معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی ابن سینا گفت: تعداد افرادی که در استان همدان پاسخ نمونه آزمایشگاهی مثبت کروناویروس داشته‌اند، به ۶۰ نفر رسیده است و اغلب مبتلایان همدان یا به قم مسافرت داشته‌اند و یا میزبان مهمانانی از استان قم بوده‌اند.  
کد خبر: ۸۳۰۰۷۱
تاریخ انتشار: ۲۰ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۹:۵۲ 10 March 2020

معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی ابن سینا گفت: تعداد افرادی که در استان همدان پاسخ نمونه آزمایشگاهی مثبت کروناویروس داشته‌اند، به ۶۰ نفر رسیده است.

به گزارش تابناک همدان، دکتر منوچهر کرمی درباره علت افزایش مبتلایان به ویروس کرونا افزود: اغلب مبتلایان همدان یا به قم مسافرت داشته‌اند و یا میزبان مهمانانی از استان قم بوده‌اند.
 
وی ضمن تأکید بر اینکه مردم باید توصیه‌های بهداشتی و تأکید بر سفر نکردن در این ایام را جدی بگیرند، تاکید کرد: به شکل خوش‌بینانه، برنامه پیش‌بینی شده برای مقابله با کروناویروس طی سه مرحله تا خردادماه اجرایی می‌شود البته روند و نتایج اجرا، به رفتار مردم بستگی دارد.

استقرار بیماران قم در بیمارستان ارتش همدان صحت ندارد

کرمی افزود: استقرار بیماران قم در بیمارستان ارتش همدان صحت ندارد چرا که استان همدان معین استان قم نیست البته برای تأمین ظرفیت‌های احتمالی بیمارستان‌های ارتش و آتیه همدان نیز پیش‌بینی شده‌اند.

وی با اشاره به پتانسیل پیش‌بینی شده در تأمین ماسک و تجهیزات بهداشت فردی نیز تصریح کرد: یک شرکت دانش‌بنیان در دانشگاه علوم پزشکی ابن سینا اقدام به تولید ۵۰ هزار ماسک در طی روز کرده که ۲۰ هزار عدد از ماسک‌های تولیدی این شرکت در اختیار دانشگاه قرار می‌گیرد که ظرفیت خوبی در تأمین ماسک مورد نیاز مجموعه درمانی است.

کرمی یاد آور شد: آب ژاول مورد نیاز غرب کشور در استان همدان تأمین می‌شود و خوشبختانه از این حیث کمبودی وجود ندارد، اما در تهیه و تولید الکل باید استان‌های غربی مشارکت بیشتری با یکدیگر داشته باشند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار