نماینده، ولی فقیه در استان و امام جمعه همدان گفت: «جهش تولید» نیازمند هماهنگی و همراهی تمام قوا بوده و لزوم رسیدن به آن منسجم عمل کردن مجموعه دستگاه‌ها و مردم است و مقام معظم رهبری سال گذشته را به نام رونق تولید و امسال را جهش تولید نامگذاری کرده‌اند که این دو واژه مفهوم متفاوتی با یکدیگر دارند.
کد خبر: ۸۳۳۹۶۰
تاریخ انتشار: ۰۶ فروردين ۱۳۹۹ - ۲۳:۵۰ 25 March 2020

نماینده، ولی فقیه در استان و امام جمعه همدان گفت: «جهش تولید» نیازمند هماهنگی و همراهی تمام قوا بوده و لزوم رسیدن به آن منسجم عمل کردن مجموعه دستگاه‌ها و مردم است.

به گزارش تابناک همدان از ایسنا حجت الاسلام والمسلمین حبیب الله شعبانی موثقی، در تحلیل شعار سال تحت عنوان «جهش تولید» اظهار کرد: مقام معظم رهبری سال گذشته را به نام رونق تولید و امسال را جهش تولید نامگذاری کرده‌اند که این دو واژه مفهوم متفاوتی با یکدیگر دارند.

وی ادامه داد: طی چند ساله گذشته شعار‌های سال از طرف رهبر معظم انقلاب شعار‌های اقتصادی انتخاب شده که نشان می‌دهد ایشان نسبت به اقتصاد، معیشت و اشتغال جوانان دغدغه اصلی دارند.

نماینده، ولی فقیه در استان با اشاره به اینکه طی ۴۰ سال پیروزی انقلاب در عرصه مذاکره با دولت‌های اروپایی و آمریکایی قدم برداشتیم، اما تجربه نشان داده که طرف مقابل اهل مذاکره منطقی نیست، اظهار کرد: فارغ از اینکه چه جریانی در کشور حاکم است، در این سال‌ها در عرصه مذاکره با قدرت‌های اقتصادی موفقیتی به دست نیاورده‌ایم چرا که طرف ما اهل مذاکره منطقی و عقلی نبوده است.

شعبانی موثقی خاطرنشان کرد: در شرایط کنونی باید توان، برنامه و مدیریت خود را در بحث داخلی کشور متمرکز کنیم و نگاه درونی به خودمان داشته باشیم البته نه بدان معنا که با دنیا تعامل نکنیم بلکه تعامل به ویژه با کشور‌های منطقه باید وجود داشته باشد.

وی افزود: زمانی که با قدرت‌های بزرگ اقتصادی مواجه هستیم که منطق مذاکره را قبول نمی‌کنند و تحریم‌های ظالمانه علیه ما دارند و به هیچ وجه حاضر نمی‌شوند با یک عقلانیت با ما مواجه شوند باید تمرکز مدیریتی خود را بر تولید داخل قرار دهیم که راهی جز این امر نداریم.

امام جمعه همدان با بیان اینکه برجام تجربه خوبی برای ما بود که بدانیم راه پیشرفت اقتصادیمان توجه به تولید داخل است، گفت: زمانی برای رونق بهتر تولید داخلی کمک می‌شود تا کارخانه‌ای باز و یا وام‌های تولیدی پرداخت شود، اما با این اقدامات تنها درصدی در سال گذشته تحت عنوان رونق اقتصادی رخ داد.

وی افزود: جهش تولید نیازمند هماهنگی و همراهی تمام قوا از جمله بخش خصوصی، کشاورزی، صنعت، دولتمردان، قوه قضائیه و مجلس تازه نفس ما است که می‌تواند در عرصه تولید دخیل باشند و لزوم رسیدن به جهش تولید رشد و منسجم عمل کردن مجموعه دستگاه‌ها و مردم است.

وی اضافه کرد: مقام معظم رهبری در سخنرانی اخیر خود نیز اشاره داشتند که لازمه جهش تنها حمایت از تولیدکننده و پرداخت وام به او نیست بلکه باید تمام استعدادها، موانع و آسیب‌های وارده به تولید شناسایی شود و مردم نیز باید از تولید داخلی حمایت کنند.

نماینده، ولی فقیه در استان اذعان کرد: حمایت باید به گونه‌ای باشد که فروشنده ما برای فروش کالای خود در بازار اصلی دچار مشکل نشود و در این راه همه مردم و مسئولان نقش دارند همچنین نیازداریم در بحث فرهنگ مصرف ورود پیدا کرده تا بتوانیم به جهشی در بحث تولید برسیم.

وی فضای عمل و مشارکت در استان را خوب و هماهنگ دانست و ادامه داد: مسئولان استان سند چشم انداز اقتصادی را تا سال ۱۴۰۰ آماده کرده اند و اگر بتوانیم تا این سال منسجم عمل کرده و فضای خوبی در استان ایجاد کنیم تا این سند اجرا شود می‌توان موفقیت‌های خوبی کسب کرد.

شعبانی موثقی در پایان خاطرنشان کرد: مردم نیز باید به غیر از کاری که مسئولان، نماینده‌های مجلس و نهاد‌ها حاکمیتی انجام می‌دهند، برای کمک به عملکرد آن‌ها ورود پیدا کنند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار