مراد ناصری هفته درختکاری را فرصتی مهم برای گسترش فضای سبز و ترویج فرهنگ درختکاری عنوان کرد و افزود: دوستی با طبیعت به همراه فرهنگ درختکاری و حفاظت از منابع طبیعی را باید در بین مردم ترویج داده و آن را به فرزندان خود آموزش دهیم.
کد خبر: ۸۲۹۲۷۱
تاریخ انتشار: ۱۸ اسفند ۱۳۹۸ - ۰۰:۳۵ 08 March 2020
فرماندار نهاوند گفت: امسال ۴۴۳ هکتار فضای سبز در نهاوند ایجاد شده است.

به گزارش فارس، ناصری اظهار کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون ۴۴۳ هکتار فضای سبز در نهاوند ایجاد شده که معادل ۹۸ درصد از میزان تعهدات شهرستان در سند توسعه راهبردی است.

وی گفت: از مجموع ۴۴۳ هکتار فضای سبز حدود ۲۲۰ هکتار به صورت کاشت درختان جنگلی بوده و ۲۱۰ هکتار نیز بذرکاری است که در عرصه‌های جنگلی سراب گیان، فارسبان و گاماسیاب انجام شده است.

فرماندار شهرستان نهاوند افزود: در هفته درختکاری نیز ۶۰ هزار اصله نهال کاشته می‌شود که با انجام این کار تعهد شهرستان نهاوند به صورت صد درصدی عملیاتی شده است.

وی شهرستان نهاوند را قطب جنگلی استان همدان عنوان کرد و افزود: شهرستان نهاوند با توجه به مراتع غنی و جنگل‌های طبیعی و دست‌کاشت به عنوان شهر سبز استان محسوب می‌شود که لازم است سالانه به سرانه فضای سبز شهرستان اضافه شود.

ناصری هفته درختکاری را فرصتی مهم برای گسترش فضای سبز و ترویج فرهنگ درختکاری عنوان کرد و افزود: دوستی با طبیعت به همراه فرهنگ درختکاری و حفاظت از منابع طبیعی را باید در بین مردم ترویج داده و آن را به فرزندان خود آموزش دهیم.

وی افزود: کم‌آبی، خشک‌سالی و کمبود فضای سبز از جمله مسائلی است که امروزه حیات انسانی و به تبع آن محیط پیرامون ما را تهدید می‌کند که لازم است توجه همگان را به این مساله جلب کرده و درختکاری را به یک فرهنگ عمومی تبدیل کنیم.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار