منصور ستوده اظهار کرد: سد کلان ظرفیت مناسب برای مدیریت سیلاب‌های اخیر را دارد و همچنین از چند روز گذشته با بازگشایی دریچه تحتانی سد، از حجم آن به منظور کنترل و مدیریت سیلاب و جلوگیری از آسیب‌ها به پایین دست سد کاسته شده است.
کد خبر: ۸۲۵۹۰۸
تاریخ انتشار: ۰۵ اسفند ۱۳۹۸ - ۲۰:۵۱ 24 February 2020
مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای همدان با اشاره به پیش‌بینی بارش‌های شدید طی هفته جاری در استان همدان گفت: دریچه سد‌های سرابی و کلان باز شده تا آمادگی مهار سیلاب احتمالی را داشته باشد.

به گزارش مهر،مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای همدان اضافه کرد: دریچه تحتانی مخزن سد سرابی نیز از امروز بازگشایی شد تا آمادگی مهار سیلاب‌های ناشی از بارندگی و ذوب برف‌های بالادست را داشته باشد.

ستوده با اشاره به گزارش سازمان هواشناسی و پیش‌بینی بارش تجمعی ۷۰ تا ۱۰۰ میلی متر در نیمه جنوبی استان همدان گفت: از بامداد سه شنبه ششم اسفند ماه به مدت ۳۳ ساعت باران می‌بارد.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای همدان هشدار داد: ساکنان شهر‌های جنوبی استان همدان از هرگونه توقف و عبور و مرور در حریم و بستر رودخانه‌ها اجتناب کنند.

ستوده تاکید کرد: عشایر و روستاییان از تردد، توقف و اسکان در حاشیه رودخانه و مسیل‌ها، سدها، تأسیسات آبی، تغذیه‌های مصنوعی و بند‌های ذخیره آب بپرهیزند.

وی افزود: در اثر بارندگی، حاشیه رودخانه مسیل‌ها، سد‌ها و تأسیسات آبی به شدت سست می‌شود و باید از تردد در این مکان‌ها به طور جدی خودداری کرد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار