دکتر محمد طاهری با تاکید بر اینکه گرمای سشوار هیچ تاثیری بر از بین بردن کرونا ندارد، عنوان کرد: زمانی علائم بالینی کرونا ویروس بر بدن ظاهر میشود که این ویروس داخل سلول قرار گیرد و سلول را تحریک کند.
کد خبر: ۸۳۳۹۰۸
تاریخ انتشار: ۰۶ فروردين ۱۳۹۹ - ۲۰:۰۸ 25 March 2020
عضو هیئت علمی دانشکده پزشکی دانشگاه علوم پزشکی همدان گفت: گرفتن سشوار در ناحیه بینی هیچ تاثیری در از بین بردن ویروس کرونا ندارد.

به گزارش تسنیم، این روز‌ها که ویروس کرونا در بیشتر کشور‌های جهان ریشه کرده و روزانه افراد زیادی را به خود مبتلا می‌کند، بر این اساس بازار شایعات و اخبار کذب هم داغ شده و عده‌ای با انتشار مطالبی کذب در فضای مجازی، سلامتی مردم را تحت تاثیر اخبار مخرب خود قرار می‌دهند.

در روز‌های اخیر منابع غیر رسمی خبر از تاثیر گرمای سشوار بر از بین بردن ویروس کرونا دادند که شاید بسیاری از افراد بدون دانستن عوارض آن تصمیم به انجام این اقدام بگیرند و سلامتی خود را به خطر اندازند.

برای روشن شدن این موضوع و غربالگری مطالب کذب از اخبار معتبر به سراغ یکی از اعضای هیئت علمی دانشکد علوم پزشکی همدان رفتیم تا واقعیت را جویا شویم.

دکتر محمد طاهری اظهار داشت: متاسفانه شایعه شده که گرفتن سشوار در ناحیه بینی سبب از بین رفتن ویروس کرونا می‌شود، اما باید بگویم که این ادعا به هیچ عنوان صحت ندارد.

وی با بیان اینکه بینی یک ناحیه مرطوب است که درون آن سلول‌هایی وجود دارد که سبب ایجاد ترشحات و موکوس درناحیه داخلی بینی می‌شود، تصریح کرد: این ترشحات از ورود گرد و غبار، میکروب‌ها و قارچ‌ها به دستگاه تنفسی جلوگیری می‌کند.

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی همدان با تاکید بر اینکه در ناحیه دستگاه تنفسی یک سری مژک وجود دارد، ابراز کرد:این مژک‌ها اجازه نمی‌دهد هر گونه آلودگی گرد و غبار، میکروبی و قارچی وارد ریه شود.

طاهری با تاکید بر اینکه گرفتن سشوار در ناحیه بینی به سلول‌ها آسیب وارد می‌کند، اظهار داشت: یک سری نواحی و عروق پرخون در داخل بینی وجود دارد که هوا را گرم و به ناحیه دمای بدن نزدیک میکند تا هوای سرد به طور مستقیم به سمت ریه نرود.

وی با تاکید بر اینکه گرمای سشوار هیچ تاثیری بر از بین بردن کرونا ندارد، عنوان کرد: زمانی علائم بالینی کرونا ویروس بر بدن ظاهر میشود که این ویروس داخل سلول قرار گیرد و سلول را تحریک کند.

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی همدان با بیان اینکه اگر قرار باشد ویروس از بین برود باید آن سلول هم نابود شود، افزود: اگر به واسطه سشوار سلول را از بین ببریم بدون شک یک آسیب فوق حاد رخ می‌دهد.

طاهری ب. تاکید بر اینکه موضوع استفاده از گرما سشوار برای نابودی کرونا دقیقا مانند اشتباه بزرگ و جبران ناپذیر خوردن الکل به خیال درمان کرونا است، تصریح کرد: عده‌ای الکل خوردند تا به ظن خودشان از شر ویروس کرونا راحت شوند، اما با این اقدام خود را به کام مرگ کشاندند.

وی با تاکید بر اینکه از مردم میخواهیم به شایعات غیر منطقی که هیچ مبنای علمی ندارد توجه نکنند، گفت:، اما به طور کلی مرطوب نگه داشتن دستگاه حلق و گلو برای پیشگیری از کرونا روش مطلوبی است که توصیه می‌شود.

در این روز‌ها ممکن است هرفردی با پوشیدن یک روپوش سفید و قرار گرفتن در مقابل دوربین تلفن همراه خود را به عنوان کارشناس یا پزشک جلوه دهد و توصیه‌های غیرعلمی و نادرستی را در اختیار مخاطبانش قرار دهد؛ بنابراین مردم باید آگاه باشند و اخبار و توصیه‌های ایمنی و بهداشتی مربوط به کرونا را فقط از منابع رسمی و معتبر دریافت کنند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار