داریوش حسینی گفت: متقاضیان ثبت‌نام مرحله دوم طرح اقدام ملی و تولید مسکن در شهر‌های دارای ظرفیت استان می‌توانند از ساعت ۱۰ صبح روز دوشنبه ۱۹ اسفند تا ساعت ۲۴ روز سه‌شنبه ۲۰ اسفند با مراجعه به سامانه این طرح به نشانی tem.mrud.ir برای خانه‌دار شدن ثبت‌نام کنند.
کد خبر: ۸۲۹۴۴۱
تاریخ انتشار: ۱۸ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۹:۴۴ 08 March 2020
مدیر کل راه‌وشهرسازی همدان گفت: مرحله دوم ثبت‌نام طرح اقدام ملی و تولید مسکن از فردا /دوشنبه/ ۱۹ اسفند در همدان آغاز می‌شود.

به گزارش ایرنا، وی اظهار داشت: کلیه متقاضیان ثبت نام در مرحله دوم طرح اقدام ملی و تولید مسکن می‌توانند در مدت زمان تعیین شده با مراجعه به سامانه این طرح، بدون محدودیت در ظرفیت، ثبت‌نام کنند.

حسینی عنوان کرد: پس از پایان زمان ثبت نام و پالایش متقاضیان بر اساس شرایط استفاده از طرح، متقاضیان نهایی با در نظر داشتن شاخص‌هایی همچون تعداد افراد تحت تکفل، سن سرپرست خانوار و مدت زمان ازدواج، اولویت بندی و انتخاب می‌شوند.

وی ادامه داد: افراد انصراف دهنده از مرحله نخست این طرح نیز چنانچه در بازه زمانی اعلام شده، انصراف خود را در سامانه ثبت کرده باشند، می‌توانند در مرحله دوم نیز ثبت‌نام کنند.

مدیرکل راه و شهرسازی همدان اضافه کرد: متقاضیانی که نسبت به احزار نشدن شرایط در مرحله نخست ثبت‌نام اعتراض کرده‌اند، اگر دارای شرایط تشخیص داده شوند، نیازی به ثبت‌نام مجدد ندارند و در فرآیند قبلی ثبت‌نام طرح اقدام ملی و تولید مسکن قرار می‌گیرند.

وی افزود: در مرحله نخست این طرح نزدیک به هزار و ۱۰۰ متقاضی از این استان در سامانه ملی طرح یاد شده ثبت‌نام کردند که نزدیک به ۴۰ درصد آن‌ها واجد شرایط نیستند و از فهرست متقاضیان این طرح حذف شدند.

حسینی با اشاره به اینکه این افراد شرایط چهارگانه ثبت‌نام را رعایت نکرده بودند، اظهار داشت: بسیاری از ثبت‌نام کنندگان شرایط ثبت‌نام را مطالعه نکردند و با ثبت‌نام در این سامانه حق متقاضیان واجد شرایط را ضایع کرده‌اند.

وی تاکید کرد: متقاضیان این طرح توجه داشته باشند، متاهل بودن، نداشتن خانه توسط خود و همسر، خانه اولی بودن، پنج سال سکونت در شهر مورد نظر و سبز بودن فرم «ج» آن‌ها (استفاده نکردن از تسهیلات و یارانه‌های ارگان‌های دولتی) از شرط‌های لازم ثبت‌نام متقاضیان در این طرح است.

مدیرکل راه‌وشهرسازی همدان بیان کرد: بسیاری از افرادی که در مرحله نخست از ثبت‌نام جا مانده‌اند و از این موضوع نگران هستند نیز ممکن است شرایط ثبت‌نام در این طرح را نداشته باشند.

وی تاکید کرد: متقاضیان و همسران ثبت‌نام‌کنندگان دقت کنند برای برخورداری از مزیت‌های طرح باید فاقد زمین مسکونی یا واحد مسکونی از روز اول فروردین سال ١٣٨۴ به بعد باشند.

حسینی اظهار داشت: در مجموع ما برای ساخت سه هزار و ۵۳۶ واحد مسکونی در استان برنامه‌ریزی کردیم که در صورت اختصاص زمین، این آمار افزایش می‌یابد.

طرح «اقدام ملی تولید و عرضه مسکن» به منظور ساخت ۴۰۰ هزار واحد مسکونی در سراسر کشور آغاز شد که از این تعداد سهم همدان نزدیک به ۹ هزار واحد است.

بر اساس سرشماری سال ۱۳۹۵ همدان با وسعت نزدیک به ۲۰ هزار کیلومتر مربع، حدود یک میلیون و ۷۵۰ هزار تن جمعیت دارد و تراکم نسبی ۸۸ نفر در هر کیلومتر مربع، استان همدان را در ردیف یکی از پرتراکم‌ترین استان‌های کشور قرار داده‌است.

در قالب طرح اقدام ملی مسکن قرار است ۴۰۰ هزار واحد مسکونی در کشور ساخته شود که از این تعداد ۲۰۰ هزار واحد مسکونی در شهر‌های جدید، ۱۰۰ هزار واحد در بافت‌های فرسوده شهری و ۱۰۰ هزار واحد در شهر‌های کوچک ساخته می‌شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار