علیرضا قراگوزلو با بیان اینکه امسال ۴۰۰۰ اصله نهال توت در استان توزیع شده است، اظهار کرد: از سال ۹۴ تاکنون ۲۰ هزار اصله نهال توت در بین بهره‌برداران در سطح استان توزیع شده است.
کد خبر: ۸۲۹۹۹۵
تاریخ انتشار: ۲۱ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۳:۰۳ 11 March 2020
مدیر امور طیور سازمان جهادکشاورزی استان همدان با تأکید بر گسترش صنعت نوغانداری در این استان، گفت: در اردیبهشت ماه سال آینده ۵۰۰۰ سبد تخم نوغان در بین متقاضیان استان همدان توزیع خواهد شد.

به گزارش ایسنا، وی با تأکید بر اینکه نوغانداری دارای پتانسیل فراوانی برای اشتغالزایی و درآمدزایی بهره‌برداران این صنعت است، تصریح کرد: سازمان جهادکشاورزی استان همدان در راستای گسترش صنعت نوغانداری در استان و یاری رسانی به بهره‌برداران این صنعت طرح آموزش بهره برداران و نیز توزیع نهال توت و تخم نوغان را از سال ۹۴ آغاز کرده است.

مدیر امور طیور سازمان جهاد کشاورزی استان همدان خاطرنشان کرد: سازمان جهادکشاورزی استان همدان به صورت منظم اقدام به برگزاری دوره‌های آموزشی برای متقاضیان کرده که موجب تعمیق و گسترش این صنعت در استان شده است.

وی طرح گسترش نوغانداری را در این استان موفقیت آمیز دانست و گفت: این صنعت ظرفیت بالایی برای کارآفرینی و درآمدزایی به ویژه برای روستائیان و افراد با سرمایه اندک دارد و شاغلان این بخش با سرمایه اندک می‌توانند به درآمد قابل قبولی دست یابند.

به گزارش ایسنا، نوغانداری یا پرورش کرم ابریشم و تولید فرآورده‌های ابریشمی از جمله فعالیت‌های جانبی است که در کنار فعالیت‌های اصلی کشاورزان هر منطقه می‌تواند طی یک دوره کوتاه مدت ضمن ایجاد انگیزه اقتصادی و به کارگیری بخشی از نیروی کار روستا، درآمد نسبتاً مناسبی را برای روستانشینان فراهم کند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار