹۹ - ۲۰:۱۰ 27 March 2020
سخنگوی ستاد پیشگیری، کنترل و مقابله کروناویروس در استان همدان گفت: طرح «فاصله گذاری اجتماعی» از امروز -جمعه ۸ فروردین- در جهت کاهش و قطع زنجیره انتقال کروناویروس کلید خواهد خورد.

به گزارش ایسنا، عراقی در تشریح طرح «فاصله گذاری اجتماعی» اظهار کرد: از ابتدای اسفندماه سال ۹۸ اقدامات گسترده‌ای در سطح استان انجام شد و کادر پزشکی واقعا ایثارگرانه عمل کردند، مردم نیز تا آنجایی که ممکن بود رعایت کرده و همه دستگاه‌های اجرایی در جهت کم کردن این مشکل تلاش زیادی کردند.

وی ادامه داد: در راستای همین اقدامات یکی از روش‌هایی که می‌تواند از شیوع این بیماری کم کند، طرح «فاصله گذاری اجتماعی» است و این روش موجب کاهش و قطع زنجیره انتقال کرونا می‌شود که به صورت عدم برقراری اجتماعات، کاهش تماس‌های فیزیکی و حذف تردد‌های اضافه رقم می‌خورد.

سخنگوی ستاد پیشگیری، کنترل و مقابله کرونا در استان همدان بیان کرد: این دستورالعمل از جمعه ۸ فرودین‌ماه کلید می‌خورد و فرمانداران در سراسر استان با همکاری ارگان‌های مربوط موظف به اجرای این طرح هستند و همه نیرو‌های استان برای این کار بزرگ بسیج شده‌اند.

عراقی با بیان اینکه تنها حدود ۲۰ درصد مردم استان نکات بهداشتی را در این مدت رعایت نکرده‌اند، گفت: در دستورالعمل این طرح به صورت شفاف بیان شده که فقط کسانی که ساکن بومی هستند حق ورود به شهر را دارند که ملاک این امر پلاک خودرو، کارت ملی و بیمه ماشین است و به همین علت مسافران باید هر چه سریع‌تر به شهر‌های خود بازگردند.

وی در گفت: وگوی ویژه خبری صداوسیمای مرکز همدان، خاطرنشان کرد: برای خروج از استان هیچ محدودیتی وجود ندارد، اما برای کسانی که به این دستورالعمل توجه نکنند به ویژه مسافران، در صورت تردد در شهر خودروی آن‌ها به مدت یک ماه توقیف شده و ۵۰۰ هزار تومان نیز جریمه می‌شوند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار