دکتر منوچهر کرمی در ادامه با بیان اینکه تعداد ابتلای آقایان به‌علت حضور بیشتر در اجتماعات بیشتر بوده است، گفت: آمار دقیق و تفکیک جنسیتی تنها از طریق وزارت متبوع اعلام می‌شود، اما تاکنون موارد ابتلا در خانم‌ها کمتر از آقایان بوده و مراقبت‌ها در هیچ‌یک از گروه‌های سنی تفاوتی ندارد و هر دو گروه ملزم به رعایت حدود مطرح شده هستند.
کد خبر: ۸۳۰۴۰۴
تاریخ انتشار: ۲۱ اسفند ۱۳۹۸ - ۲۰:۰۲ 11 March 2020
معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی ابن سینا گفت: چنانچه مردم در رعایت بهداشت فردی و حضور نیافتن در مجامع شلوغ و پرجمعیت مراعات داشته باشند می‌توان طی دو هفته شیوع این بیماری را تحت کنترل درآورد.

به گزارش ایسنا، کرمی ضمن تکذیب قطعی استقرار بیماران قم در بیمارستان ارتش همدان گفت: این بیمارستان و بیمارستان آتیه همدان برای پشتیبانی در زمان پیک کروناویروس منظور شده و هیچ پذیرشی در این زمینه از دیگر استان‌ها صورت نگرفته و هنوز از ظرفیت این دو بیمارستان استفاده نشده است.

وی با بیان اینکه استان همدان معین استان قم در حمایت‌های بهداشتی و درمانی نیست، اظهار کرد: اساساً معقول نیست که بیمار حاد تنفسی با این فاصله زمانی و مکانی از قم به همدان منتقل شود، آن هم در شرایطی که همه استان‌ها درگیر این بیماری هستند و نقطه سفیدی روی نقشه وجود ندارد که بتوان به‌عنوان استان پاک در پذیرش بیماران دیگر استان‌ها مورد استفاده قرار داد.

معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی ابن سینا در پاسخ به سوال نحوه غربالگری و مدیریت ورود مسافران به شهر مطرح کرد: این موضوع باید از طریق ستاد استانی، استانداری و یا وزارت کشور مدیریت شود و متأسفانه ما نمی‌توانیم نسبت به ورود مسافران یا تشدید غربالگری اقدام قهری داشته باشیم علاوه بر اینکه بسیاری از مسافرانی که وارد شهر می‌شوند مدعی هستند برای عبور از این مسیر استفاده می‌کنند و مقصدشان استان‌های غربی کشور است.

وی همچنین بیان کرد: در زمینه زمان اوج یا افول کروناویروس نمی‌توان نظر قطعی داد چرا که همه چیز به رفتار مردم بستگی دارد، چنانچه مردم در رعایت بهداشت فردی و حضور نیافتن در مجامع شلوغ و پرجمعیت مراعات داشته باشند می‌توان طی دو هفته شیوع این بیماری را تحت کنترل درآورد، اما سهل‌انگاری می‌تواند روند شیوع را همچنان صعودی کند.

کرمی در ادامه با بیان اینکه تعداد ابتلای آقایان به‌علت حضور بیشتر در اجتماعات بیشتر بوده است، گفت: آمار دقیق و تفکیک جنسیتی تنها از طریق وزارت متبوع اعلام می‌شود، اما تاکنون موارد ابتلا در خانم‌ها کمتر از آقایان بوده و مراقبت‌ها در هیچ‌یک از گروه‌های سنی تفاوتی ندارد و هر دو گروه ملزم به رعایت حدود مطرح شده هستند.

وی تصریح کرد: پیوستن به کمپین‌های «در خانه بمانیم» در کنترل این بیماری مؤثر است مشروط بر آن که مردم با جدیت به این موضوع بپردازند و حضور در خیابان‌ها، مراکز خرید، تجمعات مذهبی و حتی مهمانی‌ها و دیدار اقوام را محدود کنند.

معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی ابن سینا بر لزوم محدود کردن روابط افراد سالمند و بیماران کلیوی، قلبی و ریوی تأکید و تصریح کرد: با توجه به دوره پنهانی ۱۴ روزه کروناویروس، باید هر فردی را مشکوک به ابتلا فرض کرد و معاشرت افراد سالمند و بیمار را با اطرافیان به ویژه کسانی که دارای علاماتی نظیر تب، سرفه و ... هستند، محدود کرد.

وی در پایان تأکید کرد: از همه مردم خواهشمندم در رعایت اصول بهداشتی و خودقرنطینگی جدیت داشته باشند چراکه روند صعودی شیوع این بیماری تنها با همّت و حمیت مردم قابل کنترل خواهد بود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار