محمدحسن باقری‌شکیب با اشاره به اینکه دمای هوای استان روند افزایشی دارد، اظهار داشت: در چند روزه آینده به تدریج دمای هوای بیشتر نقاط استان به صورت میانگین، روزانه بین یک تا ۲ درجه سانتی‌گراد افزایش می‌یابد.
کد خبر: ۸۳۰۳۰۸
تاریخ انتشار: ۲۱ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۳:۰۵ 11 March 2020
کارشناس اداره‌کل هواشناسی همدان گفت: یک سامانه بارشی روز /جمعه/ از سمت غرب وارد همدان می‌شود و در ابتدای هفته آینده به صورت بارش باران در آسمان این استان فعالیت می‌کند.

به گزارش ایرنا، باقری‌شکیب افزود: بر اساس بررسی نقشه‌های ماهواره‌ای، آسمان بیشتر نقاط استان در ۲۴ ساعت آینده، صاف تا قسمتی ابری، همراه با وزش ملایم باد در برخی از ساعت‌ها پیش‌بینی می‌شود.

وی با اشاره به اینکه دمای هوای استان روند افزایشی دارد، اظهار داشت: در چند روزه آینده به تدریج دمای هوای بیشتر نقاط استان به صورت میانگین، روزانه بین یک تا ۲ درجه سانتی‌گراد افزایش می‌یابد.

باقری شکیب با اشاره به ورود سامانه بارشی به همدان از عصر جمعه گفت: این سامانه قوی نیست، اما پیش‌بینی می‌شود بین ۱۰ تا ۱۵ میلی‌متر بارش داشته باشد.

وی ادامه داد: به دنبال فعالیت این سامانه، ریزش پراکنده برف در ارتفاعات و رگبار پراکنده باران بیشتر نقاط این استان را فرا می‌گیرد.

کارشناس اداره کل هواشناسی همدان گفت: در ۲۴ ساعت گذشته نهاوند با ۱۸ درجه سانتی‌گراد بالای صفر بیشترین و فامنین با ۶ درجه سانتی‌گراد زیر صفر، سردترین دمای استان را داشته‌اند.

باقری شکیب اظهار داشت: دمای کمینه هوای همدان در ۲۴ ساعت گذشته سه درجه سانتی‌گراد زیر صفر و بیشینه دمای هوای این شهر ۱۶ درجه سانتی‌گراد بالای صفر به ثبت رسیده است.

آب و هوای استان همدان در نتیجه وجود کوه‌های مرتفع، رودخانه‌ها و پستی و بلندی‌های زیاد به شدت متغیر است و زمستان‌های سرد، پر برف و باران و تابستان‌های معتدل دارد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار