محسن ترکاشوند همچنان بر قرنطینه خانگی تاکید کرد و گفت: با توجه به پیک شیوع بیماری، شهروندان کمترین تردد و تجمع را در سطح شهر داشته باشند اگر مردم در خانه بمانند از شیوع بیماری جلوگیری شده و ویروس میزبانی برای بیمار کردن نخواهد داشت.
کد خبر: ۸۲۸۴۵۷
تاریخ انتشار: ۱۴ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۲:۰۳ 04 March 2020
مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان ملایر از اجرای طرح نظارت و انجام تست کرونا در ورودی این شهر خبر داد و گفت: مردم قرنطینه خانگی را جدی بگیرند.

ببه گزارش فارس،  ترکاشوند در حاشیه اجرای طرح انجام چکاب و تست کرونا در ورودی ملایر اظهار کرد: این طرح به منظور کنترل و نظارت بر بیماری کرونا در ورودی شهر ملایر (میدان استقلال) از امروز در حال انجام است.

وی افزود: این طرح با همکاری کارشناسان فرمانداری، بسیج، نیروی انتظامی، هلال احمر، شبکه بهداشت و درمان و مرکز بهداشت انجام می‌شود.

مدیر شبکه بهداشت و درمان ملایر تصریح کرد: در این طرح افرادی که وارد شهر می‌شوند با دستگاه تب‌سنج مورد آزمایش قرار می‌گیرند و در صورت وجود تب بالا به بیمارستان و یا مراکز درمانی برای انجام آزمایش بیشتر هدایت می‌شوند.

وی به سایر اقدامات بهداشتی اشاره کرد و گفت: با توجه به جایگاه مهم کارخانجات و واحد‌های صنعتی و تولیدی، دستگاه‌های تب‌سنج برای سنجش کارگران در این واحد‌ها قرار داده‌ایم تا موارد مشکوک را به سرعت به ما اعلام کنند ضمن اینکه آموزش‌های پیشگیری نیز در حال انجام است.

ترکاشوند با بیان اینکه وضعیت این شهرستان نگران‌کننده نیست و آموزش‌ها در بالاترین سطح ارائه می‌شود ادامه داد: تاکنون مورد مثبتی در این شهرستان مشاهده نشده است.

وی با اشاره به اینکه تعداد ۱۹ مورد مشکوک نیز در بخش ایزوله تنفسی مراقب قرار گرفته و بیشترین این افراد مرخص شده‌اند گفت: همه ادارات و نهاد‌های شهرستان با همکاری شبکه بهدات و درمان ضد عفونی می‌شوند.

مدیر شبکه بهداشت و درمان ملایر از ضدعفونی سالن‌های ورزشی و سطح شهر با همکاری شهرداری خبر داد و گفت: ضد عفونی ناوگان حمل و نقل، تاکید بر موارد بهداشتی به نانوایی‌ها، آرایشگاه‌ها، جایگاه‌های سوخت و اماکن عمومی و.. از دیگر اقدامات برای مقابله با ویروس کرونا بوده است.

وی همچنان بر قرنطینه خانگی تاکید کرد و گفت: با توجه به پیک شیوع بیماری، شهروندان کمترین تردد و تجمع را در سطح شهر داشته باشند اگر مردم در خانه بمانند از شیوع بیماری جلوگیری شده و ویروس میزبانی برای بیمار کردن نخواهد داشت.

ترکاشوند اضافه کرد: بیمارستان مهر ملایر با همه امکانات برای مقابله با ویروس و پذیرش بیماران ویروس کرونا انتخاب شده که در صورت مشاهده موارد خدمات لازم را ارائه کند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار