سید سعید شاهرخی اضافه کرد: دشمنان، در جریان انتخابات مجلس شورای اسلامی با اعلام شیوع ویروس کرونا در ایران، با تبلیغات گسترده و نشر اکاذیب سعی در کاهش مشارکت مردم در انتخابات داشتند که در این زمینه نیز با شکست مواجه شدند.
کد خبر: ۸۲۹۴۳۸
تاریخ انتشار: ۱۸ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۹:۴۰ 08 March 2020
استاندار همدان گفت: ۲ هزار و ۴۲ طرح در این استان در حال اجرا است.

به گزارش ایرنا، شاهرخی افزود: سال ۹۸ برای ایران و بخصوص استان همدان، سالی پر از فراز و نشیب بود.

وی با بیان اینکه هدف حقیقی و واقعی دشمن از تحریم‌ها، تضعیف مردم است اظهار داشت: دشمن سعی دارد با ایجاد نارضایتی بین مردم، بین حاکمیت و ملت شکاف ایجاد کنند که هرگز به هدفشان نرسیده و نخواهند رسید.

استاندار همدان تاکید کرد: از رخداد‌های مهم سال ۹۸، از دست دادن یکی از مهمترین نیرو‌های بزرگ و تاثیرگذار انقلاب اسلامی، یعنی سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی بود.

وی گفت: مردم ایران بخصوص مردم شریف همدان با حضور پرشور خود در تشییع پیکر سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی، تمام نقشه‌های دشمنان انقلاب را نقش‌بر آب کردند.

شاهرخی اضافه کرد: دشمنان، در جریان انتخابات مجلس شورای اسلامی با اعلام شیوع ویروس کرونا در ایران، با تبلیغات گسترده و نشر اکاذیب سعی در کاهش مشارکت مردم در انتخابات داشتند که در این زمینه نیز با شکست مواجه شدند.

وی بیان کرد: با توجه به تمام مشکلات مالی و اتفاقاتی که رخ داد، دولت توانست کشور را به خوبی مدیریت و امور را اداره کند.

استاندار همدان گفت: اگر چه دولت مشکلات اقتصادی و اعتباری بیشماری را پشت سر گذاشت، اما در عین حال نگذاشت فعالیت‌های اساسی کشور تعطیل شود.

شاهرخی اظهار داشت: استان همدان با وجود همه مشکلات اعتباری یکی از استان‌های پویا بوده است.

وی با بیان اینکه طبق ارزیابی‌های کشوری، استان همدان در بسیاری از حوزه‌ها در کشور پیشرو است افزود: تعداد طرح‌های ملی ۸۴ طرح است که ارزش این طرح‌ها ۶ هزار میلیارد تومان است، این در حالی است که اعتبارات طرح‌های استانی ۴۰۰ میلیارد تومان بوده‌است.

استاندار همدان از ائمه جمعه استان به خاطر همراهی در موضوع مدیریت بیماری کرونا در استان قدردانی کرد و افزود: ائمه جمعه در استان همدان هماهنگی و همراهی‌های خوبی با ستاد استانی پیشگیری، کنترل و هماهنگی مقابله با ویروس کرونا دارند.

شاهرخی اضافه کرد: کرونا، ویروس بسیار خطرناکی است و به سرعت شیوع پیدا می‌کند که باید به طور جدی و با برنامه‌ریزی دقیق آن را کنترل کرد.

وی اضافه کرد: رعایت بهداشت فردی، قرنطینه خانگی یا در خانه ماندن، نرفتن به سفر‌های برون شهری و به حداقل رساندن سفر‌های درون شهری، بهترین راه کنترل شیوع این ویروس است.

استاندار همدان ادامه داد: باید نکاتی را که توسط ستاد ملی و ستاد استانی تذکر داده می‌شوند، به فرهنگ تبدیل شوند.

وی گفت: هر استانی که نکات بهداشتی و هشدار‌های ستاد استانی را رعایت نکرده است، شیوع در آن‌جا رشد بیشتری داشته است.

وی خاطرنشان کزد: ائمه جمعه استان با توجه به روابط و نفوذ زیادی که بین مردم دارند، می‌توانند نکات و هشدار‌های ستاد استانی و علوم پزشکی همدان را برای مردم اطلاع‌رسانی و تبیین کنند.

استاندار همدان با تاکید بر اینکه ائمه جمعه از مردم بخواهند که نکات ایمنی و بهداشتی را رعایت کنند افزود: استان در آماده باش کامل برای مقابله با ویروس کرونا قرار دارد و در این راستا کلیه مرخصی‌ها و ماموریت‌ها لغو شده است.

شاهرخی افزود: مسوولان دستگاه‌های اجرایی در آماده باش کامل هستند و طبق آمار‌های موجود، رشد شیوع ویروس کرونا در استان همدان نسبت به استان‌های دیگر کندتر بوده است.

نماینده، ولی فقیه در استان و امام جمعه همدان نیز گفت: شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه استان، طی ابلاغ‌ها و درخواستی که از طرف استاندار همدان و دانشگاه علوم پزشکی دریافت کرد با بررسی آن‌ها تصمیم گرفته شد در شرایط حساس کنونی کشور، ائمه جمعه استان همدان تا اطلاع ثانوی نماز جماعت را تعطیل کنند.

حجت الاسلام حبیب الله شعبانی موثقی افزود: ائمه جمعه در جریان مقابله با ویروس کرونا، فرهنگ پیشگیری را به نحو مطلوبی رعایت و آن را نیز از طریق تریبون‌های این حوزه اشاعه دادند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار