معاون خدمات شهری شهرداری همدان گفت: از ١٠ اسفند ماه تاکنون بیش از ٧٠٠ هزار لیتر محلول پاشی و ضدعفونی در سطح شهر به ویژه معابر پر تردد و هسته مرکزی شهر در پی شیوع ویروس کرونا انجام شده است و پس از اعلام شیوع ویروس کرونا، ستاد پیشگیری و کنترل ویروس کرونا در شهرداری همدان تشکیل شد.
کد خبر: ۸۳۱۱۳۳
تاریخ انتشار: ۲۴ اسفند ۱۳۹۸ - ۲۲:۴۰ 14 March 2020
معاون خدمات شهری شهرداری همدان گفت: از ١٠ اسفند ماه تاکنون بیش از ٧٠٠ هزار لیتر محلول پاشی و ضدعفونی در سطح شهر به ویژه معابر پر تردد و هسته مرکزی شهر در پی شیوع ویروس کرونا انجام شده است.

به گزارش تابناک همدان، وحید علی ضمیر اظهار داشت: پس از اعلام شیوع ویروس کرونا، ستاد پیشگیری و کنترل ویروس کرونا در شهرداری همدان تشکیل شد.

وی افزود: ضدعفونی و گندزدایی معابر عمومی، تأسیسات و اماکن شهری در قالب دو دستگاه ماشین آلات سنگین، چهار دستگاه واتر جت، حدود ٦٠ دستگاه سم‌پاش و پمپ کوله‌ای، موتوری و دستی، بالغ بر ١٤ اکیپ با هدف ارزیابی و سنجش توان عملیاتی شهرداری انجام می‌شود.

علی ضمیراظهار داشت: این اکیپ‌ها از دهم اسفند ماه کار ضدعفونی سطح شهر را آغاز کردند و تاکنون بیش از ٧٠٠ هزار لیتر محلول پاشی و ضدعفونی جهت معابر و تأسیسات شهری، پارک‌های سطح شهر (مبلمان، نیمکت، وسایل بازی کودکان، ست‌های ورزشی)، بیمارستان ها، بازار‌های سرگذر، سبزه میدان و ...، بازارچه موقت پرندگان، همچنین ضدعفونی مخازن زباله، سرویس‌های بهداشتی باز در سطح شهر، پل‌های عابر پیاده و پارکینگ ها، ماشین‌های حمل زباله، پایانه‌های مسافربری و حدود ٤٥٠٠ دستگاه ناوگان حمل و نقل درون شهری با نظارت مستقیم این ستاد انجام شده است.

وی همچنین ادامه داد: به منظور پیشگیری از شیوع ویروس کرونا حدود ٧ هزارماسک و ٢٥٥٠ جفت دست‌کش بین پاکبانان خدمات شهری در اسفندماه توزیع شده است.

علی ضمیر اضافه نمود: همچنین فضای بیرونی و داخلی اتوبوس‌های درون‌شهری و تاکسی‌ها به‌صورت روزانه شست و شو و ضدعفونی می‌شود.

معاون خدمات شهرداری همدان حفظ سلامت شهری را یک اولویت و وظیفه همگانی دانست و یاد آور شد: که باید همه دستگاه‌ها، نهادها، سازمان‌های دولتی و خصوصی و از همه مهمتر شهروندان در این زمینه تلاش کنند که در این شرایط بحرانی جهت حفظ سلامت خود و خانواده هایشان در منازل بمانند و از تردد بی‌مورد پرهیز نمایند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار