آیت‌الله حبیب‌الله شعبانی با اشاره به اینکه از مردم انتظار داریم همکاری کنند و در خانه بمانند افزود: در ایام عید نوروز نیز ممکن است همین شرایط وجود داشته باشد و برای حفظ سلامتی مردم سفر‌ها لغو و صله رحم کم‌رنگ‌تر شود.
کد خبر: ۸۳۰۰۱۳
تاریخ انتشار: ۲۰ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۲:۲۴ 10 March 2020
نماینده ولی‎ فقیه در استان همدان با بیان اینکه با توجه به شرایط فعلی از همه صاحبان مغازه، بانک‎ها و طلبکاران می‌خواهم به بدهکاران و مستاجران خود مهلت بدهند چرا که وضعیت بازار مساعد نیست گفت: مهلت دادن به بدهکار یکی از مصادیق صدقه و مورد رضایت خداوند بزرگ است.

به گزارش فارس، آیت‌الله شعبانی با بیان اینکه در حال حاضر شیوع ویروس کرونا مسائل مختلف کشور از جمله فرهنگی و اقتصادی را تحت تأثیر قرار داده است اظهار کرد: امروز مسائل فرهنگی از جمله نماز جماعت در مساجد و هیأت‌های مذهبی تحت تأثیر این ویروس قرار گرفته و بر اساس توصیه‌های ستاد پیشگیری از ویروس کرونا برگزاری نماز فرادی بر نماز جماعت اولویت داده شده است.

وی با اشاره به اینکه از مردم انتظار داریم همکاری کنند و در خانه بمانند افزود: در ایام عید نوروز نیز ممکن است همین شرایط وجود داشته باشد و برای حفظ سلامتی مردم سفر‌ها لغو و صله رحم کم‌رنگ‌تر شود.

نماینده ولی‎فقیه در استان همدان تصریح کرد: بدون تردید در این شرایط درآمد کسبه‌ای که مستأجند و برای شب عید برنامه‌ریزی کرده بودند- به ویژه جوانان- و آن‌هایی که اقلام را با چک، وام و قرض تهیه کردند؛ متأثر از شرایط امروز به شدت کاهش یافته است.

وی ادامه داد: خداوند در آیه ۲۸۰ سوره بقره می‌فرماید: وَإِنْ کَانَ ذُو عُسْرَةٍ فَنَظِرَةٌ إِلَىٰ مَیْسَرَةٍ ۚ. وَأَنْ تَصَدَّقُوا خَیْرٌ لَکُمْ ۖ. إِنْ کُنْتُمْ تَعْلَمُونَ و اگر [بدهکار]تنگدست بود [بر شماست که]او را تا هنگام توانایی مهلت دهید؛ و بخشیدن همه وام [و چشم پوشی و گذشت از آن در صورتی که توانایی پرداختش را ندارد]اگر [فضیلت و ثوابش را]بدانید برای شما بهتر است.

شعبانی خاطرنشان کرد: بر اساس این آیه قرآن شایسته است که همه صاحبان مغازه، بانک‎ها و طلبکاران به بدهکاران مهلتی بدهند چراکه وضعیت بازار مساعد نیست.

وی گفت: مهلت دادن به بدهکار یکی از مصادیق صدقه محسوب می‌شود و صاحبخانه‌ها و صاحب‌مغازه‌ها بدانند درآمد مستأجران تحت تأثیر شرایط فعلی قرار گرفته و همه باید به هم رحم کنند.

نماینده ولی‎فقیه در استان همدان با تأکید بر اینکه بر اساس قرآن همه موظف هستیم در جامعه با معروف زندگی کنیم که یکی از مصادیق آن رحم است اظهار کرد: پس همانا بهتر است با درک شرایط همگی با یکدیگر مودت داشته باشیم.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار