نماینده مردم ملایر در خانه ملت درباره آخرین اقدامات خود در جریان مبارزه با ویروس کرونا گفت: این موضوع از حساسیت‌های خاص اجتماعی، بهداشتی و اقتصادی برخورداراست و لازم است مطالبی با شهروندان محترم درمیان گذاشته شود و وضعیت استان همدان برای مبارره با کرونا در سطح کلی نسبت به خیلی از استان‌ها مهیا‌تر و آماده‌تر است.
کد خبر: ۸۳۱۵۰۲
تاریخ انتشار: ۲۶ اسفند ۱۳۹۸ - ۰۹:۰۹ 16 March 2020

نماینده مردم ملایر در خانه ملت درباره آخرین اقدامات خود در جریان مبارزه با ویروس کرونا گفت: این موضوع از حساسیت‌های خاص اجتماعی، بهداشتی و اقتصادی برخورداراست و لازم است مطالبی با شهروندان محترم درمیان گذاشته شود و وضعیت استان همدان برای مبارره با کرونا در سطح کلی نسبت به خیلی از استان‌ها مهیا‌تر و آماده‌تر است.
 
به گزارش تابناک همدان از ملایر، حجت الاسلام احد آزادیخواه گفت: این موضوع از حساسیت‌های خاص اجتماعی، بهداشتی و اقتصادی برخورداراست و لازم است مطالبی با شهروندان محترم درمیان گذاشته شود.

وی با اشاره به تماس‌های تلفنی اخیر خود با آقای دکتر امیری معاون محترم امور مجلس رئیس جمهور و همچنین استاندار همدان اظهار داشت: دراین گفتگو‌ها آخرین اقدامات دولت در کشور و استان‌های مختلف از جمله استان همدان و خصوصا شهرستان ملایر مورد بررسی قرارگرفت.

وی افزود: براساس آخرین گزارش ها، وضعیت استان همدان برای مبارره با کرونا در سطح کلی نسبت به خیلی از استان‌ها مهیا‌تر و آماده‌تر است و این نشان می‌دهد که بین مدیریت عالی استان و مدیران مرتبط در شهرستان‌ها یک هماهنگی قابل قبولی وجود دارد.

وی با اشاره به فرمان فرمانده کل قوا به رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح گفت: دراین شرایط خاص نیرو‌های مسلح که در بحران‌های ملی نمره خوبی کسب کرده اند، می‌تواند با تکیه بر تجهیزات، امکانات و تجاربی که دارند گام‌های خوبی در حوزه پیشگیری و مراقبت بردارند.

 آزادیخواه مشکل اساسی شهرستان در این زمینه را کمبود تجهیزات بهداشتی مثل ماسک، دستکش، مواد شوینده و ضدعفونی ذکرکرد و گفت: درخصوص تولید ماسک اقدامات خوبی شروع شده و در حال حاصر روزانه ۱۲۰ هزار ماسک در استان تولید می‌شود، ولی باید با تحویل مواد اولیه و نظارت بیشتر اداره صمت، فنی و حرفه‌ای و بهداشت و درمان، میزان تولید را افزایش دهیم.

 نماینده ملایر در مجلس دهم با اشاره به طرح توزیع مواد بهداشتی و ماسک از روز‌های آینده در داروخانه‌های شهرستان گفت:اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان ملایر فعالیت ارزشمندی دراین خصوص داشته و در تماس تلفنی با جناب آقای دکتر خاموشی، رئیس محترم سازمان اوقاف و امور خیریه کشور درخواست یک میلیارد ریال اعتبار برای خرید فوری تجهیزات مورد نیاز بیمارستان‌ها داشتم که با موافقت ایشان، مقررشد اوقاف ملایر موضوع را تا حصول نتیجه پیگیری کند.

 آرادیخواه با قدردانی ویژه از پزشکان، پرستاران و عوامل درمانی ببمارستان‌های شهرستان ملایر گفت: این عزیزان با ایثار جان خود جهاد می‌کنند.

منتخب مردم ملایر در مجلس یازدهم با اشاره به نقش ارزنده مردم، خیرین، مجمع جوانان رضوی، هیئات مذهبی و سمن‌ها دراین موضوع افزود: هم اکنون اعضای دفترارتباط مردمی حقیر با کمک خیرین در حال بسته بندی ماسک و مواد بهداشتی بوده و هستند بخشی توزیع شده و بخشی براساس یک برنامه مشخص توزیع می‌شود.

وی با اساره به مذاکره خود با شرکت‌های تولیدکننده مواد شوینده بیان کرد: قرارشد این مواد زیرقیمت بازار دراختیار شهرستان قرارگیرد که می‌تواند موثر باشد.

آرادیخواه هماهنگی فرماندار، رئیس شبکه بهداشت، روسای بیمارستان‌ها، اعضای ستاد. را ستودنی دانست و خاطر نشان کرد: مردم علاوه بر رعایت نکات بهداشتی، بایستی ماندن در خانه را به عنوان یک اصل مهم پیشگیرانه و سلامتی بخش بپذیرند.
 
آزادیخواه در بخش دیگری از سخنان خود به جایگاه مهم رسانه ملی و سایر رسانه‌ها در بخش اطلاع رسانی، آموزش، سرگرمی و ایجاد فضایی مفرح برای خانواده‌ها گفت: دربرخی ادارات که امکان دورکاری و استفاده از خدمات اینترنتی وجود دارد، باید به عنوان یک اصل پیشگیرانه مورد توجه باشد تا از رفت و آمد‌های غیرضرور کاسته شود.


 وی نقش خانواده‌ها در کاهش بیماری را موثردانست و بیان کرد: اگر خانواده‌ها اصول بهداشتی را رعایت کنند، کادر پزشکی و درمانی با امکانات محدودی که در اختیار دارند می‌توانند خدمات بهتری ارائه کنند. 


آزادیخواه با اشاره به انتقادات مردم از آقای رئیس جمهور تصریح کرد: دراین راستا جلسه‌ای در صحن علنی مجلس و باحضور آقای دکتر نمکی، معاونین و کارشناسان مربوطه داشتیم که چند مصوبه مهم داشت، ازجمله تقاضا از مقام معظم رهبری برای واگذاری مسئولیت ستاد کرونا به رئیس جمهور که بلافاصله عملی شد.

وی هماهنگی ستاد کرونا با ستادکل نیرو‌های مسلح را یک ضرورت ملی خواند و اظهار داشت: جلسات هفتگی ستاد کرونا به نتیجه نمی‌رسد و باید دراین شرایط خاص هر روز جلسه تشکیل دهد و گروهی از کارشناسان به دنبال تحقق مصوبات باشند.

 نماینده ملایر با اشاره به مقاومت دولت برای تعطیلی ادارات و بانک‌ها یاد آور شد: من همواره مخالف افزایش تعطیلی بوده ام، اما امروزه بحث سلامتی مردم درمیان است.


وی دورکاری، تعطیلی، مرخصی، استفاده از خدمات اینترنتی و. را به عنوان راهکار‌های جایگزین برشمرد و گفت: همزمان باید استقرار گروه‌های بهداشتی در مبادی ورودی و خروجی شهرستان با دقت بیشتر انجام و نسبت به تست‌های مربوطه اقدام کنند.


نماینده مردم ملایر با اشاره به هجمه تبلیغاتی دشمن و افزایش شایعات در ماهواره‌ها و شبکه‌های معاند تاکید کرد: متاسفانه این ایام با ناجوانمردانه‌ترین شکل ممکن دارند با روح و روان مردم و هم وطنان با نشر اکاذیب و اخبار کذب بازی می‌کنند، اصحاب رسانه و رسانه ملی باید با دقت و سرعت این توطئه را خنثی کنند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار